Här har ni en amatör som ska plocka isär hojen i vinter och funderar på vad som borde göras i trimväg.
Just nu har jag effektsystem i titan, öppnad luftburk och flatslide förgasare(Mikuni tmr41). Det är en 03:a med "high flow top", läste något om att en portning inte ger speciellt mycket på denna? Kan man hotta upp ventilerna till något roligare?
En roligare kam än orginal kanske skulle vara något? Har försökt söka runt på detta men det är 40 olika åsikter hit å dit om vad man ska ha, känns som en djungel och mycket klåpare som gissar
Så min fråga är egentligen vad är möjligt att göra och vad är bortkastat? Det enda jag inte är sugen på är uppborrning av cylinder. Har ganska nyligen köpt in orginalkolv och fräschat upp cyllen så den får vara som den är ett tag till(orginal 101mm kolv 625cc)
Rallykam är alltid en god ide även om den är rätt snäll. Factory Supermoto är den andra KTM kammen och den är riktigt elak. Kanon om man vill varva långt och ger då mycket effekt men suger rätt hårt i skogen. Tornado G1 eller G2 finns också för gatmotorer och G2 är en utmärkt kam om du ev har planer på att trimma vidare i framtiden.
I övrigt är mer cc något jag absolut kan rekommendera.Vill du inte borra till 105mm kolv är 80mm slaglängd istället för 78mm som är original ger trevligt med effekt....