Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo, givetvis är det så i lagens mening.

Men fråga dig själv följande. Är det lönt att leva ett liv där du aldrig backar undan
fastän du har lagen på din sida?

Är det värt att ligga svårt skadad på sjukhusbåren, med stort besvär få upp din näve
i luften och väsa med svåra skador "Jag hade i alla fall rätt"...??

Jag backar hellre ibland än att jag hårdnackat kör på bara för att jag har lagtexten
på min sida... Det har räddat mig från många situationer med folk utan spärrar...

Ingen som påstår att utfallet kunnat varit annorlunda, det som påstås är att mobben har sig själva att skylla.

Men det du beskriver har jag redan redogjort min inställning till i ett tidigare inlägg.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Körningen motsvarar svenska mälaren runt, gäller samma resonemang där ?
Alla på körningen får skylla sig själva? :va

Är det ofta motorcyklister attackerar intet ont anande bilister på den rundan? Är det många kriminella grupper med en utvecklad metod för bilkapning med allt som hör därtill i de leden?

Trodde det var mer utav en kortege där man fikar, håller avstånd, kollar in andra mc och visar upp sig. Kökörning i dess prydno. Jag har bara sett bilder och där är inte så många som omringar bilar, provocerar fram olyckor samt attackerar bilförare före och efter denne stannat.

Det är säkert medias fel. Journalisterna konspirerar som vanligt för att tiga ihjäl denna företeelse, partiska i motorcyklisternas favör som de är.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Körningen motsvarar svenska mälaren runt, gäller samma resonemang där ?
Alla på körningen får skylla sig själva? :va

Kommentaren var skriven mot bakgrund av det Skäggot skrev. Man kan välja att inte umgås med personer som provoceras lätt och har tendenser att hamna i bråk för minsta lilla kränkning. Det är ett utmärkt sätt att inte hamna i bråk själv och hamna i en situation som kan eskalera bortom sin egen kontroll.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Efter att ha sett en längre version, som postades av en vän från UK på fb, framgår det att mc-gänget kör betydligt fortare än genomsnittet av övrigt trafik så scenariot med att bilföraren kör ifatt och om för att till slut hamna före mc-klungan är "något" långsökt.

Okej - Då vet jag detta

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Jag blir mycket besvärad av att ingen artikel tar upp mer i detalj vad som hände för att SUV-familjen skulle känna sådan rädsla för sina liv. Inte ens frugan som tydligen blir intervjuvad av NBC säger vad som hände bara att "we feared for our lives". Undra hur mycket den typiska amerikanska rädslan för allting som kan verka hotfullt spelade in i denna situation och därför skulle vara kul att höra vad folk tror hade hänt om detta skett i Sverige, hade föraren stannat och pratat med motorcyklisterna eller hade han kört över några på detta sätt?

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
Undrar om Land Rovers pr-avdelning har några funderingar på hur detta kommer att påverka märkets image..?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Undrar om Land Rovers pr-avdelning har några funderingar på hur detta kommer att påverka märkets image..?

Haha..

RRs status ökade ju helt klart i mina ögon iaf.

Om det bekräftas att den påstådda punkteringen var korrekt så ökar den ännu mer.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
... Undra hur mycket den typiska amerikanska rädslan för allting som kan verka hotfullt spelade in i denna situation ... ?

Typ väldigt mycket spelar den in. Alltid. I USA.

Det är delvis ett sjukt och väldigt våldsamt samhälle i USA och det finns god fog för att vara skiträdd där borta.

Hade detta utspelat sig i ett mindre våldsamt land, typ ett välutvecklat nord eller mellaneuropeiskt land,
då hade jag direkt tagit mc-förarnas parti.

Men eftersom det är i USA, vapnens och våldets förlovade land, så finns det en viss förståelse
för RR-personernas osunda rädsla mot mc-förarna.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ok, om jag fattat det hela rätt, i början på filmen kör ett stort gäng runt en SUV, en MC kör ruskigt nära framför & bromsar, varpå han naturligtvis blir påkörd...efter detta tilltag blir killen i bilen, tillika pappa till ett 5 månaders (!) spädbarn som finns i bilen tillsammans med mamman, helt klart rädd (som de flesta skulle bli)
Ser inga andra idioter i detta klipp än mobben.....sorgligt!

Som pappa till en 3 månaders baby kan jag bara ha förståelse

PS. nyttigt att läsa om förloppet här med

http://www.dailymail.co.uk/news/art...kers-surround-vehicle-annual-street-ride.html

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ok, om jag fattat det hela rätt, i början på filmen kör ett stort gäng runt en SUV, en MC kör ruskigt nära framför & bromsar, varpå han naturligtvis blir påkörd...efter detta tilltag blir killen i bilen, tillika pappa till ett 5 månaders (!) spädbarn som finns i bilen tillsammans med mamman, helt klart rädd (som de flesta skulle bli)
Ser inga andra idioter i detta klipp än mobben.....sorgligt!

Som pappa till en 3 månaders baby kan jag bara ha förståelse

PS. nyttigt att läsa om förloppet här med

http://www.dailymail.co.uk/news/art...kers-surround-vehicle-annual-street-ride.html

I fortsättningen ska jag köra över småbarnsföräldrar, dom verkar inte kunna kontrollera sig själva..

UK-skvallertidning ser jag som aningens sämre källa än NY-times.

T595

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Triumph T595 Daytona
Sag filmen pa natet for nagon dag sedan och misstankte det skulle bli en livad debatt pa SH.

Eftersom jag bor I USA sedan nagra ar tillbaka sa anser jag mig veta lite om hur det ar har borta.

Lustigt nog verkar valdigt fa se detaljerna I filmen, det ar en idiot till SUV forare som villigt forsoker
doda allt I sin vag eller sa ar det mongon till hojakare som gor en hona av en fjader...

Lite saker att fundera pa...
Varfor tok-glor hojakaren pa foraren av SUV'en under en langre tid innan han kor in framfor och
medvetet bromsar sa han blir pakord ? Hastighetsgransen ar 50mph, d.v.s. 80km/h, det ar en trefilig
vag utan motande trafik... varfor stanna ?

Om detta ar goa gla'a gubbar fran SMC (appropa Malaren runt) varfor kor dom flesta utan regskylt ?

Nagon namnde segregation... det ar inte allt for ovanligt att den har typen av "gang" bestar av
mindre lyckligt lottade manniskor och samtidigt forekommer det en ganska omfattade rasism mot
aseater... kina tar over varlden o.s.v. Sa fundera lite pa vad som hander nar en "guling" kommer
glidande I en RR bland en grupp manniskor som tycker varlden ar orattvis.

Vidare ar det ganska vanligt forekommande att man har arrangerade olyckor som inkomstkalla.
Betala $5000 nu eller jag stammer dig pa varenda krona du har...

Om man tittar pa filmen sa blir bilen omringad redan vid forsta stoppet, enligt rapporter pa natet
sa hade hojakarna redan da upptratt hotfullt och bl.a. skurit sonder dacken.

Gissningsvis hande nagot innan filmen startade, formodligen en skitsak som retade upp hojakarna,
har ingen aning om vems fel det var, men nar val man stannar forsta gangen sa finns det inte en
chans in hvete att jag hade stannat kvar om man borjat ge sig pa bilen med vald.
Det jag inte forstar ar varfor han kor in mot stan... jag hade definitivt stannat kvar pa highway
och hoppats att snuten kom fram I tid.

Det finns mycket notter har borta och med vapen nara till hands vet man aldrig vad man har
att vanta, sa den som postade en bild fran DieHard med Bruce Willis och skylten I hate n----s,
hade en valdigt stor poang...

//Magnus

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
http://nypost.com/2013/10/04/undercover-cop-stood-by-as-bikers-beat-dad/

Ett urdrag från länken:

An off-duty undercover NYPD cop was among the pack of bikers who chased a family up the West Side Highway — and he stood by as the dad was hauled from his car and beaten, sources told The Post.

The unidentified officer waited three days to come forward Wednesday night. He has been placed on modified duty and turned in his gun and badge on Friday, the sources said.
He rides with the New Rochelle-based Front Line Soldiers, a club that also counts several other cops among its members, a source said.

Internal Affairs is investigating whether those cops, too, were among the bikers — and whether they also witnessed the assault that left Internet exec Alexian Lien bleeding on the pavement as his wife and toddler cowered in their black Range Rover.

“It does not appear that he got involved at the scene,” one law-enforcement source said of the undercover, who has hired a lawyer. “He didn’t want to blow his cover,” said the source — though the cop was not investigating the group of bikers.

Cops have uncovered new photo and video evidence showing that Lien was attacked by as many as five bikers, sources said.

Edit:

Tydligen rapporteras det att det var fler icke tjänstgörande poliser bland mobb gänget:

http://abclocal.go.com/wabc/story?section=news/local/new_york&id=9274018

Sources say at least two detectives witnessed the attack on Alexian Lien and did not directly intervene. And investigators are still working to determine what role, if any, was played by the other three officers.

What is clear, sources say, is that the men did not begin to come forward until late Wednesday, four full-days after the incident.

And detectives are also investigating reports that several others in the group may have been off-duty New York City correction officers.

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Alla ni som inledningsvis tyckte att föraren av SUV'en skulle kölhalas, kanske har haft en möjlighet att ompröva er inställning nu när den hela historien uppdagats. Den är ju tyvärr mindre smickrande för hojkollektivet och den del av befolkningen som tycker att motorcyklar borde förbjudas torde få vatten på sin kvarn.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Om det var icke tjänstgörande poliser med bland mc åkarna så är ju det hela riktigt sjukt.Men rötägg i den kåren har det ju visat sig florera i bla USA under låååång tid så det är ju knappast förvånade.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha