Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Alla ni som inledningsvis tyckte att föraren av SUV'en skulle kölhalas, kanske har haft en möjlighet att ompröva er inställning nu när den hela historien uppdagats. Den är ju tyvärr mindre smickrande för hojkollektivet och den del av befolkningen som tycker att motorcyklar borde förbjudas torde få vatten på sin kvarn.

Har tyvärr aldrig hört någon som tycker motorcyklar ska förbjudas mer än från vår egen regering som infört tre olika körkortsklasser på mc.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Sag filmen pa natet for nagon dag sedan och misstankte det skulle bli en livad debatt pa SH.

Eftersom jag bor I USA sedan nagra ar tillbaka sa anser jag mig veta lite om hur det ar har borta.

Lustigt nog verkar valdigt fa se detaljerna I filmen, det ar en idiot till SUV forare som villigt forsoker
doda allt I sin vag eller sa ar det mongon till hojakare som gor en hona av en fjader...

Lite saker att fundera pa...
Varfor tok-glor hojakaren pa foraren av SUV'en under en langre tid innan han kor in framfor och
medvetet bromsar sa han blir pakord ? Hastighetsgransen ar 50mph, d.v.s. 80km/h, det ar en trefilig
vag utan motande trafik... varfor stanna ?

Om detta ar goa gla'a gubbar fran SMC (appropa Malaren runt) varfor kor dom flesta utan regskylt ?

Nagon namnde segregation... det ar inte allt for ovanligt att den har typen av "gang" bestar av
mindre lyckligt lottade manniskor och samtidigt forekommer det en ganska omfattade rasism mot
aseater... kina tar over varlden o.s.v. Sa fundera lite pa vad som hander nar en "guling" kommer
glidande I en RR bland en grupp manniskor som tycker varlden ar orattvis.

Vidare ar det ganska vanligt forekommande att man har arrangerade olyckor som inkomstkalla.
Betala $5000 nu eller jag stammer dig pa varenda krona du har...

Om man tittar pa filmen sa blir bilen omringad redan vid forsta stoppet, enligt rapporter pa natet
sa hade hojakarna redan da upptratt hotfullt och bl.a. skurit sonder dacken.

Gissningsvis hande nagot innan filmen startade, formodligen en skitsak som retade upp hojakarna,
har ingen aning om vems fel det var, men nar val man stannar forsta gangen sa finns det inte en
chans in hvete att jag hade stannat kvar om man borjat ge sig pa bilen med vald.
Det jag inte forstar ar varfor han kor in mot stan... jag hade definitivt stannat kvar pa highway
och hoppats att snuten kom fram I tid.

Det finns mycket notter har borta och med vapen nara till hands vet man aldrig vad man har
att vanta, sa den som postade en bild fran DieHard med Bruce Willis och skylten I hate n----s,
hade en valdigt stor poang...

//Magnus

Så med andra ord så brottas fortfarande det fria USA med stora integrationsproblem och har gjort det både innan och efter Amerikanska inbördeskriget precis som i lilla Sverige med andra ord angående dessa frågor.

Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
OM Alexian Lien hade stannat direkt efter första olyckan och hade sett ångerfull och ödmjuk ut så hade ju inget av detta troligtvis hänt. Han tog ett jävligt dåligt beslut och utsatte sin familj för 100 ggr mer fara genom att köra över några motorcyklister till efter den första smällen och reta upp mc-mobben ytterligare! När man är en ensam bilist runt 150 galna mc-åkare så är det bästa sättet det ödmjuka och trevliga sättet, även om man måste svälja sin stolthet och skämmas lite framför sin fru. För i slutändan handlar det ju om att skydda sin familj! Alexian Lien måste ha vetat att dessa killar är galna människor och att köra över deras vänner inte höjer hans chanser för ett fredligt slut. Nej han kan dra åt helvete för att ...
A: Inte stannade och klev ut ur bilen som man ska göra efter man har kört på en motorcyklist!
B För att han utsatte sin familj för ännu större fara när han retade upp mc-mobben ytterligare!
C Att han inte visste att det var läge att vika sig då det inte kunde ha slutat annorlunda!
D Att han inte bara klev ut ur bilen snabbt och låste in sin familj i bilen så att dom kunde ha lämnats utanför detta, istället väntade han på att få glasrutan spräckt "vilket är livsfarligt för ungen då flygande glassplitter är livsfarligt!
Och slutligen E Vafan trodde han? Att polisen skulle hinna dit och få bort 150 motorcyklister innan han måste stanna?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
K
OM Alexian Lien hade stannat direkt efter första olyckan och hade sett ångerfull och ödmjuk ut så hade ju inget av detta troligtvis hänt. Han tog ett jävligt dåligt beslut och utsatte sin familj för 100 ggr mer fara genom att köra över några motorcyklister till efter den första smällen och reta upp mc-mobben ytterligare! När man är en ensam bilist runt 150 galna mc-åkare så är det bästa sättet det ödmjuka och trevliga sättet, även om man måste svälja sin stolthet och skämmas lite framför sin fru. För i slutändan handlar det ju om att skydda sin familj! Alexian Lien måste ha vetat att dessa killar är galna människor och att köra över deras vänner inte höjer hans chanser för ett fredligt slut. Nej han kan dra åt helvete för att ...
A: Inte stannade och klev ut ur bilen som man ska göra efter man har kört på en motorcyklist!
B För att han utsatte sin familj för ännu större fara när han retade upp mc-mobben ytterligare!
C Att han inte visste att det var läge att vika sig då det inte kunde ha slutat annorlunda!
D Att han inte bara klev ut ur bilen snabbt och låste in sin familj i bilen så att dom kunde ha lämnats utanför detta, istället väntade han på att få glasrutan spräckt "vilket är livsfarligt för ungen då flygande glassplitter är livsfarligt!
Och slutligen E Vafan trodde han? Att polisen skulle hinna dit och få bort 150 motorcyklister innan han måste stanna?

Kollar vi på samma film:va

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Ja om du menar den filmen då Suven kör över några hojar och sedan bränner iväg :brynad

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
OM Alexian Lien hade stannat direkt efter första olyckan och

Resten av ditt inlägg blir ganska irrelevant när vi vet att han inte ens hunnit stanna innan vissa medlemmar i MC-gänget börjat att repat och bucklat hans bil samt skurit sönder däck....

Välkommen åter och försök gärna igen ;)

P.S På tal om din punkt E; Polisen var redan där... hela tiden... medlemmar i MC-gänget och utan minsta vilja att hindra förloppet, mer intresserade av att försöka tjäna pengar genom utpressning/olaglig verksamhet...

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Någon har haft en blockflöjtslektion för mycket tror jag....
Alla har olika åsikter om detta fall, en sak som är klart var att när bilföraren rammade hojarna efter den första påkörningen var att det skulle sluta illa för honom.
Jag hade stannat direkt efter första påkörningen och varit väldigt ödmjuk och verkligen försökt att förklara att det var en olycka, skulle inte det fungera så skulle jag ha låtit dom slå mig istället för att köra över en massa andra hojar och riskera min frus och barns liv för att sedan ändå blivit spöad.
Det gick ju åt helvete för han eller hur? Det kunde ju ha gått åt helvete för hans barn och fru om han hade krockat med en annan bil då han försökte fly efter att ha spelat bowling med en Range Rover där käglorna var människor.
1+1 = 2

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Resten av ditt inlägg blir ganska irrelevant när vi vet att han inte ens hunnit stanna innan vissa medlemmar i MC-gänget börjat att repat och bucklat hans bil samt skurit sönder däck....

P.S På tal om din punkt E; Polisen var redan där... hela tiden... medlemmar i MC-gänget och utan minsta vilja att hindra förloppet, mer intresserade av att försöka tjäna pengar genom utpressning/olaglig verksamhet...

Då får du samma svar eftersom du inte heller förstod inlägget.
Han riskerade sin familjs liv ännu mer genom att reta upp 150 galningar på hoj! Återigen... det gick åt helvete för han eller hur? Han försökte skydda sin familj! Helt rätt! det skulle jag också ha gjort! Men skulle jag se en Range Rover köra på min bror och sedan smita därifrån, ja då jagar jag bilen och utgången kommer att bli detsamma som det blev i det här fallet. Jag har inte sagt att det var bilförarens fel, tvärtom det var fullt med galna motorcyklister runt honom. Var händer när man kör över och retar upp en massa galna människor? :nurse

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Börjar bli liiite löjligt.

Har SUVen punka efter incident #1 ? Nääe

Är polisen HA helt plötsligt? För att dom var med på en "Hela NY tackar för hojsäsongen som varit åktur"?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Men skulle jag se en Range Rover köra på min bror och sedan smita därifrån, ja då jagar jag bilen och utgången kommer att bli detsamma som det blev i det här fallet. Jag har inte sagt att det var bilförarens fel, tvärtom det var fullt med galna motorcyklister runt honom. Var händer när man kör över och retar upp en massa galna människor? :nurse

Om du såg din bror bli påkörd är jag rätt säker på att du hade stannat kvar vid hans sida för att finnas där för honom. Någon annan hade kanske tagit upp jakten på den skyldige bilisten.

I det här fallet är det många som är medskyldiga till händelseförloppet. I synnerhet motorcyklisterna som genom sitt hotfulla sätt omringade bilen och tvingade föraren att stanna. Vad som sedan hände i tumultet det får en utredning visa. Det finns säkert gott om videosekvenser som inte nått offentligheten och detsamma gäller vittnesmål från folk på plats. Man kommer nog att få en rätt klar bild över vad som hänt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Då får du samma svar eftersom du inte heller förstod inlägget.
Han riskerade sin familjs liv ännu mer genom att reta upp 150 galningar på hoj! Återigen... det gick åt helvete för han eller hur? Han försökte skydda sin familj! Helt rätt! det skulle jag också ha gjort! Men skulle jag se en Range Rover köra på min bror och sedan smita därifrån, ja då jagar jag bilen och utgången kommer att bli detsamma som det blev i det här fallet. Jag har inte sagt att det var bilförarens fel, tvärtom det var fullt med galna motorcyklister runt honom. Var händer när man kör över och retar upp en massa galna människor? :nurse

Sant, hans handlingar var inte smarta, men det är ju lite saken med panik och (minst sagt) obekväma situationer - man vet inte hur man kommer reagera än mindre agera förens man är i en (eller ja, inte förens i efterhand kan man ärligt sett tänka över situationen och leverera bästa och genomtänkta handlingar).

Jag lägger stor fokus på att hans handlingar är oplanerad och utgår ifrån att bli inklämd i en pressad situation, där det inte bara är rädsla för materiell skada på ens fordon utan även ens egna liv samt fru och barn - medan mc-gängets handlingar mer handlar om idioti, planerad olaglig verksamhet och antagligen en dos rasism.

Våra åsikter om det hela skiljer sig nog inte nämnvärt egentligen. Det kan mycket väl ha varit det bästa i situationen att stanna, gå ur bilen och se ångerfull ut - ingen vet dock om det resulterat i ett förlåt tillbaka, krav på 5000 USD i "skadestånd", hot om vad som händer annars. Det är inte svårt att förstå att han känner sig i underläge och rejält hotad och allra minst förstår att de han älskar mest är i väldigt utsatt läge p.g.a mobben. Han (och vi) har ju noll insikt i vad mc-gänget faktiskt hade kunnat tänka sig göra, då är det svårt att inte låta fantasin flöda i 500 km/h i huvudet om vad som kan hända en själv/honom och hans fru och barn...

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Jag köper inte riktigt barnargumentet, det är ytterst få bland ens förhärdade våldsbrottslingar som skulle slå ihjäl ett spädbarn utan anledning, det är jag övertygad om. Då barn skadats med flit har det ofta handlat om psykiskt störda människor, seriemördare och våldtäktsmän (nej våldsam idiot är inte samma sak som psykiskt störd). Därmed inte sagt att jag tycker hojgänget gjorde rätt, de beter sig som idioter så jag förstår att han är rädd för egen del och kanske för hans fru (jag betvivlar dock att de skulle ha misshandlat henne).

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Om du såg din bror bli påkörd är jag rätt säker på att du hade stannat kvar vid hans sida för att finnas där för honom. Någon annan hade kanske tagit upp jakten på den skyldige bilisten.

I det här fallet är det många som är medskyldiga till händelseförloppet. I synnerhet motorcyklisterna som genom sitt hotfulla sätt omringade bilen och tvingade föraren att stanna. Vad som sedan hände i tumultet det får en utredning visa. Det finns säkert gott om videosekvenser som inte nått offentligheten och detsamma gäller vittnesmål från folk på plats. Man kommer nog att få en rätt klar bild över vad som hänt.
Jag köper ditt svar och tycker att det är ett vettigt inlägg du har kommit med:tummenupp

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Alla har olika åsikter om detta fall, en sak som är klart var att när bilföraren rammade hojarna efter den första påkörningen var att det skulle sluta illa för honom.
Jag hade stannat direkt efter första påkörningen och varit väldigt ödmjuk och verkligen försökt att förklara att det var en olycka, skulle inte det fungera så skulle jag ha låtit dom slå mig istället för att köra över en massa andra hojar och riskera min frus och barns liv för att sedan ändå blivit spöad.
Det gick ju åt helvete för han eller hur? Det kunde ju ha gått åt helvete för hans barn och fru om han hade krockat med en annan bil då han försökte fly efter att ha spelat bowling med en Range Rover där käglorna var människor.
1+1 = 2

Lustigt, du påstår att det helt klart slutar illa för honom oavsett, så han skulle fått spö på plats och han som nu ligger på sjukan kunde spakat med benen istället för att ha dom i gips?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag köper inte riktigt barnargumentet, det är ytterst få bland ens förhärdade våldsbrottslingar som skulle slå ihjäl ett spädbarn utan anledning, det är jag övertygad om. Då barn skadats med flit har det ofta handlat om psykiskt störda människor, seriemördare och våldtäktsmän (nej våldsam idiot är inte samma sak som psykiskt störd). Därmed inte sagt att jag tycker hojgänget gjorde rätt, de beter sig som idioter så jag förstår att han är rädd för egen del och kanske för hans fru (jag betvivlar dock att de skulle ha misshandlat henne).

Vad det gäller frun tycker du, vad?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Jag har lika lätt att tänka och tycka så också här, i mitt trygga hem, framför en datorskärm och kanske framförallt såhär i efterhand...

Men jag kan lova dig att både du och jag inte lär ha samma tänk om vi vore i killens skor, just där, just då.
Då är all sådan "logik" bortkastad för du har panik, känner dig hotad till livet och fruktar för både ditt egna och kanske ännu mer för dina älsklingars liv. Det enda "logik" din hjärna kommer ha i all panik och hotade situationen är att du INTE vet vad mobben kan få för sig att göra...

(Är det verkligen så svårt att ha empati och förmåga att kunna sätta sig in i en annan människas situation? Har ni verkligen haft så lugna (tråkiga? hehe) och fantastiska liv att ni aldrig hamnat i en pressad situation och/eller fått panik? Efter det tycker iallafall jag att det är inte svårt att ha en förståelse för att vissa människor utför osmarta handlingar, andra blir helt handlingsförlamade och skulle inte ens kunna flytta på sig två meter för att rädda sitt egna liv, samt ha respekt för de människor som lyckas behålla lugnet och inte stressa upp sig)

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Som sagt så är det väldigt svårt att fatta kloka beslut i sådana situationer.
Jag kan bara prata för mig själv nu. Men jag tror inte att jag skulle ha påbörjat en jakt med barn och fru i bilen. Jag hade låst in dom i bilen och gått ut och låtit mc-mobben slå mig istället. Jag tror inte att dom hade rört hans fru eller barn.

Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Lustigt, du påstår att det helt klart slutar illa för honom oavsett, så han skulle fått spö på plats och han som nu ligger på sjukan kunde spakat med benen istället för att ha dom i gips?

Riskerna med att få spö minskade ju inte när han flydde eller hur? för han fick ju spö! Men att starta en biljakt med fru och barn i bilen var jävligt dumt, hela situationen var jävligt dumt, från båda sidorna. Vad är det vi diskuterar egentligen? Förvarar du bilföraren som körde över en massa människor "eller kunde ha gjort" eller försvarar du idioterna på motorcyklarna som misshandlande en man med fru och barn i bilen?
Återigen... börjar tröttna på att skriva återigen... Bilförarens beslut var dömd att gå åt helvete från början.
Och ja det gick åt helvete!

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag bara måste kopiera in en kommentar från bike.se där användaren thaifisken har en skön kommentar.

"En samling mer hjärndöda hojåkare får man fan leta efter. Visst, han råkade köra in i hojen framför men om man blir helt inringad av hojar blir det ganska mycket att hålla reda på. Pappskallen som glider in framför och saktar farten borde rådbråkas då det var han som orsakade allting.
Nästa gång får man väl hoppas att samma gäng muckar med en Falling Down-personlighet i en väghyvel, då blir det nog andra bullar."

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha