tjocksmock
Ny medlem
Jag tycker det ser ut som den första påkörningen är gjord avsiktlig ifrån mc-åkaren som går in framför, tittar bakåt och samtidigt bromsar så han har nog bara sig själv att skylla.
Om nu dessa mc-åkare var helt vanliga o hederliga människor varför har då ett flertal av dom inte nummerplåt? Och varför finns det filmer som visar hur dom kör som idioter och terroriserar andra bilförare genom att blockera in dom och banka o slå på bilen?
Enligt nyhetsrapporteringen är flera mc-åkare gripna men inte bilföraren är inte det lite konstigt om dom nu hade helt ärliga avsikter.
Om nu dessa mc-åkare var helt vanliga o hederliga människor varför har då ett flertal av dom inte nummerplåt? Och varför finns det filmer som visar hur dom kör som idioter och terroriserar andra bilförare genom att blockera in dom och banka o slå på bilen?
Enligt nyhetsrapporteringen är flera mc-åkare gripna men inte bilföraren är inte det lite konstigt om dom nu hade helt ärliga avsikter.
Det där är ju en helt klart hotfull situation och vem hade inte tryckt på gasen om det där hände. Problemet är att det sker efter den första smitningen. Vad som sker vid den situationen är fortfarande inte helt klart. Såklart var det en klart potentiellt hotfull situation med massa av killens polare och att de möjligen närmade sig fordonet och han kände sig trängd etc. Men jag tycker inte det räcker för att berättiga hans beteende, och vad skulle det bli för samhälle om varje person fick gå omkring och göra egna bedömningar om när de kände sig hotade och då bemöta det hotet med potentiellt dödligt våld och det skulle vara lagligt för han kände ju sig faktiskt hotad. Nej nu är ju det här förvisso USA med allt vad det innebär om rätten att skydda sin familj och sig själv men kommer inget nytt fram så tror jag nog att suv-killen kan få lite problem med polisen.
Kort sagt så känner jag nog att han in hade belägg för att göra som han gjorde vid första situationen.