SUV? Vilken modell?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Tänkte slå till på en sån där SUV som är så populära nuförtiden.
Har noll koll på vilka som är bra och dåliga. BMW och XC90 går bort för de är helt enkelt för dyra.
Har fastnat lite för KIA och Hundai Santa Fe Exclusive med 2,7l V6.
RAV4 tyckte jag inte var snygg, dessutom verkade den vara lite mindre än de andra.
Budgeten ligger på ca 180 lakan.

Nån som möjligen har nån Kia eller Santa fe som kan ge lite back up, eller har nån annan modell att rekomendera?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Underbart! tabutrådar är gött! Satsa på toyota eller nissan. Mest kvalle för pengarna skulle Jag tro.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Utseendet är jäkligt viktigt, snygg design ska det vara.
Behöver väl egentligen ingen sån bil. V70n tänker jag behålla. Kör mycket prylar då vi har sommarstuga så utrymme är såklart viktigt. Komfort oxå såklart men jag förstår att modellerna jag tittat på nte kommer upp i XC90 eller X5 nivå

Honda CRV ska jag kolla in. Toyotan gillade jag inte.

samhainie

Guest
jag hörde att honda CRV har ganska dålig kvalite, mycket ljud rassel, vinande... Toyota är bra bilar!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
En snygg SUV? Leta på. Lägg pengarna på en sportbil istället. :D SUVar är väl det mest onödiga som finns i bilväg generellt sett.

"Sport Utility Vehicle" - pyttsan.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vill man ha så... Men Jag tycker en 4x4 vinterkombi är bättre i de flesta lägen.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Inte direkt, de är rätt praktiska :tummenupp

Praktiska på vilket sätt? Det fanns redan gott om rymliga familjebilar innan SUVarna blev poppis...

Fast dom familjebilarna kostade ju inte lika mycket, drog inte lika mycket soppa, hade oftast inte lika många hästkrafter och impade inte lika mycket på grannen. :rolleyes:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
En sak är säker och det är att du skall inte ha en Huyndai Santa Fe. Jäkla skitbil för de pengarna. För 140kkr får du något dyligt och då känns det betydligt vettigare att köpa en BMW X5

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
En sak är säker och det är att du skall inte ha en Huyndai Santa Fe. Jäkla skitbil för de pengarna. För 140kkr får du något dyligt och då känns det betydligt vettigare att köpa en BMW X5

Var det x5 eller x3 som topgear gänget skrattade sig fördärvade åt ett helt program igenom som den mest onödiga bilmodell någonsin? Torde ju gälla styvt 99% av de suvar som finns på gatorna dock...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Var det x5 eller x3 som topgear gänget skrattade sig fördärvade åt ett helt program igenom som den mest onödiga bilmodell någonsin? Torde ju gälla styvt 99% av de suvar som finns på gatorna dock...

Visst är det en fruktansvärt onödig bil men X5 är en betydligt bättre bil än Huyndain som är en riktigt kass bil. Kostar de ung lika mycket beggade så finns där ingen anledning att välja Santa Fe..

Fireblade-mange

me rätt att bre ostmackor
Gick med
20 Mar 2004
..................................................
Hoj
.....................................................
Honda CRV ska jag kolla in. Toyotan gillade jag inte.[/QUOTE]

jobbar själv på honda å har bara bra å säga om CRV.n.....de ända som vi gör på dom bilarna är å serva dom ....absolut BRA kvalitet!!
ja hade kollat på 04-06orna....

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Intressant när man på ett forum för sportmotorcyklar anklagar SUVar för att vara "opraktiska". Varför kan inte en bil vara lika mycket passionsobjekt som en motorcykel?

När åkte du och storhandlade med din hoj senast?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Praktiska på vilket sätt? Det fanns redan gott om rymliga familjebilar innan SUVarna blev poppis...

Fast dom familjebilarna kostade ju inte lika mycket, drog inte lika mycket soppa, hade oftast inte lika många hästkrafter och impade inte lika mycket på grannen. :rolleyes:
Å vem köper en bil för en halv mille som bruksfordon? :va Enda anledning till att ha en SUV är väl att alla politiker är rika nog å ha skiten, å därmed inte satsar pengar på att underhålla vägarna, mao måste man ha ett sånt där missfoster för att ta sig fram!
Jag röstar för en Volvo PV, mycket bättre lastutrymme än moderna SUVar, och när elektroniken har gett upp i dom så kommer den fortsätta att rulla 10000 mil till! :tummenupp

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jo kvalitén är säkert bättre, men då får jag en bil som gått 17 000 mil och efter det antal mil så måste även en kvalitétsbils slitdelar bytas.

Denna borde vara i nyskick, 2000 mil:
http://www.blocket.se/vi/13736846.htm?ca=22_s

Åk och provkör dig en Hyundai. Mitt intryck är att de är illa ljudissolerade, stor bränsletörst, inredning som får en att gråta, smäckig kvalité, vägegenskaper som en nyskjuten älg och sist men inte minst en fyrhjulsdrift som inte är värd namnet (viskokoppling) och dessutom inte håller ihop något vidare. Kort sagt en skitbil helt utan existensberättigande.

Jag är av uppfattningen att antingen kastar man upp de pengar som behövs för en BMW/Volvo/Lexus eller så väljer man en annan biltyp.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning