Suzuki B-King

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
Rastade Kingen idag för första gången iår, den spann som en katt och gick RIKTIGT bra :)

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Rastade Kingen idag för första gången iår, den spann som en katt och gick RIKTIGT bra :)

Blir så jäkla avundsjuk på er som hunnit med första repan..
Min motor är tydligen klar nu på MotoSpeed, så jag hoppas den kommer till Stockholm idag för imontering i ramen, sen ska bara mellanröret byggas och monteras. Så med lite tur kanske hon är hemma till helgen..:)

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
Såja nu har min King fått en ny ägare. Jag har inskaffat en diesel ist.
Ha så skoj med era, jag är MEGA AVIS!!!!!!!!

:D

ronnygrimm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
-99 Hayabusa
Såja nu har min King fått en ny ägare. Jag har inskaffat en diesel ist.
Ha så skoj med era, jag är MEGA AVIS!!!!!!!!

:D
Tråkigt att sälja pärlan precis när det börjar bli säsong...
Jag har försökt sluta med hojåka många gånger (senast i höstas när jag sålde Busan....) men som alla beroenden så går det bara inte att sluta. Jag gissar att du har en ny hoj senast om nåt år eller så :tummenupp

Tog en 10 milatur i + 7 grader förra helgen brr... (första gången jag testa Kingen)
Fan vilken KUL hoj !! Klart roligaste jag haft. Smidig, skön körställning och vilken motor!!!
Tack för dina tips tidigare och vi ses i hojträsket....????!!!!
Ronny

kawasakizx 10

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
kawasaki zx10 06
hej alla kul med all tips o svar om B-King har själv köpt en o hoppas på grymt drag.har kört kawa zx 10 sista hoj så man är ju luttrad....trött på ligga ner o köra bättre med nack spärr haha.har hört kingen är strypt på 3 första växlar?kan man få bort skiten?ha d bäst o maila meeeeer

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
hej alla kul med all tips o svar om B-King har själv köpt en o hoppas på grymt drag.har kört kawa zx 10 sista hoj så man är ju luttrad....trött på ligga ner o köra bättre med nack spärr haha.har hört kingen är strypt på 3 första växlar?kan man få bort skiten?ha d bäst o maila meeeeer

På min hoj har jag en tre-modd för att få bort strypningen från lägre varvtal på de första växlarna. Finns säkert en tre-modd för b-kingen med.

Big jake

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Suzuki B-king
Avgassystem

Hej alla B-king ägare.

Har en ny B-king som står i garaget sen i december, köpte en ny men har inte kört en b-king tidigare.

Som dom flesta andra b-king ägare är jag själv inte så upphetsad över burkarna :tummenner som sitter på. Så efter första servicen så blir det att sätta på nya.

Ni som har Yoshimura system på era bågar vart har ni köpt dom ifrån? Har kollat och funderat på att köpa från staterna, men undrar om dom det är någon svensk
mc-butik som är mer prisvärd?

ronnygrimm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
-99 Hayabusa
Hej alla B-king ägare.

Har en ny B-king som står i garaget sen i december, köpte en ny men har inte kört en b-king tidigare.

Som dom flesta andra b-king ägare är jag själv inte så upphetsad över burkarna :tummenner som sitter på. Så efter första servicen så blir det att sätta på nya.

Ni som har Yoshimura system på era bågar vart har ni köpt dom ifrån? Har kollat och funderat på att köpa från staterna, men undrar om dom det är någon svensk

Jag köpte mina carbon yoshi på http://www.ebay.co.uk/ dom kosta 7700 sek med frakt och allt. Tror inte riktigt att svenska butikerna kan matcha priset tyvärr...Paketet kom från staterna på en vecka ca.
Hade inte heller kört kingen förän för ett par helger sedan...du kommer att bli glatt överraskad!! Låter skönt om nya dämparna med!

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Köpte mina Youshiburkar på Din MC, men de var dyrare än de 7,700 som Ronnygrim betalade på ebay. Tror de kostade över 10'
Men de låter skönt:tummenupp
Tror mina kommer låta ännu bättre vilken dag som helst, bara han som ska bygga mellanröret blir klar..
Sen är det Youshi grenrör från Busan och Youshiburkarna där bak.

Hej alla B-king ägare.

Big jake

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Suzuki B-king
Avgassystem

Köpte mina Youshiburkar på Din MC, men de var dyrare än de 7,700 som Ronnygrim betalade på ebay. Tror de kostade över 10'
Men de låter skönt:tummenupp
Tror mina kommer låta ännu bättre vilken dag som helst, bara han som ska bygga mellanröret blir klar..
Sen är det Youshi grenrör från Busan och Youshiburkarna där bak.

Tack för svaren, känns skönt att höra att man har köpt en juste båge. Känns som att Patlin har satt standarden för vad man ska/kan göra med sin King:D

Tror fan att jag ska beställa steg fem paketet från MP:yoparty

Vi ses på vägarna, hej.

Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Tack för svaren, känns skönt att höra att man har köpt en juste båge. Känns som att Patlin har satt standarden för vad man ska/kan göra med sin King:D

Tror fan att jag ska beställa steg fem paketet från MP:yoparty

Vi ses på vägarna, hej.

Vore ju coolt om du testade MP-Racing, jag har haft kontakt med dom när jag skulle bygga om luftburken. De verkar ha bra koll och är skittrevliga.
Det jag gjort med motorn är nog snäppet under hans steg 5, men inte mycket tror jag. Så den ska nog bli rätt vass vilken dag som helst...:)

Näe, det är inte motsvarande steg 5 från MP-Racing som jag har, är mera steg 4 men med helsytem också..

Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Nu jäklar är det nära...
Vaknade imorse och startade datorn, och då hade det efterlängtade mailet kommit från Andersson Turbo. Han var nu klar med bygget av mellanröret, så imorgon lämnar han in min hoj till Din MC och sen räknar jag iskallt med att hämta hem henne imorgon eftermiddag.
Har gjort garaget kliniskt rent idag, så hon ska känna sig hemma igen efter 6 månader på villovägar..:krama
Men tror dessa 6 månader har varit nyttiga, och vi får väl se hur hon beter sig från Väsby till Norrtälje imorgon..:)

Jäklar vad jag längtar...:banana

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
Har kört 70 mil hitills i år, har funkat kanon, Jisses vad det går undan ibland :)Blir lite mörkrädd när man kör om och hastighetsmätaren bara flyger iväg :)

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Nu jäklar är det nära...
Vaknade imorse och startade datorn, och då hade det efterlängtade mailet kommit från Andersson Turbo. Han var nu klar med bygget av mellanröret, så imorgon lämnar han in min hoj till Din MC och sen räknar jag iskallt med att hämta hem henne imorgon eftermiddag.
Har gjort garaget kliniskt rent idag, så hon ska känna sig hemma igen efter 6 månader på villovägar..:krama
Men tror dessa 6 månader har varit nyttiga, och vi får väl se hur hon beter sig från Väsby till Norrtälje imorgon..:)

Jäklar vad jag längtar...:banana

????

Dynokurver ????

:)

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Lugn nu Yngve.:krama
Jag var där igår och såg det röret som Andersson byggt, det var helt brutalt snyggt gjort i rostfritt, bättre än fabrik. Såg också den moddade luftburken med rejäla trattar..
Sen skulle de starta upp hojen igår, men då fick jag inte vara kvar på verkstan..:gnissla för de var rädda att jag skulle bryta ihop om det hände nåt vid uppväckningen av henne.
De lovade att den skulle vara klar idag torsdag eller senast fredag:( .

Ringde precis Lelle, och det första han gjorde var att säga lyssna nu...
Sen hörde jag startmotorn vrida igång henne :banana Vilken jäkla sång det vart...
Så, nu ska den köras in på bänken ieftermiddag ca 50 mil, sen oljebyte och sen ska den mappas och bänkas. Så det blir ingen hoj idag. Men men imorgon ska hon därifrån :hojsmilie :hojsmilie . Går den hälften så bra som ljudet lovar, så blir det bra.
Är så jäkla nyfiken på vad den kommer ge i bänken. Jag gissar på 203,5 Hk

????

Dynokurver ????

:)

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Så här ser min hoj ut, har förstått hur man får till detta med bilder nu, tror jag...

Bifogat

• bakpartiet%203.JPG
    bakpartiet%203.JPG
    16.2 KB · Visningar: 868
  • Bakpartiet%204.JPG
    Bakpartiet%204.JPG
    17.9 KB · Visningar: 881
  • Bakpartit%201.JPG
    Bakpartit%201.JPG
    18 KB · Visningar: 879
  • Bakpartit%202.JPG
    Bakpartit%202.JPG
    17.3 KB · Visningar: 873
  • King%201.JPG
    King%201.JPG
    17.4 KB · Visningar: 886
  • King%202.JPG
    King%202.JPG
    15.5 KB · Visningar: 883
  • King%208.JPG
    King%208.JPG
    15.2 KB · Visningar: 884
  • King%205.JPG
    King%205.JPG
    18.8 KB · Visningar: 887

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Sorry.
Ni får vänta några dagar till på effekt och vridsiffror.

Har precis pratat med Din MC och de har kört den 15 mil i bänken idag och vill att jag kör 35 mil i helgen, och kör in den ordentligt utan så mycket gas, sen ska den in på måndag igen för mappning och bänkning.

De har iaf testat den ute på vägen ikväll och den går tydligen nåt helt jävla brutalt:banana

Så det verkar lovande, och jag kommer inte sova så mycket inatt..:tråkad

ronnygrimm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
-99 Hayabusa
Så här ser min hoj ut, har förstått hur man får till detta med bilder nu, tror jag...

Ser snyggt ut...men jag tror bestämt att du "fotoshoppat" bort den feta bakstänkan på vissa bilder... eller??

Skämt å sido så är jag bara avis på din motor :(

Lycka till med inkörningen och vi väntar spänt på resultatet från bänken...

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Nädu, här har inte fotoshoppats nåt..:tuttar
Är youshis skylthållare som får den så smäcker kanske:). Och vissa bilder är med gamla skylthållaren andra med den nya. Så det kan nopg kanske förvilla lite.
Ska ta ett gäng nya bilder när den är hemma.

Ser snyggt ut...men jag tror bestämt att du "fotoshoppat" bort den feta bakstänkan på vissa bilder... eller??

Kanske blir en sväng upp till Alunda på söndag, lördag kan jag inte för då fyller svärmor år:huvet

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...