Dust Buster
IBA #53252
Var 1200S, 06an, den svarta, i metalliclack ?
Bump.
Ingen som vet?
Var 1200S, 06an, den svarta, i metalliclack ?
Vart kan jag beställa bra och billigt drivpaket till min Bandit?
Bump.
Ingen som vet?
Kör med extra förstärkt X-ring kedja, fick betala något under 1500:- Inget att klaga på. Jagar dock vettig kedjespray...suck!
http://www.addemoto.se
På länken har Du några färger. Scrolla ned, på vänster sida, svart knapp "Suziki Bandit series" sedan "model history".
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
Gen2s halvljus har en tendens at bli skitiga invändigt förmodligen beroende på att själva plåten som ger halvljusbilden ligger och gnager på insidan av själva reflektorn. Det går att göra rent dem invändigt genom att plocka isär hela lamppaketet. Jag har precis gjort rent 2 st i helgen, min och polarns. Vad som behövs är en 4 mm en 5mm insexbit en 10mm blocknyckel, varmluftspistol ,tålamod och lite mellanlägg tex glasspinnar eller mejslar. Första bilden är hur man delar genom varmluftspistolvärma guckat(det gråa) som håller ihop det andra är själva innehåller i halvljuset. Tidsåtgång ca 2 - 3 timmar med övning. Bjuder du på fika kan jag svänga ner till järna nån helg och visa hur man gör.
SIZE="1"]Jagar dock vettig kedjespray...suck![/SIZE]
Det är rätt. En Bandit och en DR ska stå i garaget.
Är det OK med Bandit och KTM?
Grattis till nyförvärvet, Trollet!
Kul! Körde själv B600 som första hoj men bytte efter ett par somrar till 1200:an. KTM:arn är kung på gruset så den får också göra rätt för sig. Inte bara på grus, förresten...KTM är alltid ok, stog själv inför valet att sälja både min TDM900 och min dr650 för att istället byta till en KTM950/990S Adventure, vilket skulle kunna vara den optimala hojen för mina behov. Men den blir tyvärr för tung i skogen för mig, men grym på grusväg.
Men då jag var sugen på en B12a redan då jag köpte TDMen så kände jag att, nu får jag prova en B12a, hade en Bandit 600S som första hoj och tyckte den var kul, men den hade för lite av allt, för att fixa semsetertouring på ett tillfredsställande sätt.
På nåt sätt ser jag 1200S-06 som den sista riktiga banditen, nya karossen men fortfarande den gamla oljekylda ur-motorn, riktiga fuggar, och femväxlat, vilket jag föredrar framför sexpet.
Får nog dra in lite på ungarnas veckopeng också för nu vill pappa ha ett carbon slipon, för mulligare buller
Är det OK med Bandit och KTM?
Nja! Äh det får gå
Tackar ödmjukast!
Förresten! Är det nån här som är intresserad av dessa?
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=17180
Har du också skrapat kåpa... inte alla som klarar det på bankörningar...
Jag körde lågbudget, shoppade orginal-lampa på E-bay ( var inne på dubbel lyse men min fd kollega Nordman var först, det blev lite för många likheter, samma hojmodell/färg, likadan bil/färg, kändes lite fjantigt ).
Styre fick jag billigt hos Din-Mc, ej fatbar så det passade rätt av.
Tot kostade det mig ca 900:-
Kanske kan vara kul!
För att sumera lite så lyder frågan, vad bör man göra för att få lite mer knuff och framför allt ljud på en B12 00? Gärna tips på kit!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |