Suzuki Bandit 1200-tråden

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Tjena igen!
Jag har en bandit 1200S av 2000 års modell, men blir lite fundersam då jag köpt sidoväskhållare från givi till min hoj, som inte passar, dock passar hållaren 2001 års modell(den med passagerargreppet bakom sadeln), alla kataloger jag kollat i, även duells, envisas med att den hållaren jag fått är rätt.
Frågan är då, bytte bandit skepnad under år 2000, vad kallas isåfall de respektive modellerna detta året?
Min hoj har passagerargreppen på sidan om sadeln för tydlighetens skull och detta stämmer in på modeller som kommer från slutet av -90.
photo.php

Last edited:

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Hoj
GSX 1400 -03
Tjena igen!
Jag har en bandit 1200S av 2000 års modell, men blir lite fundersam då jag köpt sidoväskhållare från givi till min hoj, som inte passar, dock passar hållaren 2001 års modell(den med passagerargreppet bakom sadeln), alla kataloger jag kollat i, även duells, envisas med att den hållaren jag fått är rätt.
Frågan är då, bytte bandit skepnad under år 2000, vad kallas isåfall de respektive modellerna detta året?
Min hoj har passagerargreppen på sidan om sadeln för tydlighetens skull och detta stämmer in på modeller som kommer från slutet av -90.
photo.php

enligt sidan suzukicycles.org kom den nya modellen 2001. Märkligt att dom envisas med att det ska funka när det inte gör det....

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
En kompis till mig har en Bandit 600, -00. Den har -01:ans utseende.
Kanske vart någon brytpunkt mot slutet av 2000?
Vet inte om det kan vara samma för 1200:an.

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Har byttet til 14 t. framdrev, men får ikke testet det før til våren. Er spent på hvordan det blir. Dersom jeg heller vil beholde 15 t. foran og bytte til 47 t. bak: Må jeg bytte til 112 link kjede eller er standard 110 link langt nok ?

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Trimming

Holy crap heheh... fan det måste va den billigaste motorn att klämma ur hästar ur :yoparty

Gissar att jag landar på ca 20-25 K för allt detta... för 50-60 hästar!! :Bugar

Kan ju inte ha mer än 100 just nu tror jag. :fyllisar

Se side 58 her og sett på et 14 t. drev framme eller et 47 t. bak. Mye billigere og nok hester. Hvis du føler behov for flere hester senere kan du jo gjøre det som blir foreslått her med andre forgassere osv.

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Svarar mig själv här, kanske kan vara lite info till er andra också...har luskat fram att Suzuki bytte modell i mars 2000 från den som jag har som kallas modell Y, till en lite modifierad variant som kallas K!, är just främst bakpartiet på hojen som blev ändrad, typikst nog...synd bara som sagt att de som säljer tillbehör och liknande inte har hängt med i svängarna och uppdaterar sina listor med denna information, det borde ju inte vara alltför okänt för MC-handlarna om när hojarna byter modeller...

Längtar som faen till våren då jag kan ut o brumma igen...:banana

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Får kjøpt en styredemper fra GRXR 1000 -03/-04 modell og vil prøve å montere den på min Bandit. Noen som har gjort det og har tips om det ?

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Rensad bakdel

Har funderingar på att rensa bakdelen på min Bandit 1200. Har hört farhågor om att man får sprutet på ryggen i regnväder när bakre delen är borta på skärmen. Någon som har erfarenheter av detta?

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Kappe av bakskjerm

Jeg har kappet av/fjernet bakskjermen og festet skiltholder direkte på undertray. Jeg er ikke plaget av sølesprut fra bakhjulet.

Bifogat

• bandit14.jpg
    bandit14.jpg
    41.7 KB · Visningar: 135
  • Bandit02.jpg
    Bandit02.jpg
    46.1 KB · Visningar: 129

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Jäkligt fult med såna sidoväskor på den typen av hoj, men säkert praktiskt.

hjc

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Hoj
2002, Suzuki GSF 1200S
Stygge sidevesker

IKKE pent nei, men praktisk. Jeg har ikke brukt dem ennå, kun toppboksen på tur. Den ser ut som en lastebil med sideveskene og blir veldig bred. Lettere å smyge seg fram i trafikken med en smal sykkel :tummenupp

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
blinkers

Nå`n som vet om blinkers till GSF 1250S fram passar rakt av till 1200S?De är ju "böjliga" dvs mjuka:)

leffe

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
Bandit 2006, är luftburksmodden aktuell då och vad kan man vänta sig för effekthöjning isåfall? Enda modd motormässigt som sitter på nu är ett leovince slipon..

Samt, någon som har monterat rakare/bredare cross-styre? Bilder?

Någon bra lösning på bakskärmen/skylthållare.. Sen är jag även sugen på en magspoiler..
Har inte riktigt orkat läsa igenom hela tråden så om någon har några bra tips så hojta till :)

Går även i tankarna att byta hojj ev, då till något mindre.. Er6a typ, gillar utseendet på den.. Någon som har provkört o kan uttala sig?

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
passar belly pan'en rakt av på en 06:a också tro? och "hur" slitet är styret? ev intresserad av båda. Mvh

Last edited:

BanditSune

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2011
Hoj
Suzuki Gsf 1200 -98
Jag skulle starta min Bandit häromdagen och upptäckte då att batteriet var urladdat. Inga problem tänkte jag och plockade fram laddaren. Men pinsamt nog kan jag inte klura ut hur man lyfter sadeln... jag har letat och tryckt och dragit på alla håll men den rör sig inte en millimeter.

Jag har googlat, men det enda jag hittade var instruktioner som sade att man ska sticka in nyckeln i nyckelhålet på cykelns vänstra sida och vrida om tills sadeln hoppar upp. På vänster sida finns ett nyckelhål, men det verkar bara vara ett hjälmlås. Instruktionerna var för den nya modellen och min är av den gamla (1998), så det verkar inte fungera likadant.

Hjälp :rodnar

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Jag skulle starta min Bandit häromdagen och upptäckte då att batteriet var urladdat. Inga problem tänkte jag och plockade fram laddaren. Men pinsamt nog kan jag inte klura ut hur man lyfter sadeln... jag har letat och tryckt och dragit på alla håll men den rör sig inte en millimeter.

Jag har googlat, men det enda jag hittade var instruktioner som sade att man ska sticka in nyckeln i nyckelhålet på cykelns vänstra sida och vrida om tills sadeln hoppar upp. På vänster sida finns ett nyckelhål, men det verkar bara vara ett hjälmlås. Instruktionerna var för den nya modellen och min är av den gamla (1998), så det verkar inte fungera likadant.

Hej, tror det är vid "hjälmlåset" vid bakdäcket på v. sida. Prova vrid åt båda hållen. Det ska bli ett klickljud....GL

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport

Tjena, jag har en 00-a och bor i Växjö, hör av dig så kan jag visa hur jag lossar sadeln på min hoj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln