Suzuki Bandit 1200-tråden

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Jaha, idag skulle man åka från Växjö till Ljungby för att serva hojen och sen besiktiga efteråt. När jag sätter mig på hojen runt 8-snåret och har hunnit ned till macken för att tanka, så vräker det ner snö och hagel..wtf? Tillfälligt tänker jag och börjar köra, men tvungen att vända. När jag kom hem efter någon halvmil kanske så var gallret till luftfiltret täckt med snömodd och hojen rök som tusan :(

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Jaha, idag skulle man åka från Växjö till Ljungby för att serva hojen och sen besiktiga efteråt. När jag sätter mig på hojen runt 8-snåret och har hunnit ned till macken för att tanka, så vräker det ner snö och hagel..wtf? Tillfälligt tänker jag och börjar köra, men tvungen att vända. När jag kom hem efter någon halvmil kanske så var gallret till luftfiltret täckt med snömodd och hojen rök som tusan :(

Skit väder vi har.
Ska besikta imorgon men tänker byta tid: -)

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Fick både min nya GP ljuddämpare och magspoilern i går...
Ljuddämparen var riktigt fet :rock

Däremot gick det mindre bra med magspoilern som inte passade mitt Aktapovic grenrör. Både hållaren och plasten tog emot :gråta

Så är det någon som vill köpa en helt ny svart magspoiler som jag köpt från S-Racing så hojta till. :tummenupp

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Nybesiktigad o godkänd hoj, nu kan man köra två år till :)
Snart 4600 mil på mätaren, dags för ventiljustering, ngn som vet vad det går på? Varför gör man detta, blir det ngn skillnad?

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Nybesiktigad o godkänd hoj, nu kan man köra två år till :)
Snart 4600 mil på mätaren, dags för ventiljustering, ngn som vet vad det går på? Varför gör man detta, blir det ngn skillnad?

Det är ganska enkelt på banditen tror de flesta kan göra det själva!
ska se om jag kan hitta länken till verkstadshandboken...

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Du köper en diafragmafjäder från en gsxr1100 och plockar isär kopplingen. Där inne finns en en ring som är ca 1,5mm tjock. Den tar du bort och sätter in daifragmafjädern istället. Blir lite hårdare fjädring men det slirar inte mer ;)
Du behöver inte tömma oljan. Luta hojen på sidostödet bara.

Är det ringen som sitter längst in innanför lammelpaketet? Eller ringarna som det är på min Usa importerade bandit, där det finns två ringar längst in!!!
Och ifall det är dom, ska jag ta bort bägge två då?

Last edited:

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Bromsarna gick igenom besiktningen iaf men inte lyktan. Har kommit in skit o fukt i den och märker att halvljusets fäste där bak är löst... Det är knappast skitenkelt för en vanlig klåpare som jag att komma in i det djupaste av lyktan va? :(
Hoppas jag inte behöver en helt ny enhet iaf, och att det räcker att rengöra och byta kontakt. Helt ny lampa kostar väl mer än hela hojen är värd... typ...

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
SISTA CHANSEN! Skänker bort 2 orginaldämpare till 1200 -04!På måndag åker dom till skroten,får 9kr/kg för rostfritt!:arsele

leffe f.d. bandit rider

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Borde ju räcka till lite sprit i helgen, original är ju astunga (och fula?)

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Jag byter mitt nästan helt oanvända originalavgassystem mot en ny lyktsats! Har hört att originalsystem står högt i pris? :brynad
(Ett nytt kostar säkert minst 10K men även jag har ett i garaget... och grabben högre upp får inte dem bortskänkt ens???) Fan...

Måste ha kvar det om man ska sälja hojen tänker jag... Till en gubbfan som vill ha lagligt ljud... :)

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Mitt BOS som jag fyndade nytt för 200€ är lagligt även utan insats.

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
köp&sälj

hej,sudden-borås ,jag väntar på betalningen enl. ök för grejorna jag skickade i början av veckan.Har det uppstått ngt problem?:va

leffe

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...