Moo65k
Ny medlem
- Gick med
- 9 Apr 2009
- Hoj
- RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Såg just 369:- bra pris.
Jaha, idag skulle man åka från Växjö till Ljungby för att serva hojen och sen besiktiga efteråt. När jag sätter mig på hojen runt 8-snåret och har hunnit ned till macken för att tanka, så vräker det ner snö och hagel..wtf? Tillfälligt tänker jag och börjar köra, men tvungen att vända. När jag kom hem efter någon halvmil kanske så var gallret till luftfiltret täckt med snömodd och hojen rök som tusan
Tjohooo.
Tog premiärturen i dag.
Den lät aggressivt med nya dämpare. Shit
Nybesiktigad o godkänd hoj, nu kan man köra två år till
Snart 4600 mil på mätaren, dags för ventiljustering, ngn som vet vad det går på? Varför gör man detta, blir det ngn skillnad?
Du köper en diafragmafjäder från en gsxr1100 och plockar isär kopplingen. Där inne finns en en ring som är ca 1,5mm tjock. Den tar du bort och sätter in daifragmafjädern istället. Blir lite hårdare fjädring men det slirar inte mer
Du behöver inte tömma oljan. Luta hojen på sidostödet bara.
Tjohooo.
Tog premiärturen i dag.
Den lät aggressivt med nya dämpare. Shit
Fanns en hel del på ebay.deHoppas jag inte behöver en helt ny enhet iaf, och att det räcker att rengöra och byta kontakt. Helt ny lampa kostar väl mer än hela hojen är värd... typ...
Såna problem har inte jag,kör även en konstig apparat till skroten,med kolonn o motströmskylare(ej mc-relaterat,se första ämnet!)Borde ju räcka till lite sprit i helgen, original är ju astunga (och fula?)
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|