Suzuki Bandit 1200-tråden

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
kanske en dum fråga men jag gjorde mod2 på min hoj för ett tag sedan och köpte även en diafragmfjäder så inte kopplingen skulle slira vilket den gärna vill göra nu ....har inte hunnit kika så noga på det än ...men om någon kunde förklara vart den sitter vilken sida? ... har haft isär kåpan på vänster sida där slangen till kopplingen går in men inte kunnat lokalisera vart den ska sitta är jag helt ute och seglar? ...är inte inkompetent men har inte skruvat på någon koppling innan .... så jag är tacksam för bilder och snabba svar ! mvh mårten

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Faktiskt riktigt nöjd. Den har ett skönt "gurglande" ljud, speciellt vid motorbroms. Dock låter det aningens mycket enligt min smak (dock dovt!). Dämpen börjar anta den gulaktiga färgen nu också. :kär

Härligt, jag älskar när det låter lite galet. Min spottar och fräser och gurglar och avgasknallar som fan på motorbroms, störtskönt ;)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
kanske en dum fråga men jag gjorde mod2 på min hoj för ett tag sedan och köpte även en diafragmfjäder så inte kopplingen skulle slira vilket den gärna vill göra nu ....har inte hunnit kika så noga på det än ...men om någon kunde förklara vart den sitter vilken sida? ... har haft isär kåpan på vänster sida där slangen till kopplingen går in men inte kunnat lokalisera vart den ska sitta är jag helt ute och seglar? ...är inte inkompetent men har inte skruvat på någon koppling innan .... så jag är tacksam för bilder och snabba svar ! mvh mårten

Hm.. låter som du är på fel sida motorn och kikar :)

Här ser du t o m in igenom kopplingskåpan :)
ChrisBandit1200.jpg

Last edited:

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Kopplingen sitter på häger sida. Den stora kåpan. Fjädern sitter innanför hela paketet. Har tyvärr ingen bild att bjuda på.

Birdy_81

Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
haha jag gjort bort mig lite alltså :) ...tack för hjälpen ska kika på det idag så får vi hoppas jag löser det

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Blinkers bak

Bytt till mindre LED-blinkers fram och bak. Dessa hade 6 röda och 8 gula dioder, de röda kunde man koppla till bromsljuset. Fast är det tillåtet, eller hur funkar det?

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Tänkte skaffa en ny ruta då min gamla är repig och tråkig. Ska man ha en svart eller helt klar?
Hittade den här.

Birdy_81

Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
min är nog inte riktigt lika hög ...men den är liknande ...det finns fler att välja på ...går att köpa genom grevens

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Japp det spelar roll hur fjädrarna sitter. Sätt den som de andra två. Alltså med kupningen utåt / mot dig.

Birdy_81

Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
nordman har du tips på hur man får dän muttern som håller ihop kalaset ...min är jackad på en kant ? ...hur bär jag mig åt? ... bytte ut all vätska i kopplingen med men luftningen blev inte hundra ..den är väldigt trög längst in ...men det verkar som att det gjorde underverk iaf för nu slirar den inte trots att jag inte satt in brickan än

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Någon som vet om grenrören är desamma från Mk1 och Mk2 Bandits?Är det samma infästning av ljuddämparen vid passagerarpinnen?Funderar om ett mellanrör och ljuddämp från en Mk1 passar på en Mk2.

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Någon som vet om någon Bandit-träff nånstans i södra Sverige? Hade vart kul.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln