Suzuki Bandit 1200-tråden

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Låter bra! Då blir det ett svart renthal till helgen! Ev bänkning hos proservice i riala om bara avgassystemet kommer i tid.. Känns som om det kommer spåra ur som vanligt när man tjackar hoj... "Jag låter det vara och åker bara " haha joorå !?!! :dummer

Det är en stor del av nöjet som jag ser det :tummenupp
Jag va så nöjd så ifjol och skulle inte göra nåt mer... det råkade visst bli lite big-bore också hahah :näsblod

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Tjena!

Fick tag i aktuell dämpare, den var dock något längre än original och lite bredare fjäder, men fick den efter lite kivande på plats. Fråga är om jag även skulle ha behövt byta "hundbenet" också till en från en gsxr1000? Hojen blev riktigt hård bak och ska prova att ställa den i det softaste läget och se om det blir skillnad.

Gixxer 1000 K5-K8 ska passa (mer eller mindre) rakt i, har för mig att du endast behöver modifiera batteriboxen lite för att piggybacken ska få plats.

Kommer troligen göra samma på min i vinter.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tjena!

Fick tag i aktuell dämpare, den var dock något längre än original och lite bredare fjäder, men fick den efter lite kivande på plats. Fråga är om jag även skulle ha behövt byta "hundbenet" också till en från en gsxr1000? Hojen blev riktigt hård bak och ska prova att ställa den i det softaste läget och se om det blir skillnad.

:tummenupp
Själv har jag hittat en Showa från en CBR600RR som ska dit i vinter. Ja man kan behöva shimsa ut hundbenen lite för att fjädern ska gå fri. Jasså blev den hård säger du? CBR dämparn ska ha ännu hårdare fjäder än gixxern :näsblod
Hur mycket väger du?

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Ja, den tar i lite i fjädern, får väl hitta nån lämplig bricka att lägga imellan så man får lite distans, Kanske får kasta i en längre bult samtidigt.. Ja jag ligger väl strax runt 120 pannor, sen ska damen och lite packning på, kanske blir lite annorlunda med last.
:tummenupp
Själv har jag hittat en Showa från en CBR600RR som ska dit i vinter. Ja man kan behöva shimsa ut hundbenen lite för att fjädern ska gå fri. Jasså blev den hård säger du? CBR dämparn ska ha ännu hårdare fjäder än gixxern :näsblod
Hur mycket väger du?

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
GetAttachment bandit12.jpg blev 18 mil idag, går som tåget

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Hoj
XT660R
Idag kom mitt termignoni bolt on. Vet inte om man lurar sig på ljudet en del men nog kändes den piggare... Grymt ljud och lätt som bara den, är riktigt nöjd ! :tummenupp

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Oops, sorry för sent svar: nej, den är enbart ombestyckad, ca 110 hästar hade den då (det ärlänge sedan)
ok, har kommit ner i 0,57 utan att fisåka allt för mycket, är än så länge helt original...
Appropå Bandit så var jag en sväng till Skansen idag (i bil) blev omkörd av en B12 vid Djurgårdsområdet, såg snabbt Danmoto pipan och att det satt ett svart crosstyre på hojen, det var J-bone som kom farandes :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
C360_2013-07-16-20-03-40-264_zps9bbf2851.jpg
[/URL][/img]

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
Ni som gjort om era kåpförsedda 1200S till en nakenhoj:
Hur har ni löst strålkastar- och blinkersfästen?

Jag funderar på att göra denna operation men hittar inte några bra fästanordningar.

Närbilder och länkar till vart man kan köpa dem tas gärna emot!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tänkte kolla om nån har en bra teori på ett litet problem...Min har gått som en klocka tills nu, alltid startat i ur och skur, gått starkt. Jag åker varje dag till och från jobbet.Nu har jag märkt att min kabelstam inte mår riktigt 100, det började med glapp vid kontakten till tändningslampan, neutralen och varvräknaren (den blå kontakten). Nu har den kontakten dött helt.Sen upptäckte jag glapp till den gröna kontakten som går till startreläet...Så till det som jag undrar över: De senaste dagarna har det hänt ett par gånger att den bara dött när man står på tomgång med växel i vid ett rödljus... varm motor. Vrider jag lite på gasen och trycker på starten så morrar den till och går igång, har inte inträffat i fart utan endast vid stillastående med växel i. Den har inte stannat vid varmkörning med neutralen i t e x... inte heller vid belastning på motorn, endast vid tomgångskörning i stan med varm motor.Vad tror ni, elrelaterat? (eftersom jag har lite andra elknas) Eller är det luft/soppa/tändning?Kanske skitigt luftfilter bara? Ska riva isär lite och kolla men tänkte om nån hade en magkänsla... och kan skakig el orsaka ett sånt beteende?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ni som gjort om era kåpförsedda 1200S till en nakenhoj:
Hur har ni löst strålkastar- och blinkersfästen?

Jag funderar på att göra denna operation men hittar inte några bra fästanordningar.

Närbilder och länkar till vart man kan köpa dem tas gärna emot!

Sök på "headlight brackets" på http://www.ebay.co.uk/
Finns hur mycket som helst. Jag har nåt liknande dessa, så enkelt som möjligt.
http://www.ebay.co.uk/itm/Chrome-He...rcycles_Parts_Accessories&hash=item53faaab611

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE

Steinmarkh

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2013
Hoj
Suzuki GSF 600S Bandit

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen