andersbrink skrev:Rätt nivå... är rätt nivå, dvs 14.7 mm. Mikuni slarvar från fabrik och sätter dem (dvs sätter dem inte alls, eller gör fel) till runt 12 på en del. Suzukis manual säger 14.7 mm.
Bara för att jävlas
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)
andersbrink skrev:Rätt nivå... är rätt nivå, dvs 14.7 mm. Mikuni slarvar från fabrik och sätter dem (dvs sätter dem inte alls, eller gör fel) till runt 12 på en del. Suzukis manual säger 14.7 mm.
Anders R skrev:Bara för att jävlas, så säger jag att det gäller gen1 bandit1200. gen2 bandit1200 skall ha 13.0 mm +-1,0mm enligt fabriksmanualen.
andersbrink skrev:Generation 2 använder Keihin-förgasare, jag skrev att det gällde Mikuni.![]()
![]()
Bandit1200 skrev:Jag har observerat att ni alla pratar om betydligt större munstycken i era banditer än vad jag har. Nu har jag inte uppgifterna här (sitter på jobbet) men jag tror att jag har 120 huvudmunstycke och 104 lågfart. Hojen är en gen2 och är bänkad med dynojet o kn-filter + öppnare ljuddämpare. Beror detta på att min är en gen2?
Elgasen skrev:Har testat min hoj idag med vakumslang monterad.
Den fungerade bra till jobbet, sedan började den bluddra igen ett litet tag , för att sedan gå bra igen...![]()
Bluddret är alltså inte sådant som gör att det låter som den blir dränkt i soppa, utan mer som den misständer eller likn, den går att gasa med när den bluddrar, men motorgången låter mer som en twin och är jävla slö...
Efter ett tag får den fart igen och sticker som fan.... skumt värre...
Några förslag vad det kan vara för fel? tändstift, ventiler, soppa blandning?![]()
Nu gick den bra i en 20min iaf innan den började bluddra, sedan bluddrade den i en halvminut för att sedan gå bra igen... skumt detta...
Nästan så man tror att man råkat monterat sprut med en defekt databox eller något![]()
Elgasen skrev:Har testat min hoj idag med vakumslang monterad.
Den fungerade bra till jobbet, sedan började den bluddra igen ett litet tag , för att sedan gå bra igen...![]()
Fredde Meck skrev:Tveksam om det klarar en besiktning men det tar inte lång tid att byta så varför ens prova?
andersbrink skrev:Generation 2 använder Keihin-förgasare, jag skrev att det gällde Mikuni.![]()
![]()
Anders R skrev:Visst låter det gött. Vi kan jämföra ljudnivå om du vill, mitt ART bolt-on gick igenom förra veckan i Vinsta. Slö och orkade inte byta.
Inte enligt manualenMIKUNI BSR36SS. Fast skall man gå på munstyckenas utseende så vette f-n om du inte har rätt
. Omdöpta Keihin kanske.
andersbrink skrev:"Varför passar inte mitt avgasrör från min -78 Z1000 på min nya -04 Z1000?"
Det är "vakumresistansen" i insuget som bestämmer vad för storlek du ska ha på huvudmunstycket.
Bandit1200 skrev:Vilket konstigt svar![]()
andersbrink skrev:Eftersom det är vår så är det vatten i bensinen. Tanka 95 oktan (som har 5% alkohol i sig) och dränera samtidigt flottörhusen via de utvändiga skruvarna på flottörkopparna.
Bandit1200 skrev:Jag har kollat och jag har L20 H110 och nålarna i 4:e pos.
Beror skillnaden i munstycken (mellan alla era andras Banditer här på forumet och min) på att min är en sk gen2?
andersbrink skrev:2001 och 2002 B12 i USA använde Keihin. Jag kikade på en tysk 2005 idag och såg att man körde med Mikuni igen. Verkar som att Suzuki köper förgasare på spot-marknaden vad som är billigast för dagen, typ surplus. Argh!![]()
Elgasen skrev:Testade ovanstående nyss, hjälpte tyvärr inte, någon som vet något annat jag kan testa?![]()
Det enda sättet att få Min Bandit att gå bra igen är att gasa ett antal gånger i neutral, sedan går den som den ska i några minuter.
andersbrink skrev:Hur kör du för att bluddret ska märkas mest och hur kör du för att det ska märkas minst? Hur ser stiften ut efter en bludder-session?
Elgasen skrev:Det kvittar hur jag kör, det bara kommer en bludder-session helt plötsligt... blir knäpp på detta.
Jag kör med orginal lågfartsmunstycken 35.andersbrink skrev:Lågfartsmunstyckena... jag har märkt att de piratmunstycken man säljer i Sverige med samma storleksbeteckningar som Mikuni är MYCKET större än Mikunis. Den hoj jag jobbade på igår fick tuppjuck och surade ner sig på fem röda.
Du har inga veck på slangarna som kommer upp mellan ettan och tvåans förgasare och mellan trean o fyrans? Det hade jag på min förra året och då fick den liknande symtom gick jättebra ett tag och så började den bluddra.Elgasen skrev:Det kvittar hur jag kör, det bara kommer en bludder-session helt plötsligt... blir knäpp på detta.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |