Suzuki Bandit 1200-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Bludder vid 5-7 kan vara ett fall av för klent lågfartsmunstycke och/eller för låg flottörnivå. Går den bra upp till 4-5k är det inte trottelnålen. Prova först att höja flottörnivån från 14.7 till 13 mm (låter kanske konstigt - men det ger sig när du väl är inne och justerar). Går den fortfarande klent vid 5-7 trots 12 mm flottörnivån, gå upp ett steg på lågfartsmunstycket och ställ tillbaks flottörnivån till 14.7 mm. Behövs det mer soppa trots lågfartaren så har du att gå från 14.7 ned till 12 mm i steg om 1 mm.

B-400 skrev:
Fixat!

Från org 2½ varv ökade jag till 3 1/4 då funkar det ok :tummenupp

Gå okej nu, lite svårt o få till fullgas mellan 5-7.
Vill gärna bluddra, släpper av lite o den drar lite sämre men slutar o bluddra.
Har Testat med clipset på mitten o längst upp (snålt).

På onsdag testar jag med o flytta ner clipset ett par hack.

Men över 7000-7500 :banana :banana

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
andersbrink skrev:
Bludder vid 5-7 kan vara ett fall av för klent lågfartsmunstycke och/eller för låg flottörnivå. Går den bra upp till 4-5k är det inte trottelnålen. Prova först att höja flottörnivån från 14.7 till 13 mm (låter kanske konstigt - men det ger sig när du väl är inne och justerar). Går den fortfarande klent vid 5-7 trots 12 mm flottörnivån, gå upp ett steg på lågfartsmunstycket och ställ tillbaks flottörnivån till 14.7 mm. Behövs det mer soppa trots lågfartaren så har du att gå från 14.7 ned till 12 mm i steg om 1 mm.

Jag har kört den med org flottörnivå. ca 12,5 o det var som jag kände det samma sak som med 14,5mm.
upplever det inte som nån skillnad. Skulle behövt en lambda, kompisen har en bredbandare, ska prata lite med han.... :pannkyss

Jag kör med org lågfartsmunstycke.
Men ska testa lite på Onsdag.

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
jens_rock skrev:
Kåpan på min bandit har på senare tid börjar skrammla och vibrera.

Nån som vet hur man råder bot på detta?

Kontrollera att alla skruvar är ordentligt dragna kanske... :va

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
jens_rock skrev:

1. Om det är en gen2, dvs 2001 och nyare dra åt de två bultarna som fäster kåpramen i styrhuvudet.
2.Synkronisera förgasarna.
3.Asfaltspapp typ som man ljuddämpar bilar med på insidan av kåpan.

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
Evert skrev:
Var hittar man enklast och billigast S -> N konvertering? :va
Vill ju gärna ha bort kåpan...

Köper mina grejor som blir över när jag sätter dit mina "andra" delar

Pm:a mig!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
jens_rock skrev:

Om du haft bort kåpan någongång så är det bakkanten/bakkanterna som vibrerar mot tanken. Om du lossar den övre främre lite så kan du vicka överdelen lite fram/tebax (låt de övriga skruvarna sitta kvar) tills du ser att avståndet mellan bakkanten och tanken ökar.

Lamphållaren kan vibrera, botas enklast med lite skumgummi och en bit svart vävtejp.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Förlåt :( Jag vet att det här inte är annonssidan....men jag letar efter en Bandit 1200....någon som vet nåt runt 35000kr :Bugar :Bugar PM:a mig isf :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Panos skrev:
Förlåt :( Jag vet att det här inte är annonssidan....men jag letar efter en Bandit 1200....någon som vet nåt runt 35000kr :Bugar :Bugar PM:a mig isf :)

Jag bjuder 36000 och en gratis ventilslipning.

Typ, öh, Bava? Blev det här rätt nu... :fatta!

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
andersbrink skrev:
Om du haft bort kåpan någongång så är det bakkanten/bakkanterna som vibrerar mot tanken. Om du lossar den övre främre lite så kan du vicka överdelen lite fram/tebax (låt de övriga skruvarna sitta kvar) tills du ser att avståndet mellan bakkanten och tanken ökar.

Lamphållaren kan vibrera, botas enklast med lite skumgummi och en bit svart vävtejp.
Sånt kallas expertkunskap i ämnet Bandit 1200, du måste doktorera i ämnet.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Jag gjorde 44mm modden( orkade inte leta efter 2" sågen) i måndags,
hojen går bra och rent över ca 4500rpm men orent under...

Är nålarna på rätt pos.??? :va

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Fredde Meck skrev:
Jag gjorde 44mm modden( orkade inte leta efter 2" sågen) i måndags,
hojen går bra och rent över ca 4500rpm men orent under...

Är nålarna på rätt pos.??? :va

Nålarna på rätt pos? Hur vet man det..?

Om du lär strypa gasen för att den ska börja gå rent är bestyckningen för det området för klent. Lär du gasa på mer för att den ska börja gå rent - är den för fett bestyckad. Läs "sticky-tråden" i Teknik-delen på SH, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978 så går det lite lättare för dig att justera in dem rätt.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
andersbrink skrev:
Nålarna på rätt pos? Hur vet man det..?

Om du lär strypa gasen för att den ska börja gå rent är bestyckningen för det området för klent. Lär du gasa på mer för att den ska börja gå rent - är den för fett bestyckad. Läs "sticky-tråden" i Teknik-delen på SH, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978 så går det lite lättare för dig att justera in dem rätt.
Under 4500rpm så får jag gasa lite mer för att den ska gå rent (tror jag, lämnar det varvtals området rätt kvickt när jag gasartill)

Tänkte mest på om du eller någon med erfarenhet från B12 vet om nålen påverkar så mycket på så låga varv eller om det är blandskruv/pilotjet som gäller...

sticky-tråden har jag läst och förstår, men går lat-vägen genom er som redan provat på banditen!

Last edited:

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Fredde Meck skrev:
Tänkte mest på om du eller någon med erfarenhet från B12 vet om nålen påverkar på så mycket på så låga varv eller om det är blandskruv/pilotjet som gäller...

Vad kör du med för bestyckning då?
Jag kör med 132.5 i högfart samt 35 i lågfart, dessa är orginalmunstycken Den går bra, har även höjt nålen ett snäpp, men tror egentligen inte jag borde ha gjort det, men den går bra nu iaf.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Elgasen skrev:
Vad kör du med för bestyckning då?
Jag kör med 132.5 i högfart samt 35 i lågfart, dessa är orginalmunstycken Den går bra, har även höjt nålen ett snäpp, men tror egentligen inte jag borde ha gjort det, men den går bra nu iaf.
orginal pilot, 128 pirat main.

Jag pillade lite på blandskruven på väg hem från jobbet(stannade såklart när jag gjorde det) , ca 2,5 varv så går den fint 1000-2500rpm , 2500-4500rpm bluddrar det men jag kände att den gick snålt så jag provar att höja nålen ett hack imorron (har mitten hacket och ingen stålbricka nu)

/Fredde

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Jag höjde nålen ett hack (stoppade tillbaka brickan), det blev mycket bättre men inte tillräckligt, höjer lite till i kväll. 1000-2500rpm samt 4500-max rpm är fortfarande bra!

Snart där! :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...