Suzuki Bandit 1200-tråden

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Jugge_c skrev:
:huvet 25/3 Jobbar den helgen.....................

Lär nog köra några rundor innan dess, vi hörs via websidan eller msn när säsongen börjar närma sig, lycka till med tillökningen, nu är det ganska nära va? Vi hörs!

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
B 12 skrev:
Ett extra hål i luftburken (diam 50mm) lämpligt ställe är t.h om org.insugshålet, är plant o fint där. "snorkel´n på org.hålet kan avlägsnas då dess enda uppgift är att minska insugningsljudet (såvitt jag vet) Detta i kombo med öppet avgas och ombestyckning av gasarna (runt 130 i huvudmunst.) ger ca 15-20 hk upp, märks markant skillnad mot orginalprestandan! Schysst bang for the buck!
Vad räknas som "öppet avgas" i det här läget? Jag har en kolfiber Micron bolt-on på orginal-krök.

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Moto Martin, Katana
Oljekylare

Funderar på att montera en kylare från GSF1200 på GSXR1100
Anledningen är att GSXR originalkylaren är för bred för mitt projekt.
Så därför behöver jag hjälp av någon banditägare som kan mäta de fysiska måtten på kylaren. Alternativt om det finns eftermarknadskylare som passar
på GSF/GSXR mototer men som är mindre (max 340mm bred)

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
GSRecycle skrev:
Funderar på att montera en kylare från GSF1200 på GSXR1100
Anledningen är att GSXR originalkylaren är för bred för mitt projekt.
Så därför behöver jag hjälp av någon banditägare som kan mäta de fysiska måtten på kylaren. Alternativt om det finns eftermarknadskylare som passar
på GSF/GSXR mototer men som är mindre (max 340mm bred)
308x160(utan anslutningar)x30

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Gaffa-mannen skrev:
Vad räknas som "öppet avgas" i det här läget? Jag har en kolfiber Micron bolt-on på orginal-krök.

Den går bättre med orginalkrökarna under runt 150hk.

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Jag håller på med 2-tums modden, och har ett par funderingar eftersom någon tidigare ägare har pillat på förgasarna.
Står nålarna i mittensnäppet original?
Ska man höja nålarna ett snäpp + en bricka för att komma upp till 0,05¨ (1,27mm)?
Krazy Ed skriver att luftskruvarna är 2,5 varv utskruvade original, stämmer detta på svenska hojar? (mina är 4 varv utskruvade)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fredde Meck skrev:
om du har kvar den gamla kedjan så kan du använda den till att "låsa" drevet, häng till baka den och lås ihop efter swingbulten så den inte kan snurra med.

(nästa gång, lossa framdrevet innan du kapar kedjan :) )
Gjorde som du sa och satte på kedjan med stripes, samt höll inne bakbromsen. FY fan! vad den satt! efter 4st sjuka försök att få av drevet fick jag av det :hoppa

lite sent att skriva hur det gick men måste visa min uppskattning, allt ät fixat nu och det gick att få det gjort men en underbar kompis som hjälp :)

Tack till Andersbrink & Fredde Meck för eran hjälp

/Cel

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jag ska flytta och jag är mitt i mitt hojbygge, streatfighter.
Jag skulle därför behöva lite hjälp om var jag kan beställa vissa delar.
Jag kör en Suzuki Bandit 600 som håller på att bli en snygg streatfighter.

Jag vill ha en hastighetsmätare, som är snygg, godkänd av VV-gubbarna, och inte allt för dyr.
Jag vill ha en undertrail till min bandit, hellst vill jag ha den i orginallacken (silver).
Ett snyggt styre.
Ska ha vita miniblinkers, jag vet vilka jag ska ha så de e väl lättast att åka och köpa dem.
någon form av spegel.
Något jag har glömt för att kunna få den godkännd?
Någon som vet var jag kan lättast beställa detta?
tack på förhand..

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Gaffa-mannen skrev:
Öppet avgas är väl, i princip, alla eftermarknadsdämpare som inte har väggar å skit i burken.. dvs du kan se rakt igenom den (avmonterad) i ca 50 mm diameter.. Micron är en sån dämpare.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Du ska upp i bänk för att få det optimalt med huvudmunstycket. Crazy Ed-modden är bara tumregler. För finliret med låg/mellan-bestyckningen, läs http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978

Lajf skrev:
Jag håller på med 2-tums modden, och har ett par funderingar eftersom någon tidigare ägare har pillat på förgasarna.
Står nålarna i mittensnäppet original?
Ska man höja nålarna ett snäpp + en bricka för att komma upp till 0,05¨ (1,27mm)?
Krazy Ed skriver att luftskruvarna är 2,5 varv utskruvade original, stämmer detta på svenska hojar? (mina är 4 varv utskruvade)

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
andersbrink skrev:
Du ska upp i bänk för att få det optimalt med huvudmunstycket. Crazy Ed-modden är bara tumregler. För finliret med låg/mellan-bestyckningen, läs http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978

Visst är det bara en tumregel, men det är väl ett hyfsat ställe att börja på. Anvisningarna i länken har jag sett förut men glömt bort. Tack för tipset. Men jag behöver fortfarande veta originalinställningen.

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
hojbrud skrev:
Jag ska flytta och jag är mitt i mitt hojbygge, streatfighter.
Jag skulle därför behöva lite hjälp om var jag kan beställa vissa delar.
Jag kör en Suzuki Bandit 600 som håller på att bli en snygg streatfighter.

Jag vill ha en hastighetsmätare, som är snygg, godkänd av VV-gubbarna, och inte allt för dyr.
Jag vill ha en undertrail till min bandit, hellst vill jag ha den i orginallacken (silver).
Ett snyggt styre.
Ska ha vita miniblinkers, jag vet vilka jag ska ha så de e väl lättast att åka och köpa dem.
någon form av spegel.
Något jag har glömt för att kunna få den godkännd?
Någon som vet var jag kan lättast beställa detta?
tack på förhand..

http://www.streetfighterstore.com/
...ligger en jäkla bra katalog i garaget, ska kolla www adress i.m.
I övrigt, bygg på :tummenupp Släng upp ett foto på hojen!
...kastar upp en på min...med pålagd tank & sadel... :hihi ...mer grejer kommer att ryka & mer att åka dit :rolleyes:

Bifogat

• 20 dec -05 001.JPG
    20 dec -05 001.JPG
    65.3 KB · Visningar: 177
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lajf skrev:
Visst är det bara en tumregel, men det är väl ett hyfsat ställe att börja på. Anvisningarna i länken har jag sett förut men glömt bort. Tack för tipset. Men jag behöver fortfarande veta originalinställningen.

Jag har den Amerikanska modellen som inte har några clips-lägen på trottelnålen så någon annan får meddela vad default är.

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Fram lykta

...fler Banditer här (än på "Köp&Sälj"), någon som har ett runt framlyse typ Bandit N modellen att sälja så får Ni gärna pm:a!!

Hepp!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Eastman skrev:
...fler Banditer här (än på "Köp&Sälj"), någon som har ett runt framlyse typ Bandit N modellen att sälja så får Ni gärna pm:a!!

Hepp!

En framlykta från den nakna SV650 funkar också på B12'an då det är samma gaffelbensdiameter, dvs 43 mm.

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
andersbrink skrev:
En framlykta från den nakna SV650 funkar också på B12'an då det är samma gaffelbensdiameter, dvs 43 mm.

Snacka om en som har koll på allt :) d tackar man för!! :fyllisar

Lite sugen på anodiserad alu lykta från UK men inte fått svar på om den "Lyser rakt fram" än...det gör min nu, ingen ljusbild åt något håll utan bara "rakt fram"...

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Eastman skrev:
Snacka om en som har koll på allt :) d tackar man för!! :fyllisar

Lite sugen på anodiserad alu lykta från UK men inte fått svar på om den "Lyser rakt fram" än...det gör min nu, ingen ljusbild åt något håll utan bara "rakt fram"...
Är det en vanlig 7tum lampa kostar en högerassymetrisk H4-insats nästan ingenting. Samma storlek som alla gamla Volvo bl.a.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha