Suzuki Bandit 1200-tråden

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Lajf skrev:
Är det en vanlig 7tum lampa kostar en högerassymetrisk H4-insats nästan ingenting. Samma storlek som alla gamla Volvo bl.a.

:tummenupp det är ju riktigt sant! ...glaset på en amazon el. pv då?
...ska fixa upp en bild på mitt "nya" bak assul på hojen...vit reflex, värme pistol & oranga lampor kan göra så mycket :)
 

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Älvängen
Hoj
CB1300 & Rickman
Eastman skrev:
:tummenupp det är ju riktigt sant! ...glaset på en amazon el. pv då?
...ska fixa upp en bild på mitt "nya" bak assul på hojen...vit reflex, värme pistol & oranga lampor kan göra så mycket :)
pv, amazon och ettförti.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Litet foto, ble rätt okis, fick bort blinkersen & rensade upp ivf!
 

Bifogat

  • 22 jan-06 007.JPG
    22 jan-06 007.JPG
    51.3 KB · Visningar: 167

Ragnarök1

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Åkersberga
Hoj
Aprilia Touno R
Bakdämpare

Hej, frågan har säkert ställts men, har en B12 -02 och har hört att det går att byta bakdämparen till en från Gixxer? Vilka passar, behöver det moddas?
//Lazze
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
ZZ_63 skrev:
Hej, frågan har säkert ställts men, har en B12 -02 och har hört att det går att byta bakdämparen till en från Gixxer? Vilka passar, behöver det moddas?
//Lazze

Bakdämpare från 86-92 passar men höjer bakänden ca 5 cm.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
ZZ_63 skrev:
Hej, frågan har säkert ställts men, har en B12 -02 och har hört att det går att byta bakdämparen till en från Gixxer? Vilka passar, behöver det moddas?
//Lazze

Det anders sa stämmer fint (som vanligt) Du behöver inte modda ngt förutom att denna dämparen har separat oljebehållare som du behöver gömma ngn stans.. satte mii på svingen bakom dämparen framför hjulet... den från 750 ska vara mest lagom i hårdheten
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Har en Gsxr 1100 dämpare från en 92:a montad på min och den passade nästan rakt av..behövdes lite justering med dremeln på dämparens nedre fäste pga "gapdjupet" på fästet är "grundare" än org.dämparens. Gixxer dämparen är stadigare och styvare än orginal med fler justeringsmöjligheter.
ZZ_63 skrev:
Hej, frågan har säkert ställts men, har en B12 -02 och har hört att det går att byta bakdämparen till en från Gixxer? Vilka passar, behöver det moddas?
//Lazze
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
gixxer_1255 skrev:
Är det någon som behöver Top End Oiling Kit GSX, GSXR o Bandit?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107802
Vet inte, behöver jag det?

Så här ser min avgas-kam ut, är det normalt eller dax att kassera?
Jag har letat halva dagen efter min micrometer så jag kan mäta slitaget, efter att ha vänt upp-o-ner på hela garaget kom jag på att jag aldrig haft någon. :va ( upp på shoppinglistan)

Spelet ska jag ut o kolla nu.

Lite komentarer från er som vet hur det brukar se ut, tack!
 

Bifogat

  • Picture 001 (Large).jpg
    Picture 001 (Large).jpg
    115.5 KB · Visningar: 168
  • Picture 005 (Large).jpg
    Picture 005 (Large).jpg
    106.7 KB · Visningar: 158
  • Picture 006 (Large).jpg
    Picture 006 (Large).jpg
    93.8 KB · Visningar: 168

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Fredde Meck skrev:
Vet inte, behöver jag det?

Så här ser min avgas-kam ut, är det normalt eller dax att kassera?

Spelet ska jag ut o kolla nu.

Lite komentarer från er som vet hur det brukar se ut, tack!

Lite sliten verkar den se ut...men GSX-R rovan går väl tills den svimmar?! :lol ...micrometer brukar kunna lånas...då man kanske inte använder den allt för mycke...brukar gå o avgöra med "ögat" om den e helt ur spel..jämför kamnockarna m varandra & checka vippisarna..

Olja till kam kittet e väl kanske ingen större behöverlighet på orginalare...kammarna får kylnig/smörjning 20-30 sek fortare. Men d är oernekerligen lagom pris! :tummenupp ...man börjar ju i "rätt ände" inför motor uppgrades.
 
Last edited:

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Eastman skrev:
Lite sliten verkar den se ut...men GSX-R rovan går väl tills den svimmar?! :lol ...micrometer brukar kunna lånas...då man kanske inte använder den allt för mycke...brukar gå o avgöra med "ögat" om den e helt ur spel..jämför kamnockarna m varandra & checka vippisarna..
Micrometer finns på jobbet och i farsans garage men prylbög som jag är så måste jag köpa en, köpte en hydraulpress när jag skulle pressa veven på en gammal husaberg (har aldrig använt pressen sen dess)

nockarna ser likadana ut, insug ser nytt ut.
Vippor: menar du glapp, spel, kontaktyta eller rubbet? Hade inte tänkt riva bort allt men, måste jag så får det bli så.

Skulle du köra en sommar till med det här skrotet, isf bör jag kolla till den lite då och då eller kan det vänta till hösten?
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Fredde Meck skrev:
Micrometer finns på jobbet och i farsans garage men prylbög som jag är så måste jag köpa en, köpte en hydraulpress när jag skulle pressa veven på en gammal husaberg (har aldrig använt pressen sen dess)

nockarna ser likadana ut, insug ser nytt ut.
Vippor: menar du glapp, spel, kontaktyta eller rubbet? Hade inte tänkt riva bort allt men, måste jag så får det bli så.

Skulle du köra en sommar till med det här skrotet, isf bör jag kolla till den lite då och då eller kan det vänta till hösten?

Hehe ja garage prylar kan man nog fan int för för mycke av! :lol

Känner Du grader på ojämt slitage på nockarna?
Kontaktytan på vipporna ojämt slitna?

E nog inge problemaz, avgas öppnar ytterst lite mindre än vanligt bara...men ska d ändå bytas så varför int göra d om plånboken tillåter...
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Eastman skrev:
Hehe ja garage prylar kan man nog fan int för för mycke av! :lol

Känner Du grader på ojämt slitage på nockarna?
Kontaktytan på vipporna ojämt slitna?

E nog inge problemaz, avgas öppnar ytterst lite mindre än vanligt bara...men ska d ändå bytas så varför int göra d om plånboken tillåter...
Mest prylar när man dör vinner.....

Har kollat spelet nu: alla utom en insug ligger inom limit (den utanför är såklart fixad nu)

Slitaget verkar vara jämt förutom en liten grop på 2:an(inringad på bilden) så det borde funka med en sommar till, så om ingen säger något annat så börjar jag slå ihop motorn om några dagar.

Plånboken tillåter mej att byta det mesta men inte min fru, hon gnäller som fan om jag måste köpa något till hojen, jag får smyga in lite prylar då-o-då.

....sen väntar en tank med många rosthål i botten, funkar det inte med KREEM tanktätning så köper jag en Tig och byter hela botten på den :)

Tack!

//Fredde
 

Bifogat

  • Picture 006 (Large).jpg
    Picture 006 (Large).jpg
    94.7 KB · Visningar: 174
Last edited:

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Fredde Meck skrev:
Slitaget verkar vara jämt förutom en liten grop på 2:an(inringad på bilden) så det borde funka med en sommar till, så om ingen säger något annat så börjar jag slå ihop motorn om några dagar.

Plånboken tillåter mej att byta det mesta men inte min fru, hon gnäller som fan om jag måste köpa något till hojen, jag får smyga in lite prylar då-o-då.

....sen väntar en tank med många rosthål i botten, funkar det inte med KREEM tanktätning så köper jag en Tig och byter hela botten på den :)

//Fredde

...fick upp större bilder hemma på datan, det ser ko lungt ut tycker jag, bara lite färgat juh! :D

...va ska man med en rostig tank ti? Den e int t en Bandit antar ja :va ...och nja för grejer som ska laga/täta bensin graj...får Du de tätt så se till att ha bensin filter på slangen ned till fuggarna!

...jae en Tig skull man haft! ...kör oxså med "då-o-då" smygning men den gäller för mig själv...man får smyga i sig en öl då-o-då..gäller o lura si själv bara! :hihi :fyllisar

//Sjöingenjörs Student :brinnerup
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Eastman skrev:
...fick upp större bilder hemma på datan, det ser ko lungt ut tycker jag, bara lite färgat juh! :D

...va ska man med en rostig tank ti? Den e int t en Bandit antar ja :va ...och nja för grejer som ska laga/täta bensin graj...får Du de tätt så se till att ha bensin filter på slangen ned till fuggarna!

...jae en Tig skull man haft! ...kör oxså med "då-o-då" smygning men den gäller för mig själv...man får smyga i sig en öl då-o-då..gäller o lura si själv bara! :hihi :fyllisar

//Sjöingenjörs Student :brinnerup
Sköt å höra ang. kammen! Ställer en öl på kylning till dej! :tummenupp

Jorå, det är bandit-tanken, hojen har varit avställd iflera år av tidigare ägare.
Den stog så illa till att tanken innehöll ca 2liter vatten och MASSA rost, jag har syrat ur den två gånger men den var så angripen att det gick hål i plåten på flera ställen. Förgasarna har tagit stryk också så det åker i lite nya nålar, emulsionsrör(intevetjahurdestavas) bottenpluggar och munstycken.

Filter blir det garanterat!

//Fredde
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Fredde Meck skrev:
...Ställer en öl på kylning till dej! :tummenupp

//Fredde

...fin fint! :) Får se vart vägarna bär mot sommaren o hur länge/långt mitt bygge håller :D

...nålarna & emulsionarna...kostar en slant(ca 2":) :4skrika ...men d e ju rätt behöverliga...köpte andra t min i början av ombyggnaden...en beg. förgasarbrygga brukar gå o hitta billigare!! ..men då bör/vill man skruva upp o kolla dessa grajer! ...när Du ändå är i förgasarna o sliter så moddas luftburken med? :hihi
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Fredde Meck skrev:
Slitaget verkar vara jämt förutom en liten grop på 2:an(inringad på bilden) så det borde funka med en sommar till, så om ingen säger något annat så börjar jag slå ihop motorn om några dagar.

Den där lilla skadan på kamloben är det lugnt att köra vidare med.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Gör det någon märkbar skillnad att koppla ur den lilla anordning som ändrar tändningen på 2:an och 3:an? Jag kopplade isär den här kontakten och mätte, ena kabeln ger motstånd när 2:an är i och den andra 3:an, 1,4,5= inget utslag.
 

Bifogat

  • DSC00276 (Large).JPG
    DSC00276 (Large).JPG
    140.6 KB · Visningar: 114

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Fredde Meck skrev:
Gör det någon märkbar skillnad att koppla ur den lilla anordning som ändrar tändningen på 2:an och 3:an? Jag kopplade isär den här kontakten och mätte, ena kabeln ger motstånd när 2:an är i och den andra 3:an, 1,4,5= inget utslag.


Funkade int tändningen klokt förut? ...för gjorde den det så pilla int m den! :) ...filura med tändningen gör varken till eller från på orginalare, starkare/bättre tändning för trimmade motorer! Orginal tändning upp t runt 200 hk = ok.

...vad kablarna gör vet i racksiken...kör själv Dyna 2000 :tungan ...satt på när jag köpte hojen så d va bara o börja bygga turbo de :hihi
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top