Lajf skrev:
Köpte nya lågfartmunstycken idag, men jag tror jag fick fel sort. Nån som har koll. Original till vänster och nya till höger. Med blotta ögat ser det ut att vara större hål i de nya 35
rna än i de gamla 37,5
rna.
De lågfartsmunstycken du har köpt är pirattillverkade och har en helt annan märkning (och flöde) än originalmunstycken från Mikuni. Lämna tillbaks. Köp äkta lågfartare, det är bara då du kan vara säker på att du får rätt storlek. De piratare du har köpt ska nog ner till storlek under 20, förmodligen närmare 15 för att det ska motsvara original mikuni #35. Du vill förmodligen byta från 37.5 ned till 35?
Inazuma skrev:
Skall sänka min Bandit 1200 04, har kollat lite på sk. "hundben" på marknaden vilka tycks vara dyra i förhållande till vad man får. Kan man inte tillverka dem själv av plattjärn och borra hål för bultarna? Någon som vet?
Jag har också för avsikt att skrämma upp den lite med hjälp av slipon, GSXR 1100-kammar och öppnad luftburk. Är det samma "recept" som gäller på gamla banditerna med Mikunifuggar? Dvs. ca: 130 i huvudmunstycke till att börja med och 2" hål i luften. Någon som har testat?
http://www.banditsrus.com/fastlarry/banditfaq.htm
fast den verkar vara "down" för tillfället. Kolla även in
http://www.maximum-suzuki.com/bandit.shtml
Hundbenen tillverkar du själv i lämpligtsvis rostfritt 4 eller 5 mm tjockt plattjärn.
Hur du fixar din 2004'a - de moddar man gör på 1996-2000 B12'an gäller _inte_ för den nya generationen då det numera är Keihin och inte Mikuni-förgasare monterat från fabrik.
Angående kamaxlar, du tjänar mest på att byta enbart insugskammen. Avgaskammen gör max 1 till 2 hästar. Då är det mer prisvärt att porta toppen istället.