Suzuki Bandit 1200-tråden

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Fick nyss ett telefonsamtal av en glad kompis, han hade varit på mc xpress och bänkat sin Bandit 1200

Han hade 127 hk på bakhjulet, , men det är ju bra då det enda som är gjort är slipon och hål i luftburken, knfilter och andra munstycken.

Eller vad säger ni som kan nåt om Bandit 1200, Har herr marklund en glädjebänk eller är det så lätt att få extrapållar ur en Bandit,

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Stefanp skrev:
2150470 Fick nyss ett telefonsamtal av en glad kompis, han hade varit på mc xpress och bänkat sin Bandit 1200

Han hade 127 hk på bakhjulet, , men det är ju bra då det enda som är gjort är slipon och hål i luftburken, knfilter och andra munstycken.

Eller vad säger ni som kan nåt om Bandit 1200, Har herr marklund en glädjebänk eller är det så lätt att få extrapållar ur en Bandit,

Det verkar ju vara ett par hästar fler än vad de flesta här fått ut med samma grejer iaf. Om det nu stämmer så ska han ju vara grymt nöjd :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
96-00 B12'orna ligger mellan 117 till 121 hästar med slipon och luftburk. 127 är önsketänkande. Fast bänkpappret kanske visar okorrigerad effekt vid +5 grader, knastertorr luft och högtryck, då är 127 hästar inte helt otänkbart.

"LäckerBiten"

Guest
andersbrink skrev:
2150913 96-00 B12'orna ligger mellan 117 till 121 hästar med slipon och luftburk. 127 är önsketänkande. Fast bänkpappret kanske visar okorrigerad effekt vid +5 grader, knastertorr luft och högtryck, då är 127 hästar inte helt otänkbart.
Det var då marklund himself som gjorde det, o han hadde precis bänkat en ducce st4 & en vinge(?) 1800, och dom visade på rätta fabriksvärden, så ,så fel kan det ju inte ha visat.
Fast det e ju klart, jag hadde inte räknat med att få se så bra siffror, men jag klagar inte för det e ju min hoj...... :yoparty .

"LäckerBiten"

Guest
andersbrink skrev:
2155003 Var effekten angiven i SAE, DIN, okorrigerat eller annat?
Så här står det på pappret:

Maxhp 127.05
MaxNm 125.37
Maxrpm 10155
DIN corr.f. 1.019

/fredde. :banana

"LäckerBiten"

Guest
kollar om det går...... :huvet

Bifogat

• bandit12.jpg
    bandit12.jpg
    123.9 KB · Visningar: 190

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Första kurvan är en orignal B12 -98 med K45 slip-in och 5 cm hål i burken med 130 på huvudmunstycke och 35 på lågfart. Så här ser normalvridet ut på en 96-00 B12'or.

Andra kurvan är nedskalade grafer som jämför de båda. Något skumt är det för mellanvridet är väldigt mycket högre än normalt samt att vrid-toppen kommer väldigt mycket tidigare. Utan att veta omständigheterna skulle jag kunna tänka mig ett 1216-kit eller 1255-kit eller omslipad insugskamaxel med högre lyft och/eller Dyna2000-tändning.

Dock, brutalt snyggt vrid på 127-hästarn - den måste va kul å köra!

Bifogat

• 13.jpg
    13.jpg
    77.4 KB · Visningar: 130
  • b12-13.jpg
    b12-13.jpg
    40.5 KB · Visningar: 130

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Jag hittar ingen begagnad RF900 ljuddämpare. Är det nån som vet om det finns t.ex. någon GSX-R dämpare som passar någorlunda och har samma funktion, dvs mycket effekt och ganska lite ljud. Jag vill ha något som är tystare än det slip-on jag har nu.

"LäckerBiten"

Guest
Jag tror att jag måste forska lite med dom andra ägarna, så man kanske får lite klarhet i vad som e gjort.
Men grymt kul e den, & jag som har tänkt att sälja.....det går ju inte nu! :smasha :squid

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Det låter bra Fredde,. att du inte kan sälja hojen alltså,, Men det innebär ju ocskå att jag inte får fixa nån kymco hipster åt dig,, och att jag måste hitta lite fler hästar i min Honda ocskå,,

"LäckerBiten"

Guest
Stefanp skrev:
2158547 Det låter bra Fredde,. att du inte kan sälja hojen alltså,, Men det innebär ju ocskå att jag inte får fixa nån kymco hipster åt dig,, och att jag måste hitta lite fler hästar i min Honda ocskå,,
Jodu..... nu e det bara att trrimma om du ska hänga me...... :yoparty
men.....nu skulle man ha knäpuckar ( hehe)
kanske därför som jag nöter så mycke däck....?

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
LäckerBiten skrev:
2158675 Jodu..... nu e det bara att trrimma om du ska hänga me...... :yoparty

för att du inga knäpuckar har....., klista fast ett par på ditt ****ställ ,,

Vässa lite skulle vara kul,,

nu ska jag inte spamma tråden med honda mera..

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
LäckerBiten skrev:
2158675 Jodu..... nu e det bara att trrimma om du ska hänga me...... :yoparty
Puckar kan man slita med en Bandit. Det har inget med effekt att göra...

Dessa slet jag ner på min Bandit innan jag väckte odjuret i den...'

Slut puckar...

Skraaaap!!!

Och så stolt var jag!!!

Last edited:

"LäckerBiten"

Guest
Banditmannen skrev:
2159076 Puckar kan man slita med en Bandit. Det har inget med effekt att göra...

Dessa slet jag ner på min Bandit innan jag väckte odjuret i den...'

Slut puckar...

Skraaaap!!!

Och så stolt var jag!!!

NICE :tummenupp

Vilken bana var du på då?
närmaste bankörning som jag har haft e på senaste avrostningen i piteå då var vi på gocartbanan ute på motorstadion, det va kul som fn, men lite för många hojjar.....chrombussar.....

Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
LäckerBiten skrev:
2159415 NICE :tummenupp

Vilken bana var du på då?
närmaste bankörning som jag har haft e på senaste avrostningen i piteå då var vi på gocartbanan ute på motorstadion, det va kul som fn, men lite för många hojjar.....chrombussar.....
Bilden är från Midlanda 2005. Är ingen kung på bana men det är lika kul ändå! Banditen är dock rätt mycket att hantera i chikanen där...

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Min Bandit

Äntligen har jag fått hem pärlan!!!

Jävlar vad fin den är och jävlar vad gött den går :yoparty Och då har jag inte ens börjat "trimma" den än.

Jag var ju tvungen att tvätta av den direkt eftersom man är putsbög och det regnade när jag provkörde den hos mc-firman. Tänkte jag skulle försöka få bort lite inbrända insekter från grenröret så jag gjorde som jag brukade göra på Bandit 600:an jag hade. Jag tog Mr Muscle keramikrent och började putsa lite försiktigt (blir blankt och fint). Till min fasa så såg jag att det blev blankt, fast silverblankt. Jag hade alltså putsat bort den "gula" färgen som sitter på rören på 1200:an :huvet . Hur har detta gått till??? Vad anväder ni när ni rengör rören :va ? Jag gjorde bara detta på ett av rören eftersom jag såg hur det blev...Kan man få tillbaka den gula färgen på nåt sätt :näsblod

Bilder på min skönhet kommer så fort som möjligt

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Mr Lang skrev:
2164910 Äntligen har jag fått hem pärlan!!!

Jävlar vad fin den är och jävlar vad gött den går :yoparty Och då har jag inte ens börjat "trimma" den än.

Jag var ju tvungen att tvätta av den direkt eftersom man är putsbög och det regnade när jag provkörde den hos mc-firman. Tänkte jag skulle försöka få bort lite inbrända insekter från grenröret så jag gjorde som jag brukade göra på Bandit 600:an jag hade. Jag tog Mr Muscle keramikrent och började putsa lite försiktigt (blir blankt och fint). Till min fasa så såg jag att det blev blankt, fast silverblankt. Jag hade alltså putsat bort den "gula" färgen som sitter på rören på 1200:an :huvet . Hur har detta gått till??? Vad anväder ni när ni rengör rören :va ? Jag gjorde bara detta på ett av rören eftersom jag såg hur det blev...Kan man få tillbaka den gula färgen på nåt sätt :näsblod

Bilder på min skönhet kommer så fort som möjligt
He he starta den så kommer "den gula färgen" tillbaka fortare än kvickt! (är missfärgningar av värmen i den rostfria metallens ytskickt)

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Taco skrev:
2164982 He he starta den så kommer "den gula färgen" tillbaka fortare än kvickt! (är missfärgningar av värmen i den rostfria metallens ytskickt)

Ok, så då kan jag alltså putsa hela grenröreet och sedan blir det "gult" igen :brinnerup

Varför är inte rören på 600:an "gula" då?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras