Anders R skrev:
2222519 Hårdare framfjädrar och 3:e strecket fram och 6 bak med orginalkomponent men jag är en sådär 15 kg tyngre. Men sedan är man nog bättre på att skruva än på att köra(men jag jobbar på den biten). Dina tailrisers i sig gör att mer vikt hamnar på framhjulet så där har du en möjlig orsak till "mjuk" framgaffel.
Tailriserna (
) har bara suttit på några dagar. Men det är klart att det blir lite mer vikt där fram nu. den blev lättare att svänga med iaf. Kanske inbillning...
Är det bara förspänningen du skruvat på alltså. Jag har inte kikat hur grejerna är inställda än, men jag antar att de är original.
Mer dämparinställningar tack
En annan fråga. Miniblinkers: är det någon som har monterat det på en 1200S gen2? Jag undrar hur ni har gjort vid framkåpan? Har ni köpt någon sorts täckbricka eller har ni satt i någon blinkers som täcker hela hålet? Har någon bild på detta så får ni gärna lägga in den här. Gärna länk till inköpsställen också.
andersbrink skrev:
2222609 Fast är det inte lite som att fråga "Hur slipad är er morakniv när ni ska avverka en 30 meters fura?" för att vara lite drastisk - inget ont menat. Originalchassi och originaldämpare går lixom inte att göra så mycket med. T.ex. en RaceTech dämpenhet i framgaffeln, progressiva fjädrar och en bättre bakdämpare (vad som helst annat än original) funkar bättre. Fast ramen är det ju inte så mycket att göra åt... annat än att t.ex. byta till en 89-92 gsxr1100 ram. Fast då är det ju ingen bandit längre.
Jag förstår hur det ligger till med Banditens "sportiga" chassi. Jag har valt modellen mest för dess motor, men sen vill man ju försöka göra det bästa av det som går.
Vill behålla Banditen