Bandit 1200s
Ny medlem
Tackar för snabbt svar, får ut i garaget och testa direkt.
andersbrink skrev:2428910Bensinkranen på "Normal" (inte "PRIME"). Töm förgasare #2 genom dräneringsskruven på undersidan av flottörhuset, starta motorn. Var det lite skräp vid flottörnålen så har det nu försvunnit.
andersbrink skrev:2436751
....120 hästar? Det var länge sedan... men sånt går att åtgärda rätt enkelt!
ditchdigger skrev:högre oljetryck vid 1300 varv antar jag?
Araikaj skrev:2442624Tror Ni att jag kommer att märka skillnad i kraft o frag jämfört med min nuvarande enstånka Suzuki XF 650 Freewind?
Har testat väldigt många hojar på slutet i jakten på min drömhoj: Yamaha XJR 1300 SP, Yamaha FZ1N, Aprilia Tuono, Duke II, BMW sporthoj, Speed triple, Yamaha TDM 850 m.m.
XJR´n var den hoj som jag verkligen digga, otrolig vrid o bra tryck i grejerna den var dock lite dyr (67000) men som jag förstår det så är Bandit 1200:an väldigt lik XJR:en i karaktär så jag slog till på en Bandit 1200 1997 med dubbellyse fram o väldigt snygg svartmetallic-lack, inget slipon o inget trimm.
Har dock aldrig kört en Bandit 1200 förr så därför undrar jag om Ni kunde dra en jämförelse mellan XJR o Bandit (vet att SPén har Öhlins grejer o sånt) beträffande power, chassi och aggresivitet??
Ska hämta den på måndag så jag vill ha lite kolla när jag hämtar den samt lite spännande läsning fram tills dess.
Tacksam för svar!
Bandit 1200s skrev:2443314Grattis till ett bra hojval!!
Hade själv en Freewind innan min bandit-02 som jag köpte ny utan att provkört själv. Provade bl.a BMW r1100s, VFR800, v-strom 1000 och Tdm 850 innan köpet. Banditen fanns inte tillgänglig för provkörning men jag beställde tillslut en efter ca 1 månad läsning av tester och produktblad.
Jag kan nu med facit på hand säga att jag har inte för en sekund ångrat mitt val .
Motormässigt kan ingen av ovanstående mäta sig, chassimäsigt var Vfr800 något stabilare vid hårdpressande på kurviga vägar. Läs recensionerna på bike.se dom stämmer riktigt bra med hur banditen är.
Jag har provkört massa hojjar efter jag köpte banditen men jag har den fortfarande kvar och har tänkt behålla den för jag är riktigt nöjd med den.
andersbrink skrev:2443384...och som alltid, behövs mer effekt finns det enkla men effektiva medel att åtgärda det med!
andersbrink skrev:2443725Banditen ska INTE ha något nytt/annat/"bättre" luftfilter, det mår den inte bra av - om du inte vet exakt vilken inverkan det har på alla förgasarkretsar och tänker kompensera för det genom ombestyckning i bänk med Lamda. Banditen är kitslig vad gällande luftfilter.
Slipon är bolt-on, gör inget annat. Generation 1 och generation 2 av B12 har olika förgasare. Googlar man på +Fastlarry +FAQ så hittar man de moddar man kan göra - som tusentals andra har gjort och verifierat.
bOnKe skrev:2444069Tjenis!
Funderar på att slå till på Bandit 1200 S. Det uppdaterade utseendet kom väl 2001 eller har jag fel? Jag vill ju helst ha det nya chassit men det är ju som vanligt pengarna som bestämmer! Är det någon större skillnad på den gamla och den nya modellen vad gäller körupplevelse och beteendet på hojen? Nån som har provat båda?
Elgasen skrev:...Går det lämna in den till någon sadelmakare eller liknande som fixar sådant till en vettig peng?
ditchdigger skrev:2444903Är det så att för hög motortemp är i princip omöjligt att uppnå?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |