Fredde Meck
Ny medlem
kolla http://www.addemoto.se/ dom har "viper" slip-on för 1500:-, har ett själv.Poke skrev:2390573Har hittat en annan burk som jag sneglar lite på.
800 spänn samma mått som den förra och kromad
kolla http://www.addemoto.se/ dom har "viper" slip-on för 1500:-, har ett själv.Poke skrev:2390573Har hittat en annan burk som jag sneglar lite på.
800 spänn samma mått som den förra och kromad
Kanon Hittade iofs ingen på deras hemsida men det finns ju telefon.Fredde Meck skrev:2392053kolla http://www.addemoto.se/ dom har "viper" slip-on för 1500:-, har ett själv.
Japp, jag ringde och beställde, fick den dagen efter!Poke skrev:2392126Kanon Hittade iofs ingen på deras hemsida men det finns ju telefon.
Poke
Engelska sidor men lite info hittar du säkertJLN skrev:2393110Har idag sålt min GSXR1100 men tänkte för det inte sluta att åka hoj.
Jag har funderat på att skaffa en Bandit. Skulle behöva lite info vad man bör se upp med. HAr funderat på årsmodell runt -99. Är det någon som kanse har en bra länk till en sida med info ang Bandit 1200.
Poke skrev:2393207Engelska sidor men lite info hittar du säkert
http://www.banditsvownersclub.net/
http://www.ban12.pwp.blueyonder.co.uk/hom.htm
Poke
Edit!! den här oxå http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=14
Hoppas att anders brink inte blir ond på mig men jag hittade precis en bild på honom http://www.bikepics.com/pictures/000167/
Min -99a är sido importerad så jag vet faktiskt inte. Har läst att det är exakt samma motor men 100% säker är jag inte.JLN skrev:2393272Tack för dom länkarna.
Hur är det med årsmodell -99 togs dom aldrig in i riket av general agenten? Är det samma motor från -96 till -00?
Poke skrev:2392126Kanon Hittade iofs ingen på deras hemsida men det finns ju telefon.
Poke
holm44 skrev:2400708Min 1200s -04 med 1200 mil på mätaren har en längre tid gått orent på alla varv under 4000v.
holm44 skrev:2400708Nyservad,han säger att lite orolig lågfart är normalt.
Kan man justera nålarna"uppifrån" utan att demontera fuggarna,har inga möjligheter att synka efteråt!
hälsn holm
Köpte en 96:a för en massa år sen och den hade stått 2 vintrar med soppa kvar i gasarna så ett av hålena i en av de fyra förgasarna som skulle ge luft eller bränsle, minns inte riktigt vilket, nåt med pilotmunstycket i alla fall, men det hålet var igenärgat och då gick hden orent på tomgång, dock så svarade den bra på högre varv, kanske kolla det..?holm44 skrev:2400708Min 1200s -04 med 1200 mil på mätaren har en längre tid gått orent på alla varv under 4000v.Känns som nån håller emot.Accelerationen är bra ,inga svackor men den lagliga farten blir lite jobbig.Nyservad,han säger att lite orolig lågfart är normalt,och det försvinner nästan när hojen belastas lite mer.När den var relativt ny märkte jag inte av några störningar.Kan den gå för snålt eller är det ngn flottör som inte hänger med? Kan ju knappast vara nålarna,trottlarna har ju knappt höjt sig vid dessa varv! NÅGON med erfarenhet av liknande problem? Kan man justera nålarna"uppifrån" utan att demontera fuggarna,har inga möjligheter att synka efteråt!
hälsn holm
andersbrink skrev:2235236Då mina tre hojar är ett hop-plock-av-alla-möjliga-delar så brukar jag lägga i stora kullagerkulor som shims för att få kopplingen att funka om inte nåt annat verkar passa. Stången (23) kan du göra själv genom att centrumborra en lättmetallstång till passande längd och sno ändpluttarna från din originalstång. Så himla noga är det inte där, huvudsaken det funkar och att du inte trycker ut hydralkolven i drevkåpan för långt.
B-400 skrev:det blir lite lite gänga kvar på ingående axlen, när man skall skruva dit muttern som håller innehubben
andersbrink skrev:2406885Längst in, stor bricka med fasning.
Korg med generator och oljedrev.
Stor bricka.
Innerkorg.
Bricka.
Mutter.
Har du för lite gängor kvar nu är något felmonterat.
Jag märker ingen särskild skillnad vid små av-eller påslag,dock är ju vägen alltid lite ojämn,så småryck finns ju alltid.Möjligen vid lite avslag....Vid kall,tämligen nystartad,kan jag få motorstopp,naturligtvis i nån korsning.Tänkbart att problemet härrör från vinterförvaringen (inomhus +10 gr)inga andra åtgärder.Jag provade för nån månad sen en s.k.FUEL CONDITIONER,Motorex power plus....sånt där skit tror jag inte på....hojen gick som en dröm , ett dygn,sen var det som vanligt igen!andersbrink skrev:2401256Blir det bättre eller sämre om du drar på ytterst lite till eller om du slår av ytterst lite när du kör i jämn hastighet och den "bråkar". Bättre varm eller kall? Förklara i detalj hur den beter sig.
Trottelnålarna går att fixa utan att ta bort förgasarna från toppen - men först måste du veta om du ska sänka eller höja dem.
B-400 skrev:Fell grejor?!
holm44 skrev:Jag provade för nån månad sen en s.k.FUEL CONDITIONER,Motorex power plus....sånt där skit tror jag inte på....hojen gick som en dröm , ett dygn,sen var det som vanligt igen!
andersbrink skrev:2407292Tror inte det. Jag har ingen bricka bakom muttern på någon av mina motorer - och är kanske därför jag inte reflekterat över det tidigare. Jag kör typ 3 sekunder med mutterdragaren och ingen har hittills lossnat under åren. Är du orolig över att inte ha bricka bakom muttern, använd isf Loctite "stark" på muttern.
Jag dränerade förgasarna hörom kvällen o fick ut lite skit dock ej vatten.Kanske det ligger nåt i ngt munstycke.Kanske läge att plocka ur förgasarna i vinter...Men för tillfället får jag köra o lida... hälsn holmandersbrink skrev:2407292Tror inte det. Jag har ingen bricka bakom muttern på någon av mina motorer - och är kanske därför jag inte reflekterat över det tidigare. Jag kör typ 3 sekunder med mutterdragaren och ingen har hittills lossnat under åren. Är du orolig över att inte ha bricka bakom muttern, använd isf Loctite "stark" på muttern.
Vatten i bensintanken? Tanka fullt med 95 oktan, inte 98. Anledningen till att tanka 95 är att omsättningen på 95 är 100 ggr större än 98 oktan och det kan ansamlas kondensvatten i de underjordiska tankarna.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |