Suzuki Bandit 1200-tråden

Hellbilly

Medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Bandit 1200s -97
Bolt on till Bandit

Har lyckats värva en polare till banditträsket men han behöver ju en ljuddämpare passande en 96:a... så om någon har en sån liggande så får ni gärna skicka ett PM :tummenupp

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Stålomspunna bromsslangar.

Någon som vet vart jag kan köpa sådana till min Bandit 1200 N från 1997? Tycker ni att man ska köpa både fram och bak eller räcker det med frambromsen?
Tacksam för svar.:tummenupp

(Har hittat på Ebay i Tyskland för 125 euro men köper hellre i SWE.)

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Någon som vet vart jag kan köpa sådana till min Bandit 1200 N från 1997? Tycker ni att man ska köpa både fram och bak eller räcker det med frambromsen?
Tacksam för svar.:tummenupp

(Har hittat på Ebay i Tyskland för 125 euro men köper hellre i SWE.)

Kolla på www.s-racing.se
Byter man av estetiska skäl bör man väl byta slangar fram, bak och koppling. Man lär ju inte känna någon skillnad på bakbromsen.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Jag byter av säkerhetsmässiga skäl: vill ha bättre frambroms, sen är det ju kul om det är snyggt också. Jag har läst mig till och pratat med folk som bytt och alla rekommenderar och säger att det är den billigaste och mest effektiva åtgärd man kan göra för att öka hojens prestanda beträffande stoppförmåga.

Byter bara fram, det är ju där den nya slangen gör som mest nytta.

Håller ni med eller...?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag byter av säkerhetsmässiga skäl: vill ha bättre frambroms, sen är det ju kul om det är snyggt också. Jag har läst mig till och pratat med folk som bytt och alla rekommenderar och säger att det är den billigaste och mest effektiva åtgärd man kan göra för att öka hojens prestanda beträffande stoppförmåga.

Byter bara fram, det är ju där den nya slangen gör som mest nytta.

Håller ni med eller...?

Jo, vi håller med. Upplysningsvis kan jag berätta att det är samma slangar på gen1 96-00 och gen2(01-05) men själva banjobultarna skiljer. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket som var vilket men M10*1,00 resp M10*1,25. Fåfäng som man är så bytte jag även koppling och bakbroms för att det blev snyggare.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Helrätt att byta båda, blir ju snyggare som du säger. Jag kände för att vara lite ekonomisk för en gång skull, därför blev det bara fram. Blåa beställde jag tydligen, kul färg hoppas dom är bra:)

Har ni 2 tutor på era Banditer? Jag har bara en som låter alldeles för lite.
Vart köper man tutor, är de universal eller modellspecifika tro:va

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Helrätt att byta båda, blir ju snyggare som du säger. Jag kände för att vara lite ekonomisk för en gång skull, därför blev det bara fram. Blåa beställde jag tydligen, kul färg hoppas dom är bra:)

Har ni 2 tutor på era Banditer? Jag har bara en som låter alldeles för lite.
Vart köper man tutor, är de universal eller modellspecifika tro:va

Har bara en (1200s) den hörs bara när motorn är avstängd :gnissla

Ska shoppa lite på biltema, dom har billiga tutor som funkar på banditen.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
2 tutor har 1200N, 1200S har bara en. Jag använder väldigt sällan min tuta. Vill jag göra mina medtrafikanter uppmärksamma på mig så varvar jag till lite :D Det har fått önskvärd effekt hittills. Tutan låter ju lite lite orginal. Tutan är universal - inte märkesspecifikt.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
OK, tack för svaren. Tänker väl främst på besiktningen, ska dit i maj o man vill ju inte "åka dit" på en kass tuta:mad:

FreddeMeck

En sån här tut blir det imorgon med 110 Db högfrekvens:)

Last edited:

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
OK, tack för svaren. Tänker väl främst på besiktningen, ska dit i maj o man vill ju inte "åka dit" på en kass tuta:mad:

FreddeMeck

En sån här tut blir det imorgon med 110 Db högfrekvens:)

Såg att det fanns med hög och låg frekvens, köp en av varje så låter det nog riktigt bra. Det kommer jag att göra.

kollar lite på dom här men dom måste gömmas för fulare finns nog inte!
43-190_l.jpg

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Såg att det fanns med hög och låg frekvens, köp en av varje så låter det nog riktigt bra. Det kommer jag att göra.

kollar lite på dom här men dom måste gömmas för fulare finns nog inte!
43-190_l.jpg

På denne måte på en Gen2 S och högt låter de. Besiktningskillen hoppade en halvmeter.

Bifogat

• PICT0025.jpg
    PICT0025.jpg
    36.1 KB · Visningar: 122
  • PICT0028.jpg
    PICT0028.jpg
    40.6 KB · Visningar: 101
  • PICT0029.jpg
    PICT0029.jpg
    29.8 KB · Visningar: 84

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
gaswirar

Hej,ska till o byta h-munstycken på B12 -04.( Enl mod 1)Främre skjutande gasvwire verkar ju lätt o lossa,mrn den bakre dragande ser ju omöjlig ut.Är det bättre o lossa uppe vid handtaget eller far det iväg 1.000.000 småprylar då?Säkert många som vet o jag är tacksam för tips......Vidare , är det relativt enkelt att höja nålarna om så behövs med endast tankdemontering...?
Bäst är det o jobba med demontering/montering tidsmässigt i en följd annars funderar man väl...hur skulle den här sitta,osv.Minnet är lite visset.

MVH holm44:va

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
Hej alla vakna!

Hej,ska till o byta h-munstycken på B12 -04.( Enl mod 1)Främre skjutande gasvwire verkar ju lätt o lossa,mrn den bakre dragande ser ju omöjlig ut.Är det bättre o lossa uppe vid handtaget eller far det iväg 1.000.000 småprylar då?Säkert många som vet o jag är tacksam för tips......Vidare , är det relativt enkelt att höja nålarna om så behövs med endast tankdemontering...?
Bäst är det o jobba med demontering/montering tidsmässigt i en följd annars funderar man väl...hur skulle den här sitta,osv.Minnet är lite visset.

MVH holm44:va

Ja,nu är det gjort.Demonterat o bytt ,i m nya små 110:eek:r!Men vilken elak montör har dragit de små m4-skruvarna till flottörhusen...man fick ett scenario med att behöva borra ur en del skruvar!Men med en fintandad tång löste det sig då stjärnmejseln sluntit ngra ggr!Nu sitter där insex enl rek.
Ska provstarta i veckan så man slipper obehagliga överraskningar i vår
Jag lossade wirarna uppe vid handtaget,det visade sig tämligen enkelt.Några andra förändringar förutom 38 mm hål är ej planerat

hälsn holm44:tummenupp

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kåpa till hastighetsmätare?

Någon som har ett exemplar av kåpan över hastighetsmätaren att sälja till mig?
Har en 1200 97a vet ej om den från generation 2 passar.
MVH /Jan

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...