Egentligen behöver även jag en sådan kåpa. 500kr kostar den i butik.Någon som har ett exemplar av kåpan över hastighetsmätaren att sälja till mig?
Har en 1200 97a vet ej om den från generation 2 passar.
MVH /Jan
Egentligen behöver även jag en sådan kåpa. 500kr kostar den i butik.Någon som har ett exemplar av kåpan över hastighetsmätaren att sälja till mig?
Har en 1200 97a vet ej om den från generation 2 passar.
MVH /Jan
Någon som har ett exemplar av kåpan över hastighetsmätaren att sälja till mig?
Har en 1200 97a vet ej om den från generation 2 passar.
MVH /Jan
Bör jag lämna in för justering av bränsle tillförsel eller så för att få rätt inställning efter bytet?
Har inköpt goodridge stålomspunna bromsslangar (fram ) till min Bandit 1200, blåa är dom och koppar brickor till banjoskruvarna finns det. Är det krångligt (farligt) att byta själv eller bör man lämna in till firma tro?
Kan någon förklara detaljerat hur man gör tack?
(Har bytt kopplingsvajer en gång på min förra hoj o det gick bra)
Har hört om att man ska lufta o greja, ja vad tror ni lämna in eller göra själv?
Två hela från bromspumpen eller 3 korta? Fick du med banjobultar? Spara de gamla för säkerhets skull. Jag bytte själv till goodridge men svarta för 4 år sedan men då hela kitet dvs fram, bak och koppling.
Skitenkelt egentligen. Fixa det själv. Köp en bromsluftare från biltema för 39:- först samt ca 2,5m klar plastslang som passar nippeln på oken.
Töm systemet från vätska, byt slangarna. Fyll på vätska och lufta. 2,5m slangen är till för att hjälpa till att få ner bromsvätska snabbare till oken. Utan den får man pumpa med bromshandtaget bra länge ca 1 timme. Sätt på slangen på nippeln och sug medan du pumpar när det kommer vätska stänger du repetera på andra oket och sedan byt till biltemas bromsluftare och luftar precis som på en bil. När du sedan är klar sätter du bromshandtaget i spänn över natten så de få luftbubblor som finns kvar kommer ut ur systemet.
Hade du bott närmare hade vi fixat det ngn söndageftermiddag.
2 hela blåa snygga slangar och banjoskruvar+ kopparfärgade "brickor". Tack för svaret, ska försöka fatta och sätta mig in i det och göra ett försök. Det verkar krångligt men är det säkert inte. Men man vill ju inte riskera något när det gäller bromsarna. Några jobbiga frågor till för att underlätta för mitt feta huvud:
1. "Töm systemet från vätska"- Hur gör jag det?
2. "Byt slangarna"- Det bör jag ju fixa eftersom de ska sitta precis som de gamla men med nya skruvar osv.
3. "Fyll på vätska"- Antar att det bara är att byta bromsvätskan i bromsvätske behållaren?
4. "Nippeln på oken, 2,5 m klar plastslang"- Nippeln, är det samma sak som en anslutning/"munstycke"? Hur kopplar du slangen för att få ner vätskan, fattar inte??
5. Har aldrig luftat någon bil tyvärr??
Vart bor du, jag bor i Karlstad?
Postad denna fråga i Bandit 600 forumet oxå men ni kanske oxå vet?
Eventuellt har jag en kille som kan fixa ett par dogbones till mig men jag behöver ritningar.. Jag har en 600 och i länken tidigare så var det en ritning på dogbones för 1200,, see länk...
http://www.bandit-heaven.co.uk/publi...jackup_kit.htm
Min fråga är kan jag använda denna ritning till min 600 ????
Din länk fungerar inte men jag är ganska säker på att det är måttskillnader mellan 600 och 1200 modellerna. Annan sving, dämpare fälgar osv osv osv.
Men att ta bort det ena av de du redan har och rita av det borde inte ta lång tid. På min 1200 krävs en 17 mm och en 14 mm blocknyckel och man kommer åt utan att montera bort ngt annat. Mellan tummen o pekfingret ca 1 timme för demontering, avritning och hopmontering och då borde du hinna fika också.
om nu inte fabriken har fixat gängpaj som på min,då tar det längre tid.
Vad har du årsmodell på din Bandit?
FAS1 går ganska fett orginal så du behöver troligtvis inte bestycka om förgasarna för att få en relativt bra blandning. För att få lite extra fart på maskineriet bör du göra 2" modden.
Jag har en Bandit 1200 årsmodell 2004. Vad är fas 1? Och vad är 2" modden?
Tack för svaret hoppas du kan förklara lite mer för mig, tyvärr lite ny på det här. Men jag lär mig nog, här verkar ju finnas många skickliga bandit fantaster.
Läs 81/1604 där finns en sammanfattning.Skummar man igenom ALLA sidor finns mkt att läsa!
holm44
Provar igen med länken
http://www.bandit-heaven.co.uk/public_html/jackup_kit.htm
Min fråga är kan jag använda denna ritning till min 600 ????
Det är ju bara att mäta på hojen och skissa, gör 5mm kortare.
Det är inte samma på 1200 och 600.
650kr färdiga
5mm låter mycket, kan du fortfarande använda centralstöd då?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |