andersbrink skrev:2001-2006 B12 fixen, dvs Stage 1 finns beskriven på:
http://www.maximum-suzuki.com/ibf/index.php?showtopic=42727&st=0&#entry430873
Och för de om inte kommer in där en sammanfattning
Stage 1 är som det sägs första steget som är en slags kompromiss mellan mer effekt och bibehållen lågfartsacceleration och är inte ett max effektuttagsrecept. Man gör det på ca 3-6 tim oproffs som man är.
Receptet är bara för mikunifuggarna BSR36SS så kolla upp det skall vara stansat eller i relief på fuggen. Det står i manualen som följde med hojen längst bak.. Receptet i stort sett är 110 munstycken de små runda av sk keihintyp (prova inte de stora runda det misstaget har jag redan gjort), ställa flottören på 13-14mm, kortning av fjädern inne i fuggen med 25 mm, flytta ner e-klipset på nålen så nålen hamnar högre till skåra 4 eller 5 uppifrån räknat(man får prova), sätta lufblandningskruven på 3,5 - 3,75 varv ut. 1,5 tums hål i luftburken dvs 38mm's hålsåg. Dessutom pajar man skruvarna till flottörhuset så köp nya rostfria insex M4 * 10mm på clas Olsson 16 st behövs. Man bör dessutom byta krysspårsskruvarna till slangklämmorna på insugs och luftburksgummin mot rostfria insexor M4 * 30-35mm tror jag det är. Som ev överkurs kan man sätta dit en tändförställare 5 grader det har jag gjort men den är inte helt nödvändig enligt en del. Den kostar sisådär 7-800kr.
Min är bänkad med detta recept med osmord kedja och lite luft i bakhjulet på 113 bakhjulshästar med ett ART slipon.