Fredde Meck
Ny medlem
Tänkte inte så långt! Blir nog en liten beställning och kasta insatsen.Lajf skrev:En högerassymetrisk H4-insats kostar nästan ingenting på ex. Mekonomen.
Tack för tipset!
Tänkte inte så långt! Blir nog en liten beställning och kasta insatsen.Lajf skrev:En högerassymetrisk H4-insats kostar nästan ingenting på ex. Mekonomen.
Lajf skrev:Lågfartsmunstyckena är restnoterade. Vad kan jag förvänta mig för resultat om kör 2"-modden med originalstorlek.
Tack för svaret. Då kan jag glatt skruva ihop grejorna nu, och byta lågfartarna senare.andersbrink skrev:Lite för fett mellan-register som inte märks förrän tempen går över +20 grader, då kan den tjuvstanna efter fullgasrepor där man drar in kopplingen samtidigt som man slår tvärt av på gasen.
andersbrink skrev:Clip-on med originalkåpan monterad funkar inget vidare, finns ingen plats nedåt för reglagen. I slutänden är det alltid originalstyret som åker tebax på hojen när man tröttnat på att pula. Så blev det iaf för mig.
Framgaffeln kan du stiffa upp genom att sätta en rörhylsa i varje gaffelben (under varje gaffelbensmutter) som förspänner fjädern lite till. Prova med 30 mm extra. Men... man skulle även behöva stiffa upp returen lite. Prova att blanda 50/50 med 5w och 10w gaffelolja.
engel skrev:ps snart kan vi lufta våra baditer
engel skrev:hallo!!!
...byta packningarna för ventilkåpsbultarna, jag undrar då om det e samma packningar på 600 som 1200 elle om det finns nån annan mod som passar tex,gsxr1100 elle nåt elle måste man ju köpa orginal???????
engel skrev:jag fundrapå att byta packningarna för ventilkåpsbultarna,
Anders R skrev:2028630Underkåpan kommer från powerbronze som jag låtit lacka i orginalkulör och sitter med 4 bult vardera sidan. Dessutom 2 plastskruv i mitten längst ner. Nedre fästen i främre motorfäste och yttersta motorbulten. Det tar väl mig ca 1 timme att byta till motorskyddsbågar så det är ingen större operation. Kåpan ger lite mer vindskydd vid autobahnlunk i +130, men generar lite mer värme över benen, som är skönt på våren/hösten.
NoPinky skrev:2041536På poverpronze.co.uk hittade jag kåpor, men det verkar inte som om att de anser att potentiella kunder har något intresse av att få se bilder på hur varorna ser ut...
Gary skrev:2045186Tjenare allihop!
Köpte min första mc, en bandit 1200 förra sommaren och är supernöjd! Mitt första ingrepp utanför körningen var att byta olja och oljefilter, detta gick bra !
Nu är jag sugen på att lära mig mer både om att vårda och modifiera min nya vän.
Tänkte sätta på ett slipon som första mod. med tanke på att det är ett resultat som både syns och hörs(ganska roligt med andra ord )
Kan jag göra detta utan att göra några som helst andra inställningar eller kan det medföra att hojen går sämre?
Tack för schysst läsande i ett riktigt bra forum!
Gary skrev:2046127Har en svart -02. Misstänker att det finns olika åsikter om olika slipon-fabrikat, någon som vill dela med sig? (=
NoPinky skrev:2050806Vad är det som skiljer sig åt på Slip On för GSF1200 -00 och 01-, är det mellanröret som spökar eller är det något annat?
Det finns ju högvis med billiga Slip On på nätet, men de är bara t.o.m -00.
Någon som har förslag över var det går att köpa Leo Vince till ett bra pris?
Maximum-suzuki tycker inte om mig...andersbrink skrev:2050935http://www.maximum-suzuki.com/ibf/index.php?showtopic=23499 säger att det är bulthålen som inte passar mellan 96-00 vs 01-06
Kika på www.ebay.co.uk
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |