Suzuki Bandit 1200-tråden

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
holm44 skrev:
2459421 Tack för snabbt svar!Men...är det ngn skillnad i vinkeln vid mellanrörets infästning emellan -03 o -04?Eftersom ART tidigare medlevererat ett mellanrör till -04(vilket är slut hos CHECKRAY)Eller passar orginalsystemena att kastbyta rakt av?
hälsn holm
Det bör vara samma eftersom tex LeoVince har samma artikelnummer för dämpare till 01-05 och då ingår mellanröret.

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
slip-on 3

NoPinky skrev:
2460547 Det bör vara samma eftersom tex LeoVince har samma artikelnummer för dämpare till 01-05 och då ingår mellanröret.
Tackar för svaret,då ska jag rusa åstad o köpa ett!Smärre efterjusteringar kan man ju göra i vinter.(den här sajten är värd en eloge!)
hälsn holm

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Nu är min Bandit 1200 hemma i garaget!!!:tummenupp

Den är så snygg, brutal o stenhård. Otroligt skön körställning åxå. I vinter ska det på med: nya speglar, styrändar, slipon, vita blinkers m.m.

Det är vi som har den tuffaste hojen, en äkta ulv i fårakläder.:såjaponken

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400
Mätarhus nakenbandit 1200

Hej.
Var kan man köpa mätarhus ( pottorna )/eller kompletta mätare billigt till Bandit 1200 -01?
Har suttit kåpa på den - men är nu naken , vill då oxå ha riktiga mätarhusen till nakenbanditen

Last edited:

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Bandit 1200 skrev:
2464030 Hej.
Var kan man köpa mätarhus ( pottorna )/eller kompletta mätare billigt till Bandit 1200 -01?
Har suttit kåpa på den - men är nu naken , vill då oxå ha riktiga mätarhusen till nakenbanditen

Ny kostar en kopp till varvräknaren 500pix hos närmsta återförsäljare.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Tankmätaren...

Har just köpt en Bandit 1200 o är helt supernöjd med den:tummenupp

En fråga har jag dock, kanske lite dum men jag kör ändå:

Det finns ju en reservkran på hojen o på tankmätaren så finns det ett rött område som visar när det börjar bli ont om soppa.

Kan jag köra tills hojen stannar pga att bensinen är slut o sen vrida om till "res" o köra typ 4 mil till på reserven eller är det helt tomt när visaren har tickat ner o förbi det röda området?

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Araikaj skrev:
2469145 Har just köpt en Bandit 1200 o är helt supernöjd med den:tummenupp

En fråga har jag dock, kanske lite dum men jag kör ändå:

Det finns ju en reservkran på hojen o på tankmätaren så finns det ett rött område som visar när det börjar bli ont om soppa.

Kan jag köra tills hojen stannar pga att bensinen är slut o sen vrida om till "res" o köra typ 4 mil till på reserven eller är det helt tomt när visaren har tickat ner o förbi det röda området?
Mätaren är inte direkt exakt, ha koll på bensinen genom att använda bensinkranen precis som du skrev.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Elgasen skrev:
2469164 Mätaren är inte direkt exakt, ha koll på bensinen genom att använda bensinkranen precis som du skrev.

OK så jag kör som om hojen inte hade tankmätare, tills bensinen tar slut o sen vidare på reservtanken. Maätaren är bara snygg o bra att ha lite koll på.
Rätt uppfattat?

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Araikaj skrev:
2470703 OK så jag kör som om hojen inte hade tankmätare, tills bensinen tar slut o sen vidare på reservtanken. Maätaren är bara snygg o bra att ha lite koll på.
Rätt uppfattat?
Yepp!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Araikaj skrev:
2469145Kan jag köra tills hojen stannar pga att bensinen är slut o sen vrida om till "res" o köra typ 4 mil till på reserven eller är det helt tomt när visaren har tickat ner o förbi det röda området?

Skyll bara inte på oss andra när du glömmer att slå över kranan till ON när du tankat och blir ståendes 7 mil ute i djupaste obygden med bensinkranen redan på RES. :tomten

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
andersbrink skrev:
2471796 Skyll bara inte på oss andra när du glömmer att slå över kranan till ON när du tankat och blir ståendes 7 mil ute i djupaste obygden med bensinkranen redan på RES. :tomten

Vem ska jag annars skylla på?

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Steuerkettenspanner

http://www.1200bandit.de/steuerkettenspanner.htm
Enligt tysken här ovan blir fjädern till kamkedjespännaren slapp och behöver bytas. Har han rätt eller svamlar han? När man läser på hemsidan verkar det som han är bra på att köra sönder banditer. Är det något annat man bör tänka på när det gäller kamkedjespänning?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lajf skrev:
2475037 http://www.1200bandit.de/steuerkettenspanner.htm
Enligt tysken här ovan blir fjädern till kamkedjespännaren slapp och behöver bytas. Har han rätt eller svamlar han? När man läser på hemsidan verkar det som han är bra på att köra sönder banditer. Är det något annat man bör tänka på när det gäller kamkedjespänning?

Jag har bara hört om en enda Bandit som haft en bråkig kamkedjespännare och det på en polares B12'a. Den gick att reparera genom att polera tryckstången och få fast låssprinten ordenligt den sitter fast med.

Kamkedjespännaren är inget man behöver bekymra sig över mer än något annat i motorn.

NoPinky skrev:
2485424 Det verkar som att Banditen nästa år får en 1250cc variant av Busa-motorn...

...om det är någon som funderar på en liten uppgradering av sina gamla B12'a men inte har råd med en 2007'a har jag lite prylar liggandes. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40682

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Scorpion race bolton

Idag så slängde jag på ett Scorpion race bolton (not for road use) på banditen och reslutatet belv som följer:

Växel
1. Ingen skillnad upp på bakhjulet på gas.
2. Ingen skillnad, lyfterframhjulet över marken vid pådrag.
3. Vid rätt varv runt 5-6000 ca o sen fullt pådrag så stack den som ett as.
4. Från 3500-5000 ca varv så teveka hojen vid fullt pådrag, som om den funderade på vad jag ville den skulle göra, sen drog den på med samma kraft som vanligt.

Ljudet har en fantastiskt mäktig, nästan ducatilik, baston vid lägre varv på toppen så vrålar den mycket gällt o högt. Burken är helt rak, man ser rakt igenom röret när man tittar från ena sidan till den andra.

Frågor: Detta slipon är byggt för en Bandit 1200, eftersom det är en raceburk, måste jag då bestycka+öppna luftburk o greja?

Det är ju bara en slutburk inget helsysytem och som jag fattar så ska man inte behöva bestycka osv. då?

Hojen går som de gjorde med orginalsystemet, absolut inte bättre men heller inte sämre, borde jag inte märka en större förbättring??
Tacksam för svar.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
andersbrink skrev:
2488111 Höj trottelnålarna ett snäpp.

Berätta vilket årgång du har på din Bandit.

Årsmodell 1997. Ska/måste jag kolla tändstiften eller kan jag höja nålarna direkt? Tänker i såfall göra detta som vinterarbete och även byta till 14 drev fram. Har hört att detta sak ha stor effekt på just Banditen.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Det var mycket svårt att hitta 2" modden här på SH. Kan ingen lägga upp den som en egen tråd?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
andersbrink skrev:
2488663 Om du vill kan du ju kolla ett stift på yttern, i 99 fall av 100 är den klen dvs vitt stift.

Har du gjort 5 cm modden? Det man kallar för 2 inch modification? Sök på FAQ i det här forumet.

http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm

http://www.maximum-suzuki.com

Innebär den att jag måste byta munstycken eller räcker det med att modda luftburken? "Mer luft in eftersom mer luft ut"- typ?

En grej till: Om jag upplever att hojen går likadant absolut inte bättre med slipon, är detta farligt för hojens välbefinnande? Kan den ta skada av det eller är det bara att gasa på?

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...