Bikermice
Ny medlem
Det ser ut som ett orginalstyre som är svartlackat.
Nått bra tips på att få styret lite längre upp och bak?
Man kanske får byta ut det helt enkelt. (korta armar )
Det ser ut som ett orginalstyre som är svartlackat.
Nått bra tips på att få styret lite längre upp och bak?
Man kanske får byta ut det helt enkelt. (korta armar )
Du kan höja 15mm utan problem för wirar o kablar,högre blir svårare.Dock måste du byta till insex o ett antal distansbrickor mellan,o sen en snygg rörsnutt som täcker brickorna.Värre o få`t längre bak...
leffe
Nått bra tips på att få styret lite längre upp och bak?
Man kanske får byta ut det helt enkelt. (korta armar )
Ser skitbra ut. Ska kolla domJag köpte några raisers på Louis i Tyskland sök på LENKERKLEMMBOECKE
i deras katalog.Den höjer styret med 25mm och bakåt 16mm
Skickar med en bild på hur det blev
/Patrik
hej vet inte om jag gör rätt här i forumet men behöver veta ventilspel 1200an 05 har rivit ska justera trodde det stog i instruktionsboken tack.
hej vet inte om jag gör rätt här i forumet men behöver veta ventilspel 1200an 05 har rivit ska justera trodde det stog i instruktionsboken tack.
Ser skitbra ut. Ska kolla dom
Jag har en uppsättning höj/bakflytt till styre liggande om du är intresserad. Förre ägaren hade monterat dem på min Bandit men jag använder dem inte.
Kan kolla måtten om det är något speciellt du är ute efter.
hej vet inte om jag gör rätt här i forumet men behöver veta ventilspel 1200an 05 har rivit ska justera trodde det stog i instruktionsboken tack.
På insidan av höger motorkåpa ligger oljan som blir en sådär 80-120 grader. Det är brännhett och ska så vara.Efter att ha avklarat årets premiärtur så kan jag konstatera att det känns som att hojen inte mår så bra, avslutade förra säsongen med att gå omkull och spräcka vänstra motorkåpan och göra en snabbtömning på oljan. Bytt ut trasiga delar och slagit i ny olja, åkte idag från årsta och vid rondellen biltema haninge så upptäckte jag att det sprutade olja eftersom att jag varit lite väl snabb med att sätta ihop den och inte dragit åt oljepluggen. Fixade en provisorisk plugg på biltema och for hem, väl hemma så kändes den förjävla varm. Brännhet på högra motorkåpan(den oljepluggen sitter i) och oljan var svart som natten. Oljan jag använt är biltemas 10/40 MC olja, och jag kontrollerade så att nivån var schyst innan jag for hem.
Någon som har upplevt något liknande problem med värme på sin MC, eller kan spekulera i vad det kan vara för fel och hur jag såna fall kan felsöka problemet?
På insidan av höger motorkåpa ligger oljan som blir en sådär 80-120 grader. Det är brännhett och ska så vara.
Tycker inte den va lika jävla varm förra året, gick klockrent nu i motor så får väl köra lite till o vänja mig då. Tack för svar
Har du tillgång till en termometer typ en infraröd så kan du mäta temperaturen.
Blir oljekylaren varm?
Av någon dum anledning kollade jag faktiskt aldrig kylaren, vilket kanske borde varit första att kolla. Dags att skaffa IR termometer och varmköra lite!
Stektermometer kanske
Jag skaffade en sådan här tempgivare som man sätter i hålet där man fyller på olja.Jag tyckte också att oljan var varm och det är ju svårt att känna om det är 80 eller 120 Grader.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |