Tjena. Har precis sålt min Night Rod och ska nu försöka ta mig ur Harley/chopper träsket efter flera år. Har tittat lite på både Bandit 1200 o GSX 1400. Är det några års mod på Banditen man ska undvika samt vilka fördelar/svagheter finns det med dom? Tack på förhand för svar
Tjena, och välkommen till tråden!
Är själv ganska nyligen ägare till en Bandit 1200 - 06:a..
Än sålänge efter sisådär bara 40 mil så är det en mycket trevlig cykel som man uppenbarligen kan kräma ur en hel del mos till ur om man bara vill.
Generella fel kan jag tyvärr inte svara på, utan försök ta dig tid och läs igenom hela tråden då det står riktigt mycket information om just denna cykeln här i.
Det man för övrigt känner när man kör är att den kanske inte motor mässigt sätt går lika fint som motsvarande Hondor eller yamaha (tänker då mer på motorgången, och vibrationer), den känns lite råare vilket den bör då det är teknologi som hängt med länge men fungerar helt ypperligt! Jag gillar det, helt klart en smaksak! =)
Annars en riktigt råstark motor som spinner på riktigt bra oavsett varvtal..
Det verkar finnas mycket mer eftermarknads prylar till GSX:en, om man gillar att personifiera sin cykel.
Har själv inte kört GSX 1400, då jag fastnade för Banditen direkt.
Det är bra säkerligen lika bra cyklar båda två, så försök testa dom och gå på känslan helt enkelt!
Lycka till!