Suzuki Bandit 1200-tråden

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
XT660R
Jaha då va man igång med upprensning av fronten och 2tums modden. Alla delar hittade på ebay tack vare goda råd från tråden. Har en fråga dock, se bild nedan. Vet inte om jag är trög men är det dräneringen av luftburken som menas?

image.jpg

Sen undrar jag vad detta är för kontakt på sidan av förgasarbryggan? Kabeln satt på plats men det va slarvigt och känndes inte som om den haft kontakt..dock så har hojjen gått som en rolex hela sommaren..
image.jpg


Här kommer lite fler bilder som kanske inspirerar någon att göra likadant...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Last edited:

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Texten avser hur man borrar ur en plugg över "Pilot screw" på vissa modeller (länder). Denna nål sitter på undersidan av huset närmast cylindern, se min bild. Du har sannolikt inte denna plugg, utan kommer åt nålen utan vidare.
PA200010.jpg

Bild 2 är mycket riktig trottellägesvisare (Thottle position sensor), och den ska du inte röra då den är kalibrerad från fabrik. TPS'en reglerar förtändningen i förhållande till gaspådrag.

Lite bra matriel om 2" mod får du på Anders Brink's hemsida (andersbrink.se). Klicka vidare på Techn info tuning etc, 2" carb mod.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Näe, men man kan i bland vilja tvätta förgasarna, och då ta bort TPS medan man badar. Ska man inte göra. Du ska ha kontakten ansluten, bry dig inte om att den känns sladdrig.
 

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
XT660R
Bägge typerna stora runda och små runda munstycken används av Suzuki till mikuniförgasare men de små omnämns som "keihintyp" men används till mikuni också. De nedre på bilden skall det vara. Jag har provat med de andra och det blir skillnad åt "fel" håll så att säga.

Beställde av motospeed helt enligt spec från 2tums modden. Har dock som är överst på bild. Det är altså fel?

image.jpg
 
Last edited:

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
XT660R
Beställde av motospeed helt enligt spec från 2tums modden. Har dock som är överst på bild. Det är altså fel?

View attachment 397495

Svarar på mitt eget inlägg... Mest för att få medhåll av er andra att jag tänker rätt. Öppnad luftburk ger mer luft till motorn och därför går man upp i storlek på huvudmunstycke. Hur ändan man skruvar på ser ut måste ju kvitta när hålet är större på det nya munstycket. Syns ju tydligt på bilden att det högra är större än det vänstra och således ger mer soppa. Tycker jag borde kunna skruva dit det och anta att hojjen går som den ska i vår eller hur banditpolare?

image.jpg
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Tror inte du behöver vara rädd att killarna på Motospeed tar fel. Det stora munstycket ser ut som Mikuni's eget, ska vara stämplat med deras logga om du kollar o förstoringsglas.
 

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
XT660R
Två frågor:

1: Vart ska nålclipset sitta på trottelnålen när man shimsar upp med brickorna enl 2 tums mod?

2: Funkar det att kränga på 190 i bredd bak på orginalfälgen?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Måste dela med mig lite... våren närmarrrrrr sig!

"Hej ! Matte håller på med din motor. Ventilerna e på coating o jag tror att han har portat. Ev skulle han fräsa lite i kolvarna för att göra plats för ventilerna! Den blir nog fin!:-D"

:banana:fyllisar:tuttar:arsele:näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top