Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
280mil ännu så länge - men har tänkt åka någon månad till!;)

Har någon monterad kraftigare bromspump och kan beskriva känslan, bettet etc. mellan orgnial och den större?
Har tittat på NLT:s 16mm bromspump med extern reservoir, gaffler stålomspunna slangar och gaffler belägg som biter lite bättre.:)
 
Last edited:

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
340 står min på. Har tagit ur dbkillern igen för den låter fan så mycket goare utan den. Annars har det väl inte hänt så mycket, bara regn. Jo visst ja, vi hade ju VM i dragkamp förra veckan här i Stenungsund och Sverige tog sju medaljer varav 4 Guld.

M.V.H Peter
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Ca:500mil Z:a i år, sen har ju KTM'en stått för endel extra grusmil nu på höstsidan(104mil på 3helger:) )och mer lär det bli innan årskiftet när räknandet börjar om:tummenupp
 
Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Liten uppdatering på vad som pågår i mitt garage för tillfället...

Gaffler stålomspunnen bromsslang fram + Gaffler belägg med mer bett är beställda idag och förväntas komma om ungefär en vecka!:tummenupp
Om man inte är nöjd med detta under våren som kommer sedan så kommer antagligen en rejäl 16mm bromspump att monteras också.:)

FMF helsystemet och ett mindre framdrev (14t) är också på väg, borde komma nästa vecka... längtar!:drool

Så alla dessa godsaker ska monteras i så snart det kommer in, då ska 3x3 moden göras och "den rosa kabeln" klippas. Ska även montera fälgstripsen + Exel dekalerna på fälgarna - är det något man klarar själv eller är det bara att lämna in till dekalfilma/liknande?

Till sist ska den lämnas till Racerepairs för justering av föggen och bänkning!:tummenupp

Efter bänkningen får jag lov att vara nöjd fram till våren iaf.:D

Såklart kommer det bilder både före och efter jag har satt vantarna i den.;)

Det som står kvar på listan sedan, om jag inte är nöjd, är listade nedanför här. Men troligare är att jag byter till en redan hårig hoj i sånna fall eftersom det inte känns motiverat att lägga mer pengar på den just nu, möjligen skulle det vara bromspumpen - men ska testa bromsarna ordentligt med det som jag har beställt först.:tuttar

Chassi etc.
NLT 16mm bromspump
Kortare och hårdare fjädrar i framgaffeln

Motor etc
FCR 39mm
Vassare kammar
Högkomp. kolv
Bigbore
Se över flödet i toppen samt ventilerna
E-packning
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Har du bara tungan rätt i mun o tummen på rätt plats så fixar du stripa fälgarna själv, inga problem. Stripsen hittar du nog hos en välsorterad biltillbehörs affär. Jag stripade mina själv, EXCEL märkena satt redan där som orginal.

P5240180.jpg


P6250262.jpg


M.V.H Peter
 
Last edited:

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
ja usch. Hur långt har ni kört på era "zätor" denna säsong?
Jag är uppe i 420mil nu.

ca 300mil mätaren står på 800mil blir en sväng runt dalarna innan isdäcken åker på så ca 1000mil kommer den nog att ha gått innan vintern....:yoparty

//Håkan

Någon som vet om S bromsslangarna passar till SM modelen?:va

Fram passar dom kanske men ibak är det inte ens lika bromsok.... men kolla med en handlare...


//Håkan
 
Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Fram passar dom kanske men ibak är det inte ens lika bromsok.... men kolla med en handlare...


//Håkan[/QUOTE]

Tack för svaren, har kollat med Suzuki och det stämmer att S bromsslangen fram är samma som på SM.:tummenupp
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har moddat en R1 Titanium dämpare så den passa på zan. Köpte den för 500 här på forumet. Helt oanvänd, hadde bara setat på hojjen i butik! Fcren väntar på delar som blivit restade( EMN nål & airbellen) sen åker den på. Köpte den för 900 på EnduroMX + 1200 för delar.
 

Bifogat

  • 115.JPG
    115.JPG
    73.2 KB · Visningar: 1,934
  • 116.JPG
    116.JPG
    54.7 KB · Visningar: 1,786
  • 117.JPG
    117.JPG
    41.3 KB · Visningar: 104
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Har moddat en R1 Titanium dämpare så den passa på zan. Köpte den för 500 här på forumet. Helt oanvänd, hadde bara setat på hojjen i butik! Fcren väntar jag på delar som blivit restade( EMN nål & airbellen) sen åker den på.
Hur låter det med r1 dämparen då?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Det är en Baffel dämpare så den är tyst! Men den har bara 2 bafflar mot orginaldämparens 4. Så har den 60mm inlopp, slipfitt på orginal midpipen. Satt en ljuddämparkärna däri som jag drog ur. Känns att den varvar bättre på topp nu. Tyckte den blåeloxerade höljet passa bra på min blå gula hoj. Den hänger lite i bakkant på bilden(en svets som inte va svetsad när jag tog bilden. Är titanium i röret med så jag kunde inte svetsa själv! Fick lämna bort till en polare.
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Orginalburken har en Katalysator i första baffeln! Kan nog inte andas bra med den. Såg det när jag lyste in i den efter jag kapat bort den från midpipen. Man kan se ljuddämparkärnan i midpipen på bilden me.
 

Bifogat

  • 001 (3).JPG
    001 (3).JPG
    71.6 KB · Visningar: 1,904
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Orginalburken har en Katalysator i första baffeln! Kan nog inte andas bra med den. Såg det när jag lyste in i den efter jag kapat bort den från midpipen.
hehe, det lär ju förklara varför det knäpper en massa om ljuddämparen när man kört aktivt ett tag och sedan stoppar :)
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
satan va billigt :tummenupp

Japp! Killen som sålde kan inte ha vetat vad den var värd. Hadde setat på en Yzf400. Bara nål och mainjet som behövde bytas till rätt sort, allt annat va rätt. Så fick jag köpa insugsgummi å klamma från e-modellen + en sudco adapter FCR to s-sm airboot. Köpte en Keintech förlängd rostfri bränsleskruv och nya ventslangar med.
 
Last edited:

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Jag skulle vilja vet lite mer om Yoshimuras redkomendationer....funderar på att köpa mig ett helsystem(RS-2). Men blir lite förvirrad när jag läser PDF-filen på yoshimuras hemsida. Där står det att man ska byta till #145 i huvudmunstycke och till #25 i pilot-jet....å göra "Cut supplied 3.625” x 4.5” templatea"...mod i luftburken.
Hm..känns som ett stort hål i luft burken. Känns som ett litet "mainjet". Eller?
Fan , gillar inte sådana här tveksamheter....det får mig att vilja skaffa ett slip-on...å bara skita i resten, hehe ;)
http://www.yoshimura-rd.com/images/product/pdf/2166503.pdf

Nån som bor nära Göteborg(jag bor mitt i götet) som kan tänka sig att ge en hjälpande hand?

p.s...hade det varit 2-takt...så hade jag inte varit lika vilsen :) (drz:an är min första 4-taktare)
 
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Jag skulle vilja vet lite mer om Yoshimuras redkomendationer....funderar på att köpa mig ett helsystem(RS-2). Men blir lite förvirrad när jag läser PDF-filen på yoshimuras hemsida. Där står det att man ska byta till #145 i huvudmunstycke och till #25 i pilot-jet....å göra "Cut supplied 3.625” x 4.5” templatea"...mod i luftburken.
Hm..känns som ett stort hål i luft burken. Känns som ett litet "mainjet". Eller?
Fan , gillar inte sådana här tveksamheter....det får mig att vilja skaffa ett slip-on...å bara skita i resten, hehe ;)
http://www.yoshimura-rd.com/images/product/pdf/2166503.pdf

Nån som bor nära Göteborg(jag bor mitt i götet) som kan tänka sig att ge en hjälpande hand?

p.s...hade det varit 2-takt...så hade jag inte varit lika vilsen :) (drz:an är min första 4-taktare)

Tjena!!!
Satsa på ett helsystem så Z:an får andas lite!:tungan Jag har själv ett RS2 helsystem och är jävligt nöjd! :yoparty
Mvh Jocke
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Tjena!!!
Satsa på ett helsystem så Z:an får andas lite!:tungan Jag har själv ett RS2 helsystem och är jävligt nöjd! :yoparty
Mvh Jocke

Jag har också rs2 helsystem på min. Från att ha kört runt och hört fåglarna kvittra på en död hoj, så hör man nu bara bröl på betydligt roligare hoj:tummenupp
Blev inte världens skillnad i effekt med borrad luftbox, systemet och ombestyckning. Däremot så känns den starkare och drar mycket finare på varje växel!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top