ola_sandin
Biltema is the shit!
nån som har en länk till mekhandbok lr dyligt???
//Håkan
http://www.xmission.com/~bcarlile/drzmanual.html
nån som har en länk till mekhandbok lr dyligt???
//Håkan
Stämmer manualen för SM också? typ åtdragningsmoment för bultarna i chassit?
Ok!Jag har "generella" verkstadsboken i bra kvalitet. dvs för S modellen. men det är exklusive SM tilläggen. sen har jag SM owners manual i lite halvdan kvalitet separat.
Provade att montera insatsen i yoshi rs-3 dämparen igår.
Testkörde idag, lät ju betydligt vettigare. Dock känner man skillnad i axx på hojen.
Körde 5mil igår med okorkat system (öronproppar och hjälm) men tycker nog att det låter för mycket.
Frågan är om jag behöver bestycka om till ett mindre mainjet?
Jag köpte ju ett JD kitt som jag monterade enligt följande:
Blåa nålen, 4e klippset
135 pilot air jet
160 main
22.5 pilot
och typ 2-3 varv ut på justerskruven (Kientech)
Vad finns det annars för altenativ med ljuddämparen om man fortfarande vill ha fullflödes?
Bygga en egen fullflödes dämpare som är längre och har större diameter så det får plats med mer dämpmaterial?
Går det att uppnå acceptabel ljuddämpning samtidigt som avgaserna flödar fritt? eller behövs det en baffeldämpare för det?
Fullflödes låter alltid, det enda bra man kan göra är att ha en längre pipa.
Ja rekomenderar dig att inte lägga mer tid på ljudämpare utan klämma i en rimlig insatts så du får lite mottryck!
Lite att fundera över:
Går den verkligen sämre om du skulle mäta upp den?
Offta misstar man sig på ljudet, ja har provat Jocke's hoj med följande på:
-FCR MX39
-Öppen lufburk
-Eackning
-Orginal system
Och sen med Yoshi helsystem med de övriga modderna, visst skiljer det en heldel men hur mycket i rena hk? (& då är ju orginalpipan hejdlöst igenkorkad jämfört med en insatts i Yoshi pipan)
Så vad jag funderar på är, hur mycket det gör på din STD motor när du bara sätter i en insatts i ditt Yoshi?
Ja själv håller på att bli galen på mitt Yoshi TRC utan innsatts, men det är värre att klämma i en insatts i en hårdtrimmad motor. Men ja måste lösa nogot till den stackarn... man blir ju inte välkommen någonstans annars
Om vi säger såhär, Rövdynon märker skillnad.
Man märker skillnad när man skall försöka plocka upp framhjulet på 2an med av/ på med gasen. Det med samma teknik.
Får se om man kanske bygger något sådanthär: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=756025 Beroende på vad jag får för svar av jänkarna.
Får se om man kanske bygger något sådanthär: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=756025 Beroende på vad jag får för svar av jänkarna.
Rövdynon är bra vän med ördynon
Sjämt å sido, det är väldigt stor chans att den går sämre med hembyggt rör.
Har du helsystem eller slipon?
Kröken stryper fint på S&SM modellen!
Ska du byta en RS3 burk mot nå sånt??? Nu e du nog inte nykter
Föresten idag va jag ute å körde in kammarna. OjOj vilken skillnad i vrid i maskin! Fruktansvärt roligt.
Provade att montera insatsen i yoshi rs-3 dämparen igår.
Testkörde idag, lät ju betydligt vettigare. Dock känner man skillnad i axx på hojen.
Körde 5mil igår med okorkat system (öronproppar och hjälm) men tycker nog att det låter för mycket.
Frågan är om jag behöver bestycka om till ett mindre mainjet?
Jag köpte ju ett JD kitt som jag monterade enligt följande:
Blåa nålen, 4e klippset
135 pilot air jet
160 main
22.5 pilot
och typ 2-3 varv ut på justerskruven (Kientech)
Vad finns det annars för altenativ med ljuddämparen om man fortfarande vill ha fullflödes?
Bygga en egen fullflödes dämpare som är längre och har större diameter så det får plats med mer dämpmaterial?
Går det att uppnå acceptabel ljuddämpning samtidigt som avgaserna flödar fritt? eller behövs det en baffeldämpare för det?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|