Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

prime_

hisanisse
Gick med
16 May 2006
Hoj
ducce
om det är någon som har ett halv eller helsystem eller bara slip-on liggandes och skräpa och vill bli av med.. PM:a. tack vänner..

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Ni som gjort Pair Valve / Solenoid fix, hur exakt blockade ni alla slangar? Jag tänkte kapa slangarna o dra in en skruv + nån packningsmassa jag har liggandes.. Tillräckligt tätt tror ni?

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Igår kom min fjädring hem igen:tummenupp

Följande blev gjort:

-Framgaffeln nu: 0.480 fjädrar SAE10 olja.
-Framgaffeln före: 0.440 fjädrar SAE5 olja.

-Bakdämparen nu: 5.9 fjäder och renovering SAE5 olja
-Bakdämparen före: 5.5 fjäder enligt boken som visade sig vara bara 5.2 i verkligheten (provtryckt), enligt mannen jag pratade med så håller sällan bakfjädrarna vad som står angivit:mad:

Fjädringen är nu satt för motard åka på väg/bana för min vikt på 85kg utan kläderna.

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Igår kom min fjädring hem igen:tummenupp

Följande blev gjort:

-Framgaffeln nu: 0.480 fjädrar SAE10 olja.
-Framgaffeln före: 0.440 fjädrar SAE5 olja.

-Bakdämparen nu: 5.9 fjäder och renovering SAE5 olja
-Bakdämparen före: 5.5 fjäder enligt boken som visade sig vara bara 5.2 i verkligheten (provtryckt), enligt mannen jag pratade med så håller sällan bakfjädrarna vad som står angivit:mad:

Fjädringen är nu satt för motard åka på väg/bana för min vikt på 85kg utan kläderna.

Härligt törs man fråga va kalaset kostade....:näsblod

//Håkan

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Härligt törs man fråga va kalaset kostade....:näsblod

//Håkan

Ca:4000kr och då renoverades bakdämparen & gaffeln fick en översyn då den renoverades för ca200mil sen.

Vill du ha exakta siffror på vad fjädrarna kostade kan jag kolla upp det, pm:a isf:)

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Jocke köpte ett vanligt 7amp gelbatteri.
Lika som jag åker med, det funkar kalas bra:tummenupp

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har fortfarande ett DJ kitt med keintech bränsleskruv och 25 PJ & 135Paj & 4 rostfria flotörhusskruvar till salu som gått 200 mil! Alla verkar vilja köpa från Usa för +1300Kr?

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Tjena JJ!
Går cykeln din bra nu da!?:tummenupp är grymt avis måste jag erkänna..men jag ska nog finansiera ett bigbore kit me rhc ventiler lite senare mot sommarn sen kan man hänga i värre kammar ännu senare när man gjort klart motorn invändigt så att säga..:D känner du någon skön skillnad i vrid m.m?..ge mig en utvärdering :yoparty
MVH Jocke

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Tog en sväng till en sjö som vi brukar bada i på sommaren i svartedalen idag, mycket grusväg för att komma dit. Om ni kollar i bakgrunden kan ni se ett hopptorn ungarna byggt för att komma lite högre när dom hoppar.

P1000020.jpg

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Tjena JJ!
Går cykeln din bra nu da!?:tummenupp är grymt avis måste jag erkänna..men jag ska nog finansiera ett bigbore kit me rhc ventiler lite senare mot sommarn sen kan man hänga i värre kammar ännu senare när man gjort klart motorn invändigt så att säga..:D känner du någon skön skillnad i vrid m.m?..ge mig en utvärdering :yoparty
MVH Jocke

Grymt mycke rappare!!! Har kört in den & bytt filter + gjort ren filtret i torrsumpen i ramen fyllt i Motul 300v 15-50 double esters helsyntet nu. 1 & 2 slår man runt om man håller stumt! 3an ett juck me gasen så kommer man upp i luften hur lätt som helst. Kan till å med få upp den på 4an med ett ryck i styret, hur kul som helst. kör 14-39 drevning i princip samma som org. 15-41. jag har tappat 1,6km/h vid 5000v på 5an. Bild från idag efter tvätt.

Bifogat

• 018 (2).JPG
    018 (2).JPG
    166.3 KB · Visningar: 114
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Grymt mycke rappare!!! Har kört in den & bytt filter + gjort ren filtret i torrsumpen i ramen fyllt i Motul 300v 15-50 double esters helsyntet nu. 1 & 2 slår man runt om man håller stumt! 3an ett juck me gasen så kommer man upp i luften hur lätt som helst. Kan till å med få upp den på 4an med ett ryck i styret, hur kul som helst. kör 14-39 drevning i princip samma som org. 15-41. jag har tappat 1,6km/h vid 5000v på 5an. Bild från idag efter tvätt.

Fan va gött!! kul för dig! måste fixa det jag också:)
Vi får åka nån gång sen bara att komma in mot stan vettu:yoparty
MVH Jocke

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nya backspeglar idag från Biltema. Har haft små speglar monterade direkt på styret ett tag nu men man såg inte tillräckligt bra i dom och orginalen är inte så roliga.

P1000033.jpg

P1000034.jpg

P1000035.jpg

P1000037.jpg

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Snygga! Inte helt omöjligt att man inhandlar ett par sådana själv :tummenupp

Ps. är eran frambroms lite svampig (mycket mer än bakbromsen åtminstone)? Jag lufta och lufta men den känns ändå inte så bra.. Jag tycker bromsen tar bra och så, men känns väldigt mjuk o svampig...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy