Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Står det inte 2 ägare i annonsen? Säkert ärlig mätarställning. Min -04 har gått ungefär lika mycket (förvisso bara med 1 ägare). :rodnar

EDIT: en viktig fix du bör göra om det inte är gjort:

http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=168495

Jo så är det nog har mailat lite fram och tillbaka nu och där är totalt 3ägare affären som sålde en ägare och sen han som äger den nu. Ska kolla på den i helgen är den fin blir det köp! Något speciellt man ska kolla innan köp?

Skummade den länken du gav mig snabbt och är det skydd om man skulle krascha eller?
 

Krillerr

Färsking
Gick med
20 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
gsxr 750 k8
Hej, vet inte om frågan har ställts tidigare men hittade inget så därför frågar jag (kanske igen)
Vad är det för skillnad på S och SM vad gäller fjädring, motor osv. eller är det ingen skillnad?

Går och funderar på om jag skulle komplettera med en offroad som kan ta en och annan tur i skogen med oxå, men kommer även att
pendla med hojjen. Jag undrar därför vilken som är lämpligast.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
...Vad är det för skillnad på S och SM vad gäller fjädring, motor osv. eller är det ingen skillnad?
... Jag undrar därför vilken som är lämpligast.

Motormässigt ingen skillnad mellan S och SM.
Det som skiljer i huvudsak är fjädring (SM har USD-dämpare till skillnad mot S och mer "landsvägsanpassad fjädring") samt hjul (SM: 17"/17", S: 21"/18") och att SM-modellen har större bromsskiva fram. Vidare skiljer sitthöjden något (SM: 890mm mot S: 935mm).

Ska du pendla och köra lite i skogen så är S-modellen ett lämpligare val.
Lämpligt att köpa från årsmodell -03 eller nyare då fjädringen är kraftigt uppdaterad på S-modellen (samma som på E-modellen).
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
FCR'n sitter äntligen på plats! :banana
(Vet inte om ni kan se filmen men jag orkar inte ladda upp den till youtube också..)
[VIDEO-URL]http://www.facebook.com/v/10150113416893986[/VIDEO-URL]


Beror på vad för sort du har. Gammla modellen som Drz-e har eller en Mx? Mx varianten finns med eller utan leakjet. Duration är en tidscykel. Lättast att kolla durationen är att ha fuggen löst och gasa och filma accpumpsstrålen i tex.24fps och sen räkna bilderna i datorn då är 24bilder en sekund. Helt omöjligt att uppskatta 1 sekund kan lika gärna bli 0,7 eller 1.4sek då. På min e-modells Fcr satt jag i ett accpumpsmembran från en Crf450-05 som har en stoppnit som gav mig en bra duration.Lika viktigt är att ha rätt (timing) så tidigt som möjligt utan att träffa trotteln, kommer den för sent så boggar den oxå ner sig.

Min hade ingen leakjet men det känns som timingen och duration är ok nu. Får känna av lite mer när jag provkör hojen på riktigt. Kom i och för sig på att jag kör med avsevärt högre tomgång än normalt...därför känns det inte som accpumpen borde ställa till några större problem :)
 

Krillerr

Färsking
Gick med
20 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
gsxr 750 k8
Motormässigt ingen skillnad mellan S och SM.
Det som skiljer i huvudsak är fjädring (SM har USD-dämpare till skillnad mot S och mer "landsvägsanpassad fjädring") samt hjul (SM: 17"/17", S: 21"/18") och att SM-modellen har större bromsskiva fram. Vidare skiljer sitthöjden något (SM: 890mm mot S: 935mm).

Ska du pendla och köra lite i skogen så är S-modellen ett lämpligare val.
Lämpligt att köpa från årsmodell -03 eller nyare då fjädringen är kraftigt uppdaterad på S-modellen (samma som på E-modellen).

OK, S it is then. Tackar
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Någon som är intresserad av en drz400s? Jag har en med plasttank mm för att funka bättre i skogen. Har även motardfälgar som kan säljas till... Tänker begära runt 19-24kkr beroende på utrustning.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Längtan efter att äga en DRZ:a igen har blivit för stor och jag är därför på Suzuki-jakt. Jag är främst intresserad av en DRZ:a i motardutförande, men det är ett stort plus om det även följer med endurohjul.

Om du kan tänka dig att skiljas från din hoj kan du antingen skicka ett pm eller maila till anton(a)mac.se.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
FCR'n sitter äntligen på plats! :banana
(Vet inte om ni kan se filmen men jag orkar inte ladda upp den till youtube också..)
[VIDEO-URL]http://www.facebook.com/v/10150113416893986[/VIDEO-URL]




Min hade ingen leakjet men det känns som timingen och duration är ok nu. Får känna av lite mer när jag provkör hojen på riktigt. Kom i och för sig på att jag kör med avsevärt högre tomgång än normalt...därför känns det inte som accpumpen borde ställa till några större problem :)

NICE :yoparty
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
har orginal bromsslangarnar till DRZ:n liggandes efter bytet till stålspunnet.
Någon som vill ha annars slänger jag dom :)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
har ni åkt klart för i år:confused:

snart e det dubbdäck på och brassa bredställ :yoparty
 

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Halloj på er! Ska ta lappen nästa ses och ska då skaffa mig en gatmotard.. Sugen på ngn service gles modell då jag tycker man servar crossen mkt nog och ska man då bara runt o glida en hel del så blir de snabba timmar som går =) Är sjukt intresserad av en drz, det är den modell som tilltalar mig mest av dom som jag kollat på (ktm 625,660 honda XR650) Men jag undrar om effekten kommer räcka till bara? Hur står den sig mot en tex 250 rmz -08 som jag kör just nu ? Vet att man inte ska jämföra med crossmodeller men ni fattar va jag menar antar jag! Hjälp mig nu! Är denna modellen de som gäller eller borde jag leta efter ngn större modell a 600cc >? ohoooj
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top