tl1000larsson
varför eller hur ?
har orginal bromsslangarnar till DRZ:n liggandes efter bytet till stålspunnet.
Någon som vill ha annars slänger jag dom
åkt på tippen
har orginal bromsslangarnar till DRZ:n liggandes efter bytet till stålspunnet.
Någon som vill ha annars slänger jag dom
Halloj på er! Ska ta lappen nästa ses och ska då skaffa mig en gatmotard.. Sugen på ngn service gles modell då jag tycker man servar crossen mkt nog och ska man då bara runt o glida en hel del så blir de snabba timmar som går =) Är sjukt intresserad av en drz, det är den modell som tilltalar mig mest av dom som jag kollat på (ktm 625,660 honda XR650) Men jag undrar om effekten kommer räcka till bara? Hur står den sig mot en tex 250 rmz -08 som jag kör just nu ? Vet att man inte ska jämföra med crossmodeller men ni fattar va jag menar antar jag! Hjälp mig nu! Är denna modellen de som gäller eller borde jag leta efter ngn större modell a 600cc >? ohoooj
Du har lite annorlunda effekt i 250:n, skulle jag vilja säga.
Sen beror det givetvis på vad den väger osv.
Men du blir nog inte missnöjd
Kolla på Zarrell, det går ju o wheela för faan
Jo jag nämnde ju det också =) Men den väger som alla andra 4t 240 ca 90-95 torr.. Men den är ju ganska tam om man bara kör axx reper rätt fram liksom.. Men visst gör man moddarna här som dom snackar om borde man ju ha skoj på denne
Är du an vid 250 kommer inte DRZan kännas som något monster, ungefär samma effektmässigt skulle jag tro, lite starkare och stabilare men tyvärr avsevärt tyngre. Men vill man ha långa serviceintervaller får man va berredd att offra lite vikt och effekt
I förhållande till sin vikt är dock DRZan väldigt smidig eftersom den är hyffsat smal, den känns mycket smidigare än t ex. KTM 640,660,690... som ligger i samma viktklass.
Jag tycker effekten i 250crossar o DRZan känns ganska lagom, tillräckligt för att ha kul med men samtidigt behöver man inte vara livrädd för att dra gasen i botten o flyga av. Responsen i DRZan är snäll och förutsägbar, bättre gatreggad första hoj finns inte..
Vad är det du menar med leka? Köra bakhjul fram och tillbaks på en parkering eller bränna 70-vägar?Grymt svar! Jo jag har ju aldrig tråkigt på 250:n och kommer nog ha roligt me den ett bra tag framöver, effekten är grym för att leka vilket är de enda jag gör i stort sett och smidighet går långt före effekt för mig.. antar att en xr650 är lite mera åt lc4 hållet också så lutar starkt åt en drz nu =) danke!
Jo det är den ju men bra med krut i motorn i alla fall, man blir stark i högerbenet av att kickaantar att en xr650 är lite mera åt lc4 hållet också så lutar starkt åt en drz nu =) danke!
Vad är det du menar med leka? Köra bakhjul fram och tillbaks på en parkering eller bränna 70-vägar?
Kör man landsväg vill man ha mycket ös, där är jag nöjd med min xr650r.
Leka menar jag de du säger i stort sett, har man kul på 70 vägen borde den vara lika rolig på parkeringen så de kanske inte man ska jämnföra direkt? Landsvägen däremot där kanske de börjar bli skillnad från hoj till hoj men detta är de sista jag prioriterar utan tvekan, utan mest leka på kringelkrokar och hitta en o annan ny stig att terra..
Leka på kringelikrokar, då vill man ha bra drag. Därför hade jag inte valt en DRZ.Leka menar jag de du säger i stort sett, har man kul på 70 vägen borde den vara lika rolig på parkeringen så de kanske inte man ska jämnföra direkt? Landsvägen däremot där kanske de börjar bli skillnad från hoj till hoj men detta är de sista jag prioriterar utan tvekan, utan mest leka på kringelkrokar och hitta en o annan ny stig att terra..
Gud va negativa en del är till Drzan då. Har ni provat någon? http://www.youtube.com/watch?v=s1GVcRTIofc
Nu jävlar trillade de in svar =) Så en xr saknar alltså elstart? alla modeller? Nej det är inte alls en avgörande punkt bara nyfiken.. Men är inte en xr fan me klumpigare mot en drz? Och tung nertill?
Tro de eller ejmen xren är 2-3 kg lättare kan dock upplevas lite klumpigare i 180gradarna i endurospåret. Xren ärdubbelt så rolig på grusvägen, storbanan och mycket enklare att både sladda med och slanga. Sen är det ingen nackdel att den har ca 15hk mer men det käns som den dubbla effekten.
Fan de lät ju också lovande måste jag säga.. Synd bara att den är så nedrans gräslig =) Har du ägt båda?
Okok där ser man.. Den kommer ju rulla 80-90% med motardhjulen på om de spelar någon större bulle.. Tyckte någon nämnde att xr:ens fjädring också va bättre när de kom till enduroslingan men hur är de me motardanpassat?
Drzan är kanon som första hoj både på gocartbana och grusväg, säkert bättre än Xren för huliganåka som Zarell gör.
Tänker du däremot åka landsväg med motardhjulen och slanga i högre fart så är Xren kanon. Och på grusväg så är Xren hästlängder roligare än Drzan.
Tycker framgaffeln funkade bättre i endurospåret på min Xr jämfört med min Drza-s. Då funkade Knuttens gaffel bättre i endurospårt då han hade en Drz-sm.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|