Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Var den helt original eller?
Isåfall kommer det göra stor skillnad med fcr:en och öppnad luftburk. Helsystem gör skillnad helt klart men ingen direkt "wow!"-känsla enligt mig. Ballare ljud får man ju iofs :)
Själv gjorde jag dom grejerna förra sommaren och under denna vinter har jag monterat ett par Hotcams, powerbomb-header och tunnare cylinderfotspackning.
Har inte startat den än så jag kan inte uttala mig om effektsskillnaden efter det än.
Finns säkert nån annan här som vet...

Ja den va helt orörd förrutom nått slipon, hade tom den hemska skylt/stänk läppen kvar:död.. Den ligger på blocket för 35k..

Matte_M

Gillar inte kyla
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
DRZ400SM & Typhoon 172
Ja den va helt orörd förrutom nått slipon, hade tom den hemska skylt/stänk läppen kvar:död.. Den ligger på blocket för 35k..

Den såg fin ut. Inte gått långt alls heller. Du behöver ju inte köpa en fcr om du tycker det är för dyrt. Går ju att bestycka om förgasaren efter luftburksmodden och få rätt bra med knuff mot original.

Den kommer ju aldrig bli nåt effektmonster som Husa eller en ktm 525:a, men du kan ju åka desto mer istället för att serva. Motorn är ju skottsäker, min har gått snart 1900mil utan några som helst problem ..

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Den såg fin ut. Inte gått långt alls heller. Du behöver ju inte köpa en fcr om du tycker det är för dyrt. Går ju att bestycka om förgasaren efter luftburksmodden och få rätt bra med knuff mot original.

Den kommer ju aldrig bli nåt effektmonster som Husa eller en ktm 525:a, men du kan ju åka desto mer istället för att serva. Motorn är ju skottsäker, min har gått snart 1900mil utan några som helst problem ..

Den var verkligen fin faktiskt! Nej att den aldrig blir en racemotard vet jag, men som du säger så slipper man dränka den i kärlek me. Ja det fattades inte mkt tycker jag, bara något lite extra.. Annars jävla skön effekt liksom. Man kör ju ännu mer våghalsat när den är lite snällare på nått sätt. Såg att de låg en till på blocket som bara gått 180 mil.. +2k på den :)

Matte_M

Gillar inte kyla
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
DRZ400SM & Typhoon 172
Den var verkligen fin faktiskt! Nej att den aldrig blir en racemotard vet jag, men som du säger så slipper man dränka den i kärlek me. Ja det fattades inte mkt tycker jag, bara något lite extra.. Annars jävla skön effekt liksom. Man kör ju ännu mer våghalsat när den är lite snällare på nått sätt. Såg att de låg en till på blocket som bara gått 180 mil.. +2k på den :)

Jag skulle ta den svarta om det bara skiljer så lite i pris. Du får ju iofs inget slipon till den, men ändå..

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Jag skulle ta den svarta om det bara skiljer så lite i pris. Du får ju iofs inget slipon till den, men ändå..

Ja sant.. Skaffar ändå ett helsystem till den så det spelar mig ingen större roll. Blir iofs inget köp nu närmsta dagarna då jag säljer crossen just nu. Var bara tvungen att provköra en för att få en uppfattning om hojen och känner mig ganska trygg på att skaffa mig en nu =) Vart inne på 660 eller tom 690 först men dessa är ju bra mkt ballare i mina ögon:rolleyes:

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Dags att rusta upp hojen. Har köpt batteri, olja, oljefilter, luftfilter och tändstift.
Nytt å fräscht ska det bli :)

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Hur står sig jd kit eller va de heter mot att bestycka om på svenska liksom? Jag har bläddrat genom tråden och sett massa olika länkar men är det ngn vänlig själ som kan lägga upp några samlade me godis till drz:an?

Mvh

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
om det är nån som har en drz till salu kan ni väl skicka ett pm.
skall vara lv-reggad.

mvh/mattias

nu står det en drz-00S i garaget:yoparty
sneglade ganska mycket på ktm625/525 först men
blev en drz istället, 525ans serviceintervaller gjorde mig nervös
och 625 tänkte jag kanske blev lite klumpig i skogen.
förhoppningsvis blir det en rolig sommar iaf!

mvh/mattias
(bilderna är från föregående ägare)

Bifogat

• DSC_0050 (2).jpg
    DSC_0050 (2).jpg
    266.9 KB · Visningar: 116
  • 15563_192740306011_659526011_3565084_2677671_n.jpg
    15563_192740306011_659526011_3565084_2677671_n.jpg
    63.9 KB · Visningar: 126

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
nu står det en drz-00S i garaget:yoparty
sneglade ganska mycket på ktm625/525 först men
blev en drz istället, 525ans serviceintervaller gjorde mig nervös
och 625 tänkte jag kanske blev lite klumpig i skogen.
förhoppningsvis blir det en rolig sommar iaf!

mvh/mattias
(bilderna är från föregående ägare)

Trevligt! är det sandins gamla? isf är det väl lite gjort på den:tummenupp

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Hur står sig jd kit eller va de heter mot att bestycka om på svenska liksom? Jag har bläddrat genom tråden och sett massa olika länkar men är det ngn vänlig själ som kan lägga upp några samlade me godis till drz:an?

Mvh

JD kit är väl en form av bestyckning/optimering?
Om du ska ha grejor till drz:an så är det bara USA o England som gäller både när det gäller utbud o bra priser gentemot Sverige!
En bra sida är Wheelingcyclesupply.com och sen Ebay.com respektive Ebay.co.uk
Sen har du ett stort o grymt bra "forum/mc community" Thumbertalk.com dom har även en shop med allt möjligt..
MVH Jocke:yoparty

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
JD kit är väl en form av bestyckning/optimering?
Om du ska ha grejor till drz:an så är det bara USA o England som gäller både när det gäller utbud o bra priser gentemot Sverige!
En bra sida är Wheelingcyclesupply.com och sen Ebay.com respektive Ebay.co.uk
Sen har du ett stort o grymt bra "forum/mc community" Thumbertalk.com dom har även en shop med allt möjligt..
MVH Jocke:yoparty

Det har jag också förstått det som.. Men man kan bestycka om den utan ett sådant kit eller är det de bästa valet? Någon som kan jämföra? Ni som köpt helsystem har ni alla kört på ebay där? Verkar som att man kan hitta till fina priser där men är rädd för saker som ebay o skit usch usch! Har ni betalat via paypal då? Tack för svaret Jocke! ännu mera att glo igenom:)

Mvh

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
japp stämmer bra det:)

mvh/mattias

Fan för dig o ditt fraktande! :mad: Stog i kö efter dig på hojjen haha.. Grattis grattis :)

Förresten vet någon namnet på den lykta som ser ut som en vanlig nummerskylt med 2 lysen i? Tycker den ser badass ut och tror allt att jag behöver en sådan om det är något att ha:D

Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Bild från 10/10-10 sista åkturen, fan ett helt halvår sen. Nu är man rejält åksugen igen.

Bifogat

• Bild671.jpg
    Bild671.jpg
    220.6 KB · Visningar: 125

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Fan för dig o ditt fraktande! :mad: Stog i kö efter dig på hojjen haha.. Grattis grattis :)

Förresten vet någon namnet på den lykta som ser ut som en vanlig nummerskylt med 2 lysen i? Tycker den ser badass ut och tror allt att jag behöver en sådan om det är något att ha:D

haha ren lyckoträff att jag hittade annonsen. satt å googlade annonser å så dök den upp:D
köpte den osedd å okörd, men vad gör man inte för å bli först:banana

tror du menar den här va?
ser jävligt rejsig ut faktiskt men har dock ingen aning om hur bra dom lyser.
lyckades hitta nån sida här om veckan som sålde dom men allt stod på franska, vilket lirar dåligt med min svenska.
mvh/mattias

Bifogat

• drz400sm_dcshoe_image.jpg
    drz400sm_dcshoe_image.jpg
    89.3 KB · Visningar: 61
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...