Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Vad anser ni är ett bra pris på en drz -05 som gått lite drygt 500 mil om den är helt orörd förrutom ett slipon? 30k? Kanske en dum fråga men affärsmänniskan i mig är inte en vettig sådan. Tack på förhand!

Mvh
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Vad anser ni är ett bra pris på en drz -05 som gått lite drygt 500 mil om den är helt orörd förrutom ett slipon? 30k? Kanske en dum fråga men affärsmänniskan i mig är inte en vettig sådan. Tack på förhand!

Mvh

Är det en sm? låter väl rimligt med ca 30:)
mvh J
 

Mäster2

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Nacka
Hoj
drz 400 sm -06
Något speciellt bestyckningskit som ex jd-kit behövs inte. Satsa på "vanliga" munstycken. Har för mig att jag hade 150-155 i huvudmunstycke när jag hade öppnad luftburk och öppnare system. Finns mycket info om 3x3mod på thumpertalk.com i drz-tråden och på youtube. Det är inte så att hojen är strypt för att passa till mellankortet? Min hoj hade öppnad luftburk, lättad, ombestyckat, tunnare cylinderfot och var riktigt pigg och skoj så länge vägen var krokig.

Ja det är ju helt klart en stor skillnad i drag på din och min :)
Blir nog till att lägga en del stålar på trim...
Den är reggad på 29 kW då borde den väl inte vara strypt på
Nått sätt ?
Det verkar som det ända sättet att köpa delar till dessa hojjar
Är från USA el England men jag tycker det är en djungel
Med alla avgifter och dyl. Var köper ni era grejjer ifrån?

Jag hittade ett helsystem i USA för 425 usd och dollarn är ju
Inte mycket värd men frågan är ju vad det kostar i slutet
Om det tillkommer tull och moms på detta ?

Ingen som har ett helsystem att sälja ??

Mvh
Matte
 
Last edited:

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Är på jakt efter ett nytt luftfilter samt en ny kedja till min drz400sm -05 och undrar om någon har tips på bra grejer och var jag kan få tag i dessa? :)

Är biltema värt att kolla in?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Är på jakt efter ett nytt luftfilter samt en ny kedja till min drz400sm -05 och undrar om någon har tips på bra grejer och var jag kan få tag i dessa? :)

Är biltema värt att kolla in?

Har kört med biltemas skumfilter till cross och de har varit kanonbra. Kedja har jag hört både positivt och negativt om, jag körde på ett säkert kort och beställde från addemoto.se när jag skulle köpa drivpaket.
 

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
slog till på nya däck till motardfälgarna i dagarna. Ca 1450kr för fram å bakdäck ink. frakt måste väl va ett bra pris. tyckte jag iaf:tummenupp
pirelli diablo.

2 av länkarna på kedjan som hör till "motardkittet" går trögt som fan så blir väl å kika en sväng på addemoto som ola sa.
eller går det att köra med den en då tro? tvättade av kedjan med motortvätt på sprayburk å sen på med kedjevax men dom gick lika trögt än då...
det jag e rädd för är att dom ska kärva så pass att kedjan smäller av.

mvh/mattias
 

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Hämtar min förstahoj idag! En drz-sm 05 med lite drygt 500 mil på mätaren! Får väl slänga upp en bild på den i sitt fula gula originalutseende sedan! =)

mvh
 

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Tänkte höra om någon lite mera kunnig än jag kan berätta för mig vad det här är?
Står för övrigt Mikuni på den... men jag anar att det inte är en förgasare :O
 

Bifogat

  • IMG_5386.jpg
    IMG_5386.jpg
    239 KB · Visningar: 74
  • IMG_5389.jpg
    IMG_5389.jpg
    237.7 KB · Visningar: 61

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Känns som man slängt av ett 1000tal original pryttlar från hojen idag.. Den vart helt original och orörd innan. Måste ligga ett o annat gram där =) Hur har ni löst det med avgasfästet som satt ihop med skjutspinne hållaren där? Bara kapat av strax efter? Såhär ser den ut just nu förresten! :banana

Mvh
 

Bifogat

  • Bild0020.jpg
    Bild0020.jpg
    236.1 KB · Visningar: 129
  • Bild0021.jpg
    Bild0021.jpg
    232.7 KB · Visningar: 131
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Känns som man slängt av ett 1000tal original pryttlar från hojen idag.. Den vart helt original och orörd innan. Måste ligga ett o annat gram där =) Hur har ni löst det med avgasfästet som satt ihop med skjutspinne hållaren där? Bara kapat av strax efter? Såhär ser den ut just nu förresten! :banana

Mvh

33$ på wheelingcyclesupply.com Vad har du för bakdäck? Ser ut att va hög profil och platt.
 

Bifogat

  • nMd8uH8AAAEAAGqxXbsAAAAC-11320.jpg
    nMd8uH8AAAEAAGqxXbsAAAAC-11320.jpg
    45.1 KB · Visningar: 64
Last edited:

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
33$ på wheelingcyclesupply.com Vad har du för bakdäck? Ser ut att va hög profil och platt.


Precis som du säger.. Det är nått maxxis 130/x. Duktigt fult blir det iaf vill jag lova.. Men det är så gott som slut så inget att hänga läpp för :) Vart köper man svart plast o plasttank billigast? Hittar bara gul plast inom sverige iaf. Också något ställe som har dekalkit? Precis sådana jag letade efter JJ! Billigt också:tummenupp Tack tack

mvh
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Precis som du säger.. Det är nått maxxis 130/x. Duktigt fult blir det iaf vill jag lova.. Men det är så gott som slut så inget att hänga läpp för :) Vart köper man svart plast o plasttank billigast? Hittar bara gul plast inom sverige iaf. Också något ställe som har dekalkit? Precis sådana jag letade efter JJ! Billigt också:tummenupp Tack tack

mvh
Den gula ser ju bättre ut än den svarta:tummenupp
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Precis som du säger.. Det är nått maxxis 130/x. Duktigt fult blir det iaf vill jag lova.. Men det är så gott som slut så inget att hänga läpp för :) Vart köper man svart plast o plasttank billigast? Hittar bara gul plast inom sverige iaf. Också något ställe som har dekalkit? Precis sådana jag letade efter JJ! Billigt också:tummenupp Tack tack

mvh
Köp ett 150/60-17. orginal är 140/70-17 Wheeling har svart plast, men det kostar en del att klä om till svart.

Den gula ser ju bättre ut än den svarta:tummenupp
Dom gula är snabbare oxå :hojraket
 
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Dom gula är snabbare oxå :hojraket[/QUOTE]

Den svarta är snabbare!!:banana
Hämta ut paketet idag (mrd) :D
ska vi fixa dit mergefjädern på fcr någon dag typ lördag lr söndag förmiddag om du har tid..
MVH Jocke
 

number3

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
here? no there? no maybe what? ask me again.
Hoj
Aprilia SXV450, Suzuki DRZ400SM
Norr Stockholm

Hej,

Finns det DRZ ägare i norr-stockholm/stockholm området som vill träffa/köra?

Alla mina hoj-polare har köpt stora sporthojar (för de tror att det e roligt att köra fort i en rakt linje och långsamt runt kurvorna.... :confused:)

Jag kör mest på Järfälla banan men vill gärna träffa andra som har DRZ:a o kör runt / hitta hopp-ställen osv (gu va bögig det e låter lol)

Ber om ursäkt för grammatiken - engelsman som kan språket fast är dyslektisk och ha svårt skriva med sitt eget språk!

P4200016.jpg
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Dom gula är snabbare oxå :hojraket

Den svarta är snabbare!!:banana
Hämta ut paketet idag (mrd) :D
ska vi fixa dit mergefjädern på fcr någon dag typ lördag lr söndag förmiddag om du har tid..
MVH Jocke[/QUOTE]

Jag kan va felinformerad men hör hört det många gånger nu. Att dom gula är snabbare alltså HAHA! Söndag kanske jag kan. Är bra om du inte sätter dit systemet för då kan man vika ner bakramen och få ur förgasaren mycket enklare. Men du kanske e åksugen? Imorrn blir de hoj till jobbet :hojsmilie

#3 snygg Drza! innlägg 2000
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top