Den svarta är snabbare!!
Hämta ut paketet idag (mrd)
ska vi fixa dit mergefjädern på fcr någon dag typ lördag lr söndag förmiddag om du har tid..
MVH Jocke
Visa bilder på hur du har gjort dina moddar. Du kan ju ha gjort fel. 150 i huvud låter väldigt lite om du tagit upp hålet i burken. 142,5 är std. Dom är från början tok snåla för att klara emissionskraven. Std nål är i princip helt rak utan taper och man får aldrig ett fint körbart register med en sån när man börjar modda och trimma.
Jag är tveksam att man kan följa Japanska bestycknings annvisningar på våra Eu modeller som skulle klara Euro5 reglementet 06! Våra modeller har 4 kammar ljuddämpare med kat, 165pilot Air jet(Us har 135 PAJ) och som du redan vet trottelbegrensare och PAIR valven. Killen som rekomenderade dig att köra orginal nål hadde en 00a! Va inte samma krav på emissionerna då. Det där med nål shimset är inte helt korrekt, shimsar du upp nålen något går den från rotdia. till tapern lite tidigare och blir således fetare från 1/8 till en 1/4 gas. Bränsle skruven har sin verksamhet i pilotkretsen (tomgång) och överlappar en del in i nålkretsen.Ok, har inte tillgång till kamera just nu men..
Systemet köpte jag nytt och med detta följde en mall för öppningen i luftburken(vilken jag följde) och även rekomendationer ang munstycken
men ingenting om antalet varv för skruven
Main jet 145.0
Pilot jet 25
samt ett medföljande shims för nålen
Enligt råd här på forumet är det bortkastade pengar på ett
jet-kit då det räcker att byta munstyckena.
vill helst slippa lägga pengar på denna förgasare då jag planerar att byta till en FCR när jag hittar lämpligt objekt som inte är dyrare än saffran i kilopris.
Då jag inte har 145 utan 150 i huvudmunstycke, kan detta kompensera shimset jag fick med så jag slipper riva förgasaren enbart för detta?
Jag är tveksam att man kan följa Japanska bestycknings annvisningar på våra Eu modeller som skulle klara Euro5 reglementet 06! Våra modeller har 4 kammar ljuddämpare med kat, 165pilot Air jet(Us har 135 PAJ) och som du redan vet trottelbegrensare och PAIR valven. Killen som rekomenderade dig att köra orginal nål hadde en 00a! Va inte samma krav på emissionerna då. Det där med nål shimset är inte helt korrekt, shimsar du upp nålen något går den från rotdia. till tapern lite tidigare och blir således fetare från 1/8 till en 1/4 gas. Bränsle skruven har sin verksamhet i pilotkretsen (tomgång) och överlappar en del in i nålkretsen.
Vet ine riktigt, Både JD och DynoJet kör med 3x3 tums hål i burken och är uttestade med ett 135PilotAirJet inte 165 som du har. DynoJet är dom enda som har sitt kitt märkt US-MODELS ONLY! Det är ett bevis för att det skiljer en hel del mellan alla Regioner i övrig bestyckning och strypningar. Du har säkert kapat upp 4,25x4,25 va?Hmmmm, känns som om jag skulle låtit grejjerna vara och pyst runt med original delarna...
Detta vart betydligt mer omständigt än jag räknat med.
Men du som verkar kunna detta , är ditt råd att beställa ett jet-kit för att få detta att fungera?
Tror du att det går att åka med detta sålänge eller riskerar man ett haveri då?
Känns inge vidare att behöva åka kommunalt tills delarna kommer...
Vet ine riktigt, Både JD och DynoJet kör med 3x3 tums hål i burken och är uttestade med ett 135PilotAirJet inte 165 som du har. DynoJet är dom enda som har sitt kitt märkt US-MODELS ONLY! Det är ett bevis för att det skiljer en hel del mellan alla Regioner i övrig bestyckning och strypningar. Du har säkert kapat upp 4,25x4,25 va?
Hålet jag kapat upp är 3.6x4.5 precis som mallen jag fick med systemet
men att göra en bit som passar för att minska hålet är ju inte särskillt svårt om det är detta som är problemet.
Är det bättre att plocka tillbaka original munstyckena och sätta igen hålet än att köra som den är tror du?
givetvis med Yoshisystemet kvar på.
Men det känns som om man hellre skulle köra än att tillbringa tiden i garaget när det är 20 grader och fullt solsken ute...
hallå.någon som vet om yoshimura RS3 hellsystem från drz 400e 06 passar en drz 400 sm 07a?
Om du väljer DynoJet så ska kittet heta 3110 och det är steg 1&2(med eller utan 3x3 hål i burken) Glöm inte att beställa ett 135PilotAirJet från Us-modellen(gäller oavsett kitt) använd en riktig PH stjärnmejsel som passar exakt till flotörhus skruvarna annars drar du dom runda direkt!! Man måste även va lite försiktig när man byter nålen, clipset som håller nålen sitter fast i 4 plastklackar i trotteln som lätt kan gå sönder.nån som vet villket JD eller dynojet kitt man ska ha? läste något om stage 1 stage 2
något man bör tänka på?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |