Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
jo nog fan är man åksugen men jag vill hellre få "ordning" på hojjen innan man börjar brassa.. ;) bra då halvspikar vi söndag då =) mvh J
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Den svarta är snabbare!!:banana
Hämta ut paketet idag (mrd) :D
ska vi fixa dit mergefjädern på fcr någon dag typ lördag lr söndag förmiddag om du har tid..
MVH Jocke

Jag kan va felinformerad men hör hört det många gånger nu. Att dom gula är snabbare alltså HAHA! Söndag kanske jag kan. Är bra om du inte sätter dit systemet för då kan man vika ner bakramen och få ur förgasaren mycket enklare. Men du kanske e åksugen? Imorrn blir de hoj till jobbet :hojsmilie

#3 snygg Drza! innlägg 2000[/QUOTE]

Det går nog bra att byta fjädern Jocke fick av mig utan att ta bort fuggen alls gissar jag!
Jag har SXS fjädern på KTM'n. villken skillnad mot std.

Ps: Jocke är en förädare i Suzuki tråden!
Han har nämligen druckit kaffe ur en KTM racing kopp hos mig:D
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Ps: Jocke är en förädare i Suzuki tråden!
Han har nämligen druckit kaffe ur en KTM racing kopp hos mig:D[/QUOTE]

haha!:krama
 

Mäster2

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Nacka
Hoj
drz 400 sm -06
inställning på originalförgasaren ?

Hej

har nu monterat ett helsystem från Yoshimura , jag har även tagit
upp hålet i luftburken och plockat bort trottelbegränsaren och pair ventilen.
samt bytt munstycken till
huvudmunstycke 150
pilot 25

Någon som vet hur många varv jag borde skruva ut bränsleskruven?
jag har provat att skruva ut den 2,5 varv (vilket jag läst nånstans) men tycker att den går som en påse nötter...

Kan tillägga att den smäller ganska rejält när jag släpper gasen

Är det normalt att kröken blir tok lila ? verkar som den blir onormalt varm ?

Hur mycket kan man laborera med bränsleskruven innan man riskerar att
motorn tar skada?

/Matte
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Visa bilder på hur du har gjort dina moddar. Du kan ju ha gjort fel. 150 i huvud låter väldigt lite om du tagit upp hålet i burken. 142,5 är std. Dom är från början tok snåla för att klara emissionskraven. Std nål är i princip helt rak utan taper och man får aldrig ett fint körbart register med en sån när man börjar modda och trimma.
 
Last edited:

Mäster2

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Nacka
Hoj
drz 400 sm -06
Visa bilder på hur du har gjort dina moddar. Du kan ju ha gjort fel. 150 i huvud låter väldigt lite om du tagit upp hålet i burken. 142,5 är std. Dom är från början tok snåla för att klara emissionskraven. Std nål är i princip helt rak utan taper och man får aldrig ett fint körbart register med en sån när man börjar modda och trimma.

Ok, har inte tillgång till kamera just nu men..

Systemet köpte jag nytt och med detta följde en mall för öppningen i luftburken(vilken jag följde) och även rekomendationer ang munstycken
men ingenting om antalet varv för skruven

Main jet 145.0
Pilot jet 25
samt ett medföljande shims för nålen

Enligt råd här på forumet är det bortkastade pengar på ett
jet-kit då det räcker att byta munstyckena.
vill helst slippa lägga pengar på denna förgasare då jag planerar att byta till en FCR när jag hittar lämpligt objekt som inte är dyrare än saffran i kilopris.

Då jag inte har 145 utan 150 i huvudmunstycke, kan detta kompensera shimset jag fick med så jag slipper riva förgasaren enbart för detta?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ok, har inte tillgång till kamera just nu men..

Systemet köpte jag nytt och med detta följde en mall för öppningen i luftburken(vilken jag följde) och även rekomendationer ang munstycken
men ingenting om antalet varv för skruven

Main jet 145.0
Pilot jet 25
samt ett medföljande shims för nålen

Enligt råd här på forumet är det bortkastade pengar på ett
jet-kit då det räcker att byta munstyckena.
vill helst slippa lägga pengar på denna förgasare då jag planerar att byta till en FCR när jag hittar lämpligt objekt som inte är dyrare än saffran i kilopris.

Då jag inte har 145 utan 150 i huvudmunstycke, kan detta kompensera shimset jag fick med så jag slipper riva förgasaren enbart för detta?
Jag är tveksam att man kan följa Japanska bestycknings annvisningar på våra Eu modeller som skulle klara Euro5 reglementet 06! Våra modeller har 4 kammar ljuddämpare med kat, 165pilot Air jet(Us har 135 PAJ) och som du redan vet trottelbegrensare och PAIR valven. Killen som rekomenderade dig att köra orginal nål hadde en 00a! Va inte samma krav på emissionerna då. Det där med nål shimset är inte helt korrekt, shimsar du upp nålen något går den från rotdia. till tapern lite tidigare och blir således fetare från 1/8 till en 1/4 gas. Bränsle skruven har sin verksamhet i pilotkretsen (tomgång) och överlappar en del in i nålkretsen.
 
Last edited:

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Hur pass stor skillnad är det på sm och s gaffeln? Tycker denna går riktigt fint i lite hårdare terräng begränsningen är ju mina hjul bara.. Kan man köpa s fälgar någonstans eller funkar det me rm/z fälgar också?
 

Mäster2

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Nacka
Hoj
drz 400 sm -06
Jag är tveksam att man kan följa Japanska bestycknings annvisningar på våra Eu modeller som skulle klara Euro5 reglementet 06! Våra modeller har 4 kammar ljuddämpare med kat, 165pilot Air jet(Us har 135 PAJ) och som du redan vet trottelbegrensare och PAIR valven. Killen som rekomenderade dig att köra orginal nål hadde en 00a! Va inte samma krav på emissionerna då. Det där med nål shimset är inte helt korrekt, shimsar du upp nålen något går den från rotdia. till tapern lite tidigare och blir således fetare från 1/8 till en 1/4 gas. Bränsle skruven har sin verksamhet i pilotkretsen (tomgång) och överlappar en del in i nålkretsen.

Hmmmm, känns som om jag skulle låtit grejjerna vara och pyst runt med original delarna...
Detta vart betydligt mer omständigt än jag räknat med.

Men du som verkar kunna detta , är ditt råd att beställa ett jet-kit för att få detta att fungera?

Tror du att det går att åka med detta sålänge eller riskerar man ett haveri då?

Känns inge vidare att behöva åka kommunalt tills delarna kommer...
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Hmmmm, känns som om jag skulle låtit grejjerna vara och pyst runt med original delarna...
Detta vart betydligt mer omständigt än jag räknat med.

Men du som verkar kunna detta , är ditt råd att beställa ett jet-kit för att få detta att fungera?

Tror du att det går att åka med detta sålänge eller riskerar man ett haveri då?

Känns inge vidare att behöva åka kommunalt tills delarna kommer...
Vet ine riktigt, Både JD och DynoJet kör med 3x3 tums hål i burken och är uttestade med ett 135PilotAirJet inte 165 som du har. DynoJet är dom enda som har sitt kitt märkt US-MODELS ONLY! Det är ett bevis för att det skiljer en hel del mellan alla Regioner i övrig bestyckning och strypningar. Du har säkert kapat upp 4,25x4,25 va?
 
Last edited:

Mäster2

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Nacka
Hoj
drz 400 sm -06
Vet ine riktigt, Både JD och DynoJet kör med 3x3 tums hål i burken och är uttestade med ett 135PilotAirJet inte 165 som du har. DynoJet är dom enda som har sitt kitt märkt US-MODELS ONLY! Det är ett bevis för att det skiljer en hel del mellan alla Regioner i övrig bestyckning och strypningar. Du har säkert kapat upp 4,25x4,25 va?

Hålet jag kapat upp är 3.6x4.5 precis som mallen jag fick med systemet
men att göra en bit som passar för att minska hålet är ju inte särskillt svårt om det är detta som är problemet.

Är det bättre att plocka tillbaka original munstyckena och sätta igen hålet än att köra som den är tror du?
givetvis med Yoshisystemet kvar på.

Men det känns som om man hellre skulle köra än att tillbringa tiden i garaget när det är 20 grader och fullt solsken ute...
 

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
hallå.någon som vet om yoshimura RS3 hellsystem från drz 400e 06 passar en drz 400 sm 07a?
 

number3

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
here? no there? no maybe what? ask me again.
Hoj
Aprilia SXV450, Suzuki DRZ400SM
Hålet jag kapat upp är 3.6x4.5 precis som mallen jag fick med systemet
men att göra en bit som passar för att minska hålet är ju inte särskillt svårt om det är detta som är problemet.

Är det bättre att plocka tillbaka original munstyckena och sätta igen hålet än att köra som den är tror du?
givetvis med Yoshisystemet kvar på.

Men det känns som om man hellre skulle köra än att tillbringa tiden i garaget när det är 20 grader och fullt solsken ute...

Skulle jag rekommendera att du läser mycket på www.thumpertalk.com
 

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
hallå.någon som vet om yoshimura RS3 hellsystem från drz 400e 06 passar en drz 400 sm 07a?

vad jag har kommit fram till när jag läst om hojen är att motorerna i det stora hela är likadana förutom förgasare,kammar,cylinderfotspackning å kanske nå mer. sitter väl grövre avgas på e modellen oxå.
finns nog ingen anledning att helsystemet inte skulle passa då cylindern är samma.
rätta mig om jag har fel någon.

mvh/mattias
 

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Hur blidde det me filmandet för er? Tycket några verkade på g och solen har varit framme några dagar ju! :)
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har hunnit med 25-30mil men har ingen kamera. Nu får den stå till varmare väder kommer igen brrrr.... eller som längst till nästa måndag för då är det premiär på Gokartbanan för i år
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Som Jpa trodde så gick det bra att byta accpumpsfjäder på en Fcr-MX medans den sitter kvar på hojjen dock så måste avgas och oljeseparatorn va borta. Kanske inte helt lätt och smidigt men det är fan inte lätt att brotta ur en Fcr på Drzan utan att få ett vansinnesutbrott heller.
 
Last edited:

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
V-ö
Hoj
Z1000 -08
Precis köpt en DRZ400 -01 och ska sätta dit motard hjul!

Vilka fälgar från andra märken passar till min och vilka fälgar och däck köper jag?
Tips på var det finns uppskattas med!

:tummenupp
 

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
nån som vet villket JD eller dynojet kitt man ska ha? läste något om stage 1 stage 2
något man bör tänka på?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
nån som vet villket JD eller dynojet kitt man ska ha? läste något om stage 1 stage 2
något man bör tänka på?
Om du väljer DynoJet så ska kittet heta 3110 och det är steg 1&2(med eller utan 3x3 hål i burken) Glöm inte att beställa ett 135PilotAirJet från Us-modellen(gäller oavsett kitt) använd en riktig PH stjärnmejsel som passar exakt till flotörhus skruvarna annars drar du dom runda direkt!! Man måste även va lite försiktig när man byter nålen, clipset som håller nålen sitter fast i 4 plastklackar i trotteln som lätt kan gå sönder.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top