Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
jag har manuell kamkedjesträckare på hojen. gängstång med mutter på.

nån som vet hur man kollar att spelet är ok och hur man sjusterar om det skulle behövas?

mvh/mattias

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
jag har manuell kamkedjesträckare på hojen. gängstång med mutter på.

nån som vet hur man kollar att spelet är ok och hur man sjusterar om det skulle behövas?

mvh/mattias

Starta upp och skruva ut skruven. När det börjar slamra om kedjan spänner du precis så att det slutar låta.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Tjo, skulle ta bort min aupair ventil jox härva, vad e lämpligt att stoppa in i hålet som blir efter den lilla "avgaspipen" man tar bort? Finns det någe hett tips:confused:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hej

nån som har koll på om det går LV-regga en E-reggad DRZ400E ?

Vad jag har förstått ska det i princip vara omöjligt att lv-regga en enduro. Förr har det gått men numera krävs det löjligt mycket pappersarbete och intyg för att ens vara i närheten att få hojen godkänd. Så i praktiken Nej men i teorin Kanske.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ingen som pysslar med hojjen? Min slog om på 1200mil igår så jag böt olja+filter och kolla ventilspelet ikväll. Fortfarande 0,25 båda ut och 0,15 båda in, precis som det alltid har varit. Kan tilläggas att hojjen får gå hårt jämt och har haft HC steg1 kammar i sig i 700mil. Det är fan hårdrock!

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Ingen som pysslar med hojjen? Min slog om på 1200mil igår så jag böt olja+filter och kolla ventilspelet ikväll. Fortfarande 0,25 båda ut och 0,15 båda in, precis som det alltid har varit. Kan tilläggas att hojjen får gå hårt jämt och har haft HC steg1 kammar i sig i 700mil. Det är fan hårdrock!

Imponerande!!:yoparty
Jag har iaf bytt tändstift, olja o oljefilter nyligen och köpt en foot peg eliminator från en kille på ebay.co.uk :tungan alltså inga skjutspinnar längre! lägre vikt och snyggare:tummenupp
Och en ny framskärm från biltema väldigt lik acerbis variant va!? (supermoto) sjukt billigt ju 99kr!!:) ska lägga upp någon bild sen på hojjen också..

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Biltema skärmen är en exact kopia på Acerbis supermoto skärmen, bara handla. Jag annvänder mina skjutspinnar ibland, skjutsar äldsta dottern till skolan då och då. Annars skulle jag plockat av dom med.

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Biltema skärmen är en exact kopia på Acerbis supermoto skärmen, bara handla. Jag annvänder mina skjutspinnar ibland, skjutsar äldsta dottern till skolan då och då. Annars skulle jag plockat av dom med.

Japp det är ju snabbt gjort o skruva dit dom igen om man vill:)
Vi åkte idag jag håkan o ante:tummenupp synd att du inte kunna tidigare idag.. får köra nästa vecka..

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
hej alla DRZare :) vilket ger bäst ? att skaffa Hot Cams stage 1 både avgas + ins.eller e-modell avgas med Hot cams stage 1 insugskam ? ni som testat är det skilnad? för å nackdelar?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Monterade ett nytt Talon 14 framdrev idag. Drevmuttern satt löst! Huga man ska kanske kolla den ibland. Drog den 110NM sist men den hadde släppt. Nu blev det lite blå Locktite.

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Monterade ett nytt Talon 14 framdrev idag. Drevmuttern satt löst! Huga man ska kanske kolla den ibland. Drog den 110NM sist men den hadde släppt. Nu blev det lite blå Locktite.

Lurig mutter det där..:gnissla vart ifrån köpte du drevet o pris? det går väl att slänga på ett 14drev o köra med standard kedja va?
Åka lite ev imon em.. hörs

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Lurig mutter det där..:gnissla vart ifrån köpte du drevet o pris? det går väl att slänga på ett 14drev o köra med standard kedja va?
Åka lite ev imon em.. hörs

Tja! Motobikers 199kr. Ja man behöver inte korta kedjan. Det är ca 150 läsningar per dag i tråden men nästan ingen som skriver!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha