Xr'n känns ju som en buss mot Z:an och väger bly
osmidigare är den men faktiska vikten skiljer bara 2 kilo
Xr'n känns ju som en buss mot Z:an och väger bly
osmidigare är den men faktiska vikten skiljer bara 2 kilo
Jag vägde min Xr, helt ovetenskapligt, med lite mer än halv tank. Tror det blev runt 145kg.2Kg
Vad väger en fulltankad XR i verkligheten?
Jag ska väga min Z:a till våren har jag tänkt.
HåkanL skrev:Vägde grisen på jobbet idag..... 146 kilo tankad och klar med pkt-hållare hasplåt och däckjärn på svingen +lite övrigt.... FÖ samma vikt som jag hade på drz:an så det skiljer ju bara en massa PULVER..... : :twisted:
Xr'n känns ju som en buss mot Z:an och väger bly
Håkan har siffrorna, tror till och med Xren kan vara något kilo lättare.
För på Drzan hade han helsystem och på Xren sitter orginalljuddämparen och den väger bly plus att han hade bakskärmen kvar på Xren men inte på drzan. Xr ramen ibak är minst 3kg.
Ska åka in och väga min Xr hos Håkan vid tillfälle
Då kan du inte gilla din Ktm som är dubbelt så bred som Xren och Drzan över midjan, krävs ju att man är bra hjulbent för att stå ordentligt och den väger minst som Xr´en
FY PÅ DIG!Jpa! HotRods har släppt en ny stroker vev 4mm+ slag. Den är gjord så att std. 94mm kolvar går att köra utan cylinderspacer! Fördelar mot den gammla +5mm veven blir ju asmånga man slipper spacern, inge problem med att avgasröret tar i kylaren, inge modifiering av motorfästet till toppen, behöver ej gradera om kamdreven, inge modifiering(slipning i kolven). 462cc blir de med BB434cylinder. Bara bulta i för dig som redan har fcr 41a, rhc kammar och anpassat avgasrör! http://www.hotrodsproducts.com/index.cfm?fuseaction=cProducts.view&productid=628
FY PÅ DIG!
Du får INTE visa sådant här!
Eddie S. Har börjat använda dom här nya för att få ner kostnaden lite. Man behöver inte ställbara kamdrev på rhc kammarna och spacern är ett minne blott. Sen bortfaller en del jobbtimmar på diverse saker.
DRZ med komplett Yoshimura anlegg. Utviklet i samarbeid med Suzuki-legenden Kevin Schwantz
Dyrt att lägga omkull med dom piporna(10000kr)? Oljebyte kan va knepigt kanske, mekpall är bara att glömma!
Undrar hur det blir med brytvinklarna med kortare stake?!
Dette er ikke noe nytt ,Yoshimura har hatt dette i mange år i Japan.undrar hur dom är effektmässigt kontra enkeldämpare ?
Nytt från Yoshimura
MJN Carburetor for DR-Z400SM (Coming Soon)
New for the DR-Z400SM is Yoshimura's MJN Carburetion System. The MJN nozzle controls the amount of fuel in proportion to the throttle opening (intake air) by accurately drilled and positioned fuel intake jet orifices. This results in more efficiently atomized fuel gives better throttle response as well as better fuel efficiencies overall. Also, the MJN system supplies the fuel through the MJN nozzle in the center of the bore where air speed is the fastest. This atomizes fuel even better!
Another very important benefit of the MJN system is when the throttle is shut off and engine braking occurs, very minimal amount of fuel is guided into the intake ports. Therefore remarkably crisp throttle response is obtained, upon corner exit, and transition back to 100% throttle settings.
Part Number: 798-2910
MSRP: $1,170.00
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |