Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Hej, nån som har eller vet var man får tag i en packning till flotörhuset till fcr 39 gasaren, min läcker soppa som satan.
Du har gammla modellen ellerhur? Finns nog inget annat val änn Suzuki eller yamaha eller Ktm återförsäljare då. Finns ju fan ingen som har pirat Keihin delar här i sverige. Föresten så har du 3veckor på dig till nästa bankörning på amsberg.
 
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Den i alu kanske funkar. Bör vara 58-60mm ytterdiam. Hur ser insugsgummit ut som du fick med? Och kom ihåg att Emn clip#3 och 160Mainjet är för 3x3 hål i burken

Hmm ok, ska mäta och kolla. Insugsgummi fick jag inte med något, bara att beställa orginal från Suzuki eller? Jag vet, jag ska öppna burken så fort jag fått allt på plats :)

Fan va nice! vad kör du för drevning da?:)
14-51 :tungan
 

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
ktm exc 400-07 ktm smc 625-06
Du har gammla modellen ellerhur? Finns nog inget annat val änn Suzuki eller yamaha eller Ktm återförsäljare då. Finns ju fan ingen som har pirat Keihin delar här i sverige. Föresten så har du 3veckor på dig till nästa bankörning på amsberg.

A jag har gamla modellen, får väl ringa imorrn. Du föresten inte lust att hjälpa till att ställa förgasare? jag har varit ute och provkört men gick inte riktigt bra, kan kanske bero på att det läcker? 3 veckor borde man ju hinna på :p då blir det åka!!
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Äntligen fått mitt helsystem, Yoshimura. Riktigt skön effekt med det. Men såg att det sitter en "spark arrestor" som ska underhållas...är det lag på "spark arrestor" i sverige? Känns som en sak man lätt glömmer och kan bli igentäppt i onödan.
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Nej. Har bara hört talas om lagkrav på det i Nordamerika (USA+Kanada).

Trevligt. Ryckte loss den igår.

Bara hoppas det inte blir för mycket problem när man ska försöka få mcn igenom besiktningen nästa år. Den låter ju mer nu men inte störande högt enligt min bedömning. Men i regpappret står det 89db...jo tjena lär ju inte ens en db killer fixa.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hur mycket drar era DRZor och hur långt kommer ni på en tank? imorrn blir det en 35mils resa, hoppas jag inte vibrerar ihjäl på vägen :)
 

casull

Offroader
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Yamaha XT600R -08
hur mycket drar era DRZor och hur långt kommer ni på en tank? imorrn blir det en 35mils resa, hoppas jag inte vibrerar ihjäl på vägen :)

Den jag hade tog ca 0.4l/mil.
Jag hämtade min i Västerås trakten och körde hem den till Boden på en dag, blev ca 92 mil. Det tog ca 12 timmar. Inget jag rekomenderar för smärtan jag hade i baken var inte av denna värld!
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tycker absolut inte den borde dra mycket mer än 0.4 , min gamla ER-6a jag hade drog ju fasen inte mer än 0.5 hur hårt man än körde och den har både större motor och väger mer. Men det e klart ligger man runt 120-130 och pressar så lär den ju dra rätt bra. Med 10-literstank blir det ju att stanna ett par gånger, vill inte få soppatorsk på motorvägen som jag fick förra månaden, lite smått jobbigt :)
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Den är ju näst intill vibrationsfri :7peta

ja för att vara en encylindrig rackare men vibrationsfri vore väl att överdriva :) en fin r4:a, där snackar vi! :)

ok lite hard facts istället! Måste säga att DRZan är ganska snål i varje fall. Låg för det mesta i 110-115km/h i 32mil och snittförbrukning blev 0.413 l/mil, godkänt tycker jag. Hade inte skadat om det gick ett par liter till i tanken.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hur ofta har ni bytt drivpaket på er DRZa? Min kedja är verkligen superslapp, har bara 2 hack kvar innan bakhjulet är i bakersta positionen och jag kan nästan lyfta kedjan från bakkuggen så det känns som om det börjar bli dags. Har rullat ca. 1200mil.

Har ni någon rolig drevning annan än original att rekommendera? dålig wheeliekapacitet för tillfället.

edit: köpte dyraste kitet från addemoto (1198:- ), hoppas det smakar. Frågan kvarstår fortfarande om man ska byta drevning.
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
efterom ni är som döda sillar så passar jag på att ställa en fråga till.

läste igenom tråden lite ang. wheeliekapaciteten med original drevning och endast lite lättare mod. Verkar som om det flesta kan gasa upp den på tvåan med lite ryck!? Finns inte en chans i världen att jag lyckas med det! Ettan går lite lite om man flyttar långt bak men tvåan går inte ens med "dipp-tekniken", d.v.s. gas-släpp-gas, inte ens nära! Borde jag felsöka? :)
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Du har ingen annan du kan få provköra så du får en uppfattning om hur den går rent generellt? Borde inte va svårt att få upp den på 2an.När jag hadde Jetkit,3x3, K&N och FMF powerbomb kröken så hadde jag inga bekymmer att få upp den på 3an utan att annvända kopplingen. Kan va så att du måste nöta å träna med men den kanske har nått knas!
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Du har ingen annan du kan få provköra så du får en uppfattning om hur den går rent generellt? Borde inte va svårt att få upp den på 2an.När jag hadde Jetkit,3x3, K&N och FMF powerbomb kröken så hadde jag inga bekymmer att få upp den på 3an utan att annvända kopplingen. Kan va så att du måste nöta å träna med men den kanske har nått knas!

ska se vad jag kan luska fram då! Kör själv med JD-kit, 3x3 och jag antar (har glömt kolla) med K&N-filter. Jag borde helt klart investera i en powerbomb kanske!

edit: kör med 15/41 på drevningen, tror att det är original men är osäker. Det var det jag beställde nytt från addemoto i varje fall.

edit2: verkar dåligt med powerbombs på ebay för tillfället. Är det samma modell som till RMZ 450? Några mer som passar rakt av?
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
15-41 är orginal. Powerbomb finns endast listad för Drz400-e. Beroende på vad du har för slip-on så är det inte helt säkert att de passar ihop
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
15-41 är orginal. Powerbomb finns endast listad för Drz400-e. Beroende på vad du har för slip-on så är det inte helt säkert att de passar ihop

har ett leo vince x3, försöker hitta något om de är kompatibla på google men får bara fram en massa jämförelser d.v.s. inget matnyttigt. Om inte annat måste det ju gå att tillverka någon form av adapter för det!
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
har ett leo vince x3, försöker hitta något om de är kompatibla på google men får bara fram en massa jämförelser d.v.s. inget matnyttigt. Om inte annat måste det ju gå att tillverka någon form av adapter för det!

Powerbomben är 41mm utv. likaså org. e-krök. din s-sm krök är 38mm utv. Men om den blir mycket mer lätt wheelad bara du byter krök vet jag inte. Du bör nog få checkat att den går som den ska och hitta den rätta tekniken i dina försök. Tilläger att min powerwheela inte på 3an med dom moddarna, en kombo av av-på gas och ryck i styret va de.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top