bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då kommer du tycka att jag är en idiot när du ser det här
Det tar emot lite att bygga en fyrkantig tegelsten till tank som många av dom gamla hojarna har så var lite sugen på att testa lite modernare former. Nu är jag inte så erfaren på pappslöjd så vart lite större och kantigare men det är enklare att klippa ner än att lägga till och nu har man fått en grund att jobba vidare på med former och proportioner. Men jag kommer nog grunda mig på denna form fast slimma den lite.
View attachment 455123
Det där är väl ändå åt det mer klassiska hållet, har väl inte jätte koll men lite 70-tal? Kanske lite vibbar av Yamaha TD2https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Yamaha_TD2.JPG? Säger inte att du är en idiot men ser stor potential i din hoj att kunna göra en klassisk racer med den ramen och ekerhjul.
Tycker dock att du ska hålla hojen smäcker, då det kommer till kåpan är det ju samma på TD2 som på RC166 urtaget på kåpan för styret ligger i höjd med tanken, tror att får du kan få till detta med lite högre tank och att få ner kåpan eller att du kan kapa och plasta om kåpan.