Gick motorn runt?
men inte när du körde startmotorn så det rök?
Du behöver ta reda på vad det var i det elektriska som smälte, kolla att startmotor och startrelä (solenoid) är som det ska. Oroväckande när det verkar tagit tvärstopp. Var startmotorn ok innan och blev den rätt monterad vid motorbytet utan t ex skräp mellan kuggarna som kan ha orsakat låsningen?
Om du bara flyttade sladdarna från den gamla motorns startmotor till den nya blev det kanske felmonterat. Rök från det elektriska är inget bra - gör inget nytt försök utan att ha kollat upp noga vad som hänt och att allt inblandat är felfritt. Annars riskerar du ännu mer problem.
En gsx750f saggar rejält vid 5000 varv när den är kall.
Relaterat till detta, vad bör jag pyssla med i vinter?
Sökte efter de enkla lösningarna i teorin som t ex igensatt luftfilter men då skulle det väl bli tvärtom? Dvs den skulle gå bättre kall än varm.
Ska jag söka i bestyckningen? Nån luftningsslang? Strypning?
Tacksam för tips så man famlar i blindo i vinter.
Motorn går jämnt o bra när den är varm.
Kapade slangen o fästa den sedan med buntband i kranen. Fortsatte rundan o reagerade inte först, men efter ca 5 mils körning till upptäckte jag att dippen vid 5000 varv var borta. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att hålet i slangen släppt igenom luft som sedan påverkat bränsleblandningen.
Tjena.
Jo, enligt återförsäljaren så har glasen e-märkning. Det ingår två glödlampor, så det e ju bara till att prova och se om de lyser tillräckligt! Självklart vill jag att det ska synas att jag blinkar!
Min polare har sådana mini-led bakblinkers och de ser man ju knappt, trots att man vet att han blinkar...
Tack för svaret!
Kan man få tag på passande toppbox/rack till en gammal GSX600F '93? Tips på vart mottages tacksamt.
Vilken pipa är det?
Har själv en helt öppen GPR som det står racing only stansat på undersidan. Och den har jag besiktat med. Upp till besiktningsmannen mao. Men har du noisekiller till den så sätt på det iaf. Hade någon klagat på mitt hade jag satt en temporär noisekiller i form av ölburk och slangklämma på slutröret. Men min tyskehoj av samma år saknar originalsystemet.
Väsnas det rackarns mycket är det ju inte mycket jobb att byta. Lossa fjädrarna på slip-on:et och skruva av fästklämman vid fotpinnen. Mellanröret är bara att dra ur. Tryck i originalet och skruva fast skruven vid fotpinnen. En minut utöver tiden att ställa hojen på centralstödet.. Glöm inte handskar på händerna - även om man tror sig putsat och tvättat rent sitter det skit på rören..
Grattis till kortet!
Har haft detta i bakhuvudet men inte kommit på var jag sett något tills nu. Duells hade i sin katalog 2009 kompletta pakethållare från Givi för båda deras bagagesystem. Bra att veta är att i katalogen har pre-98rna SAMMA artikelnummer som 98+-modellerna på ena modellen (Den för Monokey, som är de väskor hos Givi som de bästa i mina ögon. Finns upp till 55 liter toppbox men redan 34 liters rymmer två hjälmar - har en sådan.) Kontakta Duells om det finns att ta hem från dem och kolla så det inte blivit fel med artikelnummer i katalogen så jag lurar dig nu. Det kan även finnas något passande annat system från dem. Givis hemsida suger hårt för annat än nya motorcykelmodeller - men det finns ändå grejer att ta hem från dem..
artikelnummer hos Duells:
30-0091 Monorack pakethållare komplett för Monokey väsksystem (samma för GSXF600/750 1988-2002)
30-0273 Monorack pakethållare komplett för Monolock väsksystem (enbart för GSX600F 1988-97)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|