View attachment 351998
Köpte den privat, den är gått 100 mil och är ny servad.
Mycket av de du nämner sitter redan på plats, ang Traction Control så har jag möjlighet att välja mellan 3 alternativ 100%, 75% och 50% av totala motor effekten om det är det du tänker på.
Du har en poäng med de du säger, men även vid stöld är ju självrisken 25000. Men och andra sidan är de kanske det är värt det. Skulle de ske några förändringar av den försäkringen framöver?
...Ang TC så får de vara. Det är trotsallt första gången jag kör sporthoj det närmaste säsonger kommer jag först och främst ägna åt att lära mig köra och hantera hojen som den är. Eventuellt via SMC kurser osv. Därefter när jag känner att jag behärskar att köra sporthoj kan jag börja tänka på div modifieringar men inte innan dess...
...Jo stölden är ju ett problem men jag har ett bra larm. Han heter Uraxh och är 70cm i mankhöjd, lång päls och stående öron. Stor mun med många tänder. Han varnar för alla ljud inom 50 meter och om jag släpper ut honom så avverkar han de 50 metrarna på två sekunder, väldigt effektiv...
Growl och morr. Nu har jag ju ett par bilder av vilddjuret och vildhussen i en något mer relaxad situation...:soffpotatis
Vad tror ni om denna? Är det ett okej pris? http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_GSX_R_1000_85_mil_Ny_skick_38219031.htm?ca=16&w=1 Om banken beviljar så ska det handlas..
Bollar fortfarande fram och tillbaka om jag ska hel försäkra via Suzuki märkesförsäkring. Det är den där självrisken jag inte gillar. Tråkigt att köra halv om det händer något med en så ny hoj som jag har.
7600 respektive 12200 kr, försäkringen jag har nu är halv/avställningsbar 1500/105
Ok, jag fick 7900 i premie för märkesförsäkringen, jag har inte kolla halv eller hel eftersom jag inte ansåg att det var någon idé plus att jag vill ha helförsäkring...
7900 helförsäkring på Suzuki märkesförsäkring?
...Det finns vissa fördelar med att vara "äldre" och bo i Norrland...
Vet fortfarande inte vad jag ska ha för försäkring nu på andra året.
Ska ju köra med kinaplast så funderar på halvförsäkring.
Dock om det inte är så stor skillnad på hel och halv blir det nog hel.
Måste ringa runt också och kolla andra bolag så man kanske kan komma bort från den dyra självrisken.
Hehe jo det förstår jag men det jag syftade på var om det är värt att betala en "låg" helförsäkring på ca 14-15000 plus att ha höga självrisken släpandes..
Det mitt dilemma är om det verkligen är värt det.
Tror det lutar åt en halvförsäkring nu när man ändå ska köra kinainspirerat.
Har ju flyttat från Båstad till Halmstad så kommer väl bli en liten ökning också. Så det stannar antagligen inte på 15k för en hel. Då det var priset när jag bodde i Båstad där största brottet om året är snatteri.
När vi snackar dina priser på hel är det ju inget att tveka på. Samejefel!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|