Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Finns de inte Akra shorty slip-on till k9 och uppåt?

Tar även andra tips om mindre avgassystem.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det verkar lite tunnsått med det. Akra-sortimentet finns här. Några stubbar från ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/GSXR1000-...06?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item415d00b07a

http://www.ebay.co.uk/itm/GSXR1000-...83?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item415d234263

Annars kan Du hitta en drös med alternativ här: http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=217444

Men kom ihåg att Du riskerar att bli utslängd från banorna med allt för kort system. Jag skulle föredra katalysator-eliminering och längre burk om jag skulle välja. NiklasiNorr åker ju Yoshi single plus linkpipe, själv har jag Yoshi gatlegala och dubbla GP-rör med linkpipe. Nu åker jag utan insatserna, men tror inte jag skulle klara en riktig mätning på någon av våra banor...

Finns de inte Akra shorty slip-on till k9 och uppåt?

Tar även andra tips om mindre avgassystem.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det verkar lite tunnsått med det. Akra-sortimentet finns här. Några stubbar från ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/GSXR1000-...06?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item415d00b07a

http://www.ebay.co.uk/itm/GSXR1000-...83?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item415d234263

Annars kan Du hitta en drös med alternativ här: http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=217444

Men kom ihåg att Du riskerar att bli utslängd från banorna med allt för kort system. Jag skulle föredra katalysator-eliminering och längre burk om jag skulle välja. NiklasiNorr åker ju Yoshi single plus linkpipe, själv har jag Yoshi gatlegala och dubbla GP-rör med linkpipe. Nu åker jag utan insatserna, men tror inte jag skulle klara en riktig mätning på någon av våra banor...

Utan insats så klarade jag inte ljudet på Mittsverige, med insats så blev det bra:tummenupp Med korta pipor så är det jättesvårt. Även original CBR1000 och R6 får inte köra på vissa banor eftersom de låter för mycket...

Apropå buller så läste jag alldeles nyss en intressant sak om att dubbelsystemen ofta låter mer än singelsystemen, Filip Backlund hade tydligen det fenomenet. Jag har alltid trott att det varit tvärtom...

Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Tänkte Köra en tur Tyskland-Österrike m,m Har funderingar på att byta styrkrona till street fighter. (kan man ha kvar kåpan om man sätter på det??) Har funderingar på att byta hoj bara p.g.a detta, vill sitta lite mer upprätt. Har kört Norge funka perfect men nu blir det en bra mycket längre tur ;) och åker med en kompis som har en lugnare hoj,, ;( Och någon som har en smart lösning på pack system tll 09-11 gixxern? Flyg baken är ju inte riktigt byggd för Touring väskor. Kan bli ca 400 mil, Hm man kanske får byta in gixxern ändå är inne på ktm 990 smt,n Men är så nöjd med gixxern och inbyte jo tjena får ja 80,000 för min så kan jag va nöjd?? eee,, Kan ju va billigare att köpa annan styrkrona tänkte jag men som sagt Kan man ha kvar Kåpan då!!!,,,, IIIIIlands problem Morr,,

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Tänkte Köra en tur Tyskland-Österrike m,m Har funderingar på att byta styrkrona till street fighter. (kan man ha kvar kåpan om man sätter på det??) Har funderingar på att byta hoj bara p.g.a detta, vill sitta lite mer upprätt. Har kört Norge funka perfect men nu blir det en bra mycket längre tur ;) och åker med en kompis som har en lugnare hoj,, ;( Och någon som har en smart lösning på pack system tll 09-11 gixxern? Flyg baken är ju inte riktigt byggd för Touring väskor. Kan bli ca 400 mil, Hm man kanske får byta in gixxern ändå är inne på ktm 990 smt,n Men är så nöjd med gixxern och inbyte jo tjena får ja 80,000 för min så kan jag va nöjd?? eee,, Kan ju va billigare att köpa annan styrkrona tänkte jag men som sagt Kan man ha kvar Kåpan då!!!,,,, IIIIIlands problem Morr,,

Här har du grejer för detta, relativt billigt också!

http://www.lsl-motorradtechnik.de/php/index.php#kategorieinhalt.php?ID=4

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
kannon :))) Men vet du om man kan ha kvar Kåpan?? (ser ut som en gixxer på bilden) f,, då kan d ju funka,,, yes (om)!!! då blir gix, kvar ;) På tyska hm? har du/ någon beställt därifrån.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
kannon :))) Men vet du om man kan ha kvar Kåpan?? (ser ut som en gixxer på bilden) f,, då kan d ju funka,,, yes (om)!!! då blir gix, kvar ;) På tyska hm? har du/ någon beställt därifrån.

Det skall tydligen funka, de har färdiga satser för olika hojar inklusive kopplings- gasvajrar och bromsslangar.
Med de breda styret så passar inte vajrarna längre. Ett annat bra alternativ är Gilles justerbara styren:

http://www.oppracing.com/category/294-gilles-tooling-clip-on-handlebars/

Tror att du kan köra med standardgrejerna då. Problemet med att åka långt på sporthoj brukar inte vara styret utan att fotpinnarna sitter för högt så knävinkeln blir för skarp, men det är ju jag det :)

Jag har en kompis som körde LSL och fatbarstyre på sin gixxer men jag vet inte varifrån han köpte grejerna, finns säkert massor av åf för LSL i sverige...

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Tack (Niklasinorr)för all info o förslag, ja du har helt rätt ang, Att det blir problem med att kablar o vajrar blir för korta.. klippa o förlänga vajrar har jag ingen lust med. men tänkte göra som du föreslog. Har beställt clip on (Relax Bar) från TRW.. ca 7cm höjbar. NCCR Northern Classic, Custom & Race. säljer LSL prylar i massor ;) Hm? Där såg jag Styrkrona till gixxer (med kåpan kvar!) men som sagt klippa o klistra kablar,?? Kronan kostar 3200:- Har hört att om man har otur så kan man få klippa kablarna till omkopplaren (Hjälp) ;( kan det verkligen vara såna jä,,,problem att bygga om gixxern till Touring hoj.. ;))

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Tack (Niklasinorr)för all info o förslag, ja du har helt rätt ang, Att det blir problem med att kablar o vajrar blir för korta.. klippa o förlänga vajrar har jag ingen lust med. men tänkte göra som du föreslog. Har beställt clip on (Relax Bar) från TRW.. ca 7cm höjbar. NCCR Northern Classic, Custom & Race. säljer LSL prylar i massor ;) Hm? Där såg jag Styrkrona till gixxer (med kåpan kvar!) men som sagt klippa o klistra kablar,?? Kronan kostar 3200:- Har hört att om man har otur så kan man få klippa kablarna till omkopplaren (Hjälp) ;( kan det verkligen vara såna jä,,,problem att bygga om gixxern till Touring hoj.. ;))

Det som är en stor industri är ju just att bygga om kraschade sporthojar till streetfighters, då skiter man ju i om man måste dela kablar och sånt. Du vill ju gärna kunna återställa hojen till original misstänker jag, blir ju en dyr semester annars... ;-) Blir ju bra mycket smidigare bara med att höja styret... :)

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Jepp! Får lägga ner Styrkrone Drömmarna ;) Du har helt rätt Återställa (Lätt) vill man ju. Ska ta några bilder före o efter o lägga ut här när allt e klart..

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Hallå.

Är på jakt efter en Suzuki gsxr 1000, -09 eller -10, blå/vit. Hör av er om ni hittar någon annons eller känner någon som ska sälja =)

Tack och hej

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Last edited:

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Jag har kollat in den faktiskt, men avskyr slipon systemet. De går och andra sidan sälja och köpa nytt. Frågan är hur mycket den är prutbar :p

Gillar den typ av slipon som ZM posta på sid 10, de är snyggt i mitt tycke.
Även de som sitter på denna är riktigt snyggt

http://www.blocket.se/vasterbotten/Suzuki_GSXR1000__superklipp__ex_utrustad_36727569.htm?ca=15&w=3

Denna är svart, men ringde på den ändå. Allt är fint till rätt pris hehe, dock förmodligen såld, får besked i veckan.

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Alla moderna system har den där konformade änden, det är så oldschool med en utstickande pipa... :)

Den i Umeå tror jag är ett bra köp för rätt pengar, Luleåhojen borde ligga lite högre eftersom den bara gått drygt 100 mil men 119 är för mycket, det är vad jag gav för min för ett år sedan...

Jag har kollat in den faktiskt, men avskyr slipon systemet. De går och andra sidan sälja och köpa nytt. Frågan är hur mycket den är prutbar :p

Gillar den typ av slipon som ZM posta på sid 10, de är snyggt i mitt tycke.
Även de som sitter på denna är riktigt snyggt

http://www.blocket.se/vasterbotten/Suzuki_GSXR1000__superklipp__ex_utrustad_36727569.htm?ca=15&w=3

Denna är svart, men ringde på den ändå. Allt är fint till rätt pris hehe, dock förmodligen såld, får besked i veckan.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Filip Backlund har ju en 2010:a som gått några varv bara på Gotland. (svart dock)
105k och den kan du nog få billigare om du är snabb.
Eller den kanske redan är såld?

Edit: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=58682

Edit2: Kollat runt lite på blocket. Helt absurda priser på nya k9:eek:r. Många är ju dyrare än vad min var för 10 månader sedan. Dom borde man ju kunna pruta riktigt mkt på.

Last edited:

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Hämta en Suzuki gsxr 1000 L0 2010 i helgen, blev ingen av dem jag länkat tidigare. det blev även en svart och jag är faktiskt inte de minsta ledsen över det. Vilken jävla hoj de är!

Niklasinorr du kör med suzuki märkesförsäkring va? Hur resonerar du kring den höga självrisken?

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Gratulerar till köpet! Du kommer bli nöjd!
Privat eller firma? helt ny? bild? :)
Jag kör iaf märkesförs. Tror jag kommer byta nu efter det gått ett år och suzuki inte betalar vagnskadan. 25k självrisk är lite väl mkt.
Kanske t om kommer köra halvförsäkring nu när man har kinakåpor på.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Hämta en Suzuki gsxr 1000 L0 2010 i helgen, blev ingen av dem jag länkat tidigare. det blev även en svart och jag är faktiskt inte de minsta ledsen över det. Vilken jävla hoj de är!

Niklasinorr du kör med suzuki märkesförsäkring va? Hur resonerar du kring den höga självrisken?

Grattis till hojen!!! Nu är det bara avgassystem, mindre framdrev, större ruta, skylthållare bak och en Bazzaz box med Quickshifter och Traction Control som saknas... :)

Märkesförsäkring ja... 25000 i självrisk är ju mycket pengar men vad är alternativet?

Om jag kör märkesförsäkring så betalar jag mindre i premie än för en halvförsäkring, men jag har helförsäkring OM jag vill. Jag måste ju inte utnyttja självrisken, jag kan ju välja att repa själv, precis som om det varit en halvförsäkring.
Men jag har ett val, totalskrotar jag så är det billigt med 25000 jämfört med kanske 80 000 som det skulle kosta om jag hade halv. Det bästa är ju att undvika att krascha förstås... ;)

Statistiskt sett så har jag kraschat fyra gånger på 29 år, alla på bana och den totala repkostnaden för dessa fyra krascher är ca 6000 spänn (en massa tur och diverse motardkrascher :) så jag borde klara en säsong till (ta i trä...)

Med märkesförsäkringen så får jag en låg hanterbar premie men möjlighet att använda självrisken OM det skulle behövas, det bästa av två världar... :)

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
DSC_0229.jpg

Köpte den privat, den är gått 100 mil och är ny servad.

Mycket av de du nämner sitter redan på plats, ang Traction Control så har jag möjlighet att välja mellan 3 alternativ 100%, 75% och 50% av totala motor effekten om det är det du tänker på.

Du har en poäng med de du säger, men även vid stöld är ju självrisken 25000. Men och andra sidan är de kanske det är värt det. Skulle de ske några förändringar av den försäkringen framöver?

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...