Varför ska du sälja? något nytt på gång?
Nä ja vet inte, lite sugen att testa något annat bara. Men jag kan även leva med den ett år till...
Varför ska du sälja? något nytt på gång?
Hur dålig är en K9 bakbroms? Trampar jag hårt (utan att ställa mig på bromspedalen) så är det knappt att den låser, på mina tidigare hojar har det ju lätt ritat svart streck när man bara tittat på bromspedalen.
Jag har skaffat mig en gsxr1000 från 2011 som har gått 900 mil. Det sitter ett yoshimura rör på och förra ägaren vet inte om den är mappad för det röret. Måste jag kolla upp det? Hojen går riktigt fint annars.
Okej tack!Är det slip-on och den stora gjutjärnsklumpen med katalysator sitter kvar så behöver du inte göra nånting. Om järnklumpen är borta och det sitter helsystem eller kateleminator så bör man definitivt montera Bazzaz eller Powercommander. Dels så mår motorn bättre men framförallt så går den mycket bättre. Det får en massa fler hästar på mellanregistret och gassvaret blir fantastiskt!!
Okej tack!
Hela klumpen med katalysatorn är bortmonterad. Vart brukar man sätta powercommandern? Har inte hunnit kolla så mycket på hojen, men har inte sett nån.
Om den inte har en powercommander, måste hojen bänkas när man monterar den?
Den brukar sättas under sadeln. Man måste inte bänka, du kan ladda ner en hygglig map från Dynojets hemsida. Det blir dock alltid bäst att köra i bänk och mappa för din hoj!
Du var minsann hjälpsam! tack för det
Ptjaa, hade föregående ägare varit så pass bevandrad i ECU-hantering hade ändå Lambdan varit frånkopplad och SAI pluggad. Den hojen ser jungfrulig ut....Ser inte ut att sitta någon PC där! ...Lambdan är inkopplad också.
Fan vad grymt, tack igen! Får bli en BazzazPtjaa, hade föregående ägare varit så pass bevandrad i ECU-hantering hade ändå Lambdan varit frånkopplad och SAI pluggad. Den hojen ser jungfrulig ut.
Du kan nog lugnt utgå från att Din hoj körs med originalmapparna. Ser man till de mappar vi utvecklade med hjälp av Bazzaz innebär det att Din hoj inte går skadligt magert men också att den inte går så bra som den kan göra med rätt mapp. Du har helt enkelt kombinationer av varvtal och gaspådrag där hojen laggar lite eller går ryckigt samt att den inte drar jämnt som ett expresslok eller elmotor från 5 000 RPM och upp till varvstoppet.
Men som sagt - det är inte så illa att Du riskerar att skjuta motorn. Både jag och Niklas har kvar kopior av våra mappar till Bazzaz, tror till och med att min fortfarande kan laddas ned från deras hemsida. Så en enkel väg är annars att Du inhandlar endast Bazzaz EFI, monterar in den och snor en av våra mappar.
Möjligen har Alatalo här på SH kvar sin mapp för PCV, är Du mer bekväm med Powercommander kanske Du kan PM:a honom och fråga efter hans mapp, hälsa från mig och Niklas.
Lycka till
Tjena gänget. Längesen jag skrev på forumet.
Ni allvetare af rang, jag behöver er hjälp.
Min gsxr 1000 från 2011 har slutat visa varv. Allt annat funkar, bara varvräknaren som är död.
Den gör sin startup från 0 till topp och tillbaka till 0. Precis som den ska.
Hojen går kanon. Startar fint etc etc.
Har har kollat kontakterna i klustret och till ECM. Allt ser fint ut. Finns det nå mer kontakter mellan ECU och mätarhuset?
Jag har varvat google i hopp om hjälp, men hittar inget konkret.
Mvh Jonas
Precis. Jag får ju fram hastighet och Odo:n går. Jag kan sätta rpm lamporna och mätaren rör sig som den ska då.
Frågade tidigare ägare vad som satt installerat innan. En Bazzaz sa han då. Inget som kom framvid försäljning.
Speed sensorn och Crank positioning sensor verkar alltså vara ok med tanke på att allt funkar men inte rpm signal?
Verkstadshandboken har jag. Enligt elschema så är det pin 11 med färg Gul/blå som går från ecu till mätarhuset. Mätte med multimeter och den sladden är tvärdöd. Alla andra sladdar får någon form av puls.
Så vad jag har luskat ut är att någonstans på vägen är det glapp?
Jag testar slänga ut en fråga här på min GSXR, förvisso K8...
Fått blinkande rödlampa på instrumentpanelen samt felmeddelande "Sd". Vid felsökning så är det felkod C93 jag får fram, dvs styrdämpningen, som dock verkar fungera som den ska.
inga andra fel, startat och går som en klocka.
Hur blir man av med detta fel?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |