Lite uppdates då det var länge sen det skrevs här!
Har precis kommit hem från 3 goa dagar på Gotland Ring och tycker mig börja känna hojen bättre och bättre, så här kommer lite feedback och tankar:
1. Bytt belägg från SBS dual carbon till WRPs motsvarighet. WRP har minst samma bett, men kräver ett par fler inbromsningar jämfört med SBS för att komma upp i temp. Känner inget behov av M4 ok längre förutom ren "bling"-faktor.
2. Hade lite problem med däckslitage jämfört med Mantorp och Gelleråsen. Laborerade lite med tryck och diskuterade med Ladarp och fick höra att GR är hård på däcken då många har svårt att hålla god kurvhastighet och på så sätt kompenserar med mer gaspådrag ut ur sväng, dvs inga konstigheter att jag slet mer däck.
3. Upplevde att hojen understyr en aning vid rejält gaspådrag, det är inte helt enkelt att hålla spåret ut ur svepande svängar utan att gå brett. Detta märks även på Gelleråsen ut ur depåkurvan, det går att hantera utan större bekymmer, men jag kanske skall testa att justera fjädring/geometri? Tips?
Bjuder på en bild på min donna
Next up: Rookie på Sviestad...
Har precis kommit hem från 3 goa dagar på Gotland Ring och tycker mig börja känna hojen bättre och bättre, så här kommer lite feedback och tankar:
1. Bytt belägg från SBS dual carbon till WRPs motsvarighet. WRP har minst samma bett, men kräver ett par fler inbromsningar jämfört med SBS för att komma upp i temp. Känner inget behov av M4 ok längre förutom ren "bling"-faktor.
2. Hade lite problem med däckslitage jämfört med Mantorp och Gelleråsen. Laborerade lite med tryck och diskuterade med Ladarp och fick höra att GR är hård på däcken då många har svårt att hålla god kurvhastighet och på så sätt kompenserar med mer gaspådrag ut ur sväng, dvs inga konstigheter att jag slet mer däck.
3. Upplevde att hojen understyr en aning vid rejält gaspådrag, det är inte helt enkelt att hålla spåret ut ur svepande svängar utan att gå brett. Detta märks även på Gelleråsen ut ur depåkurvan, det går att hantera utan större bekymmer, men jag kanske skall testa att justera fjädring/geometri? Tips?
Bjuder på en bild på min donna
Next up: Rookie på Sviestad...