Vill du ha billigaste möjliga lösning så är det helt enkelt att behålla original katalysator såväl som original ljuddämpare. Att demontera katalysatorn till förmån för en linkpipe ger en liten effektökning och en gigantisk viktbesparing, men tänk på att demonterad katalysator mer eller mindre kräver ommappning av bränsleinsprutningen. Därför tillkommer inköp av Power Commander, Bazzaz eller Flashtune samt eventuell bromsning till alla förslag som eliminerar katalysatorn.
Vill du ha näst billigaste lösning så är det förmodligen att behålla katalysatorn och införskaffa några billiga slip-on (ej Roffes) som passar bakom denna.
Vill du ha tredje billigaste lösning så röstar jag på Niklas sista förslag - en linkpipe som ersätter katalysatorn men behåller båda original ljuddämpare. Marginell effektökning, stor viktbesparing, bandagslaglig ljudnivå och kostnad endast för linkpipe och vad du nu väljer för system för ommappning.
Edit: Väljer du dessutom den linkpipe som Niklas länkade till samt en begagnad Power Commander så hoppar nog tredje billigaste förslag upp på andra plats. Det är svårt att hitta billiga dubbel slip-on och då dessa kombineras med original katalysator så får du noll och intet effektökning och knappt någon viktminskning alls.