...Det går ju lite mer soppa visst men är det ett bekymmer på en hoj som käkar bakdäck till frukost?
Du ska alltid vara så anal Roffe!!!
Njae, det är intressant att logga pass på bana med logger som visar antal registrerade värden i en cell, då ser man hur oerhört mycket som skiljer i f t gata. Tänk Dig mappen som en klocka, på gata är Du 90% av tiden mellan kl 6 och 9, på bana mellan 12 och 2. Och där har min mapp inga snålvärden...Det är coolt att tanka! På Anderstorp gick det åt ungefär 5 liter per 20 minuterspass dvs ca 10 varv i mitt tempo, och detta med roffes "snålmapp"
Vissa av oss tänker faktiskt på miljön! Joråsåatteh...
Ja? Och? Medelförbrukningen per passagerare sjunker ju när jag ockuperar en ledig sittplats, dessutom lär ju hybridräsrarna inte heller bullra något numera - måste studeras IRL. Du ser - bara fördelar...Mmmmm....
Hur var det nu, skulle du inte flyga ner till Italien...och titta på Formel 1?
Ja, vet inte vem karln är men noterade den snitsiga reklamtröjan...Hehe, Mr Kronfågeln himself...
Dette beteende hos returjusteringen är inget som är unikt för BP-gaffeln. 99% av alla produktionsgafflar med normala dämpsystem har en returjustering som också påverkar kompressionsdämpning då de inte har backventiler som kan stoppa flödet...
...Ni som åker med Suzukis BPF kan vilja titta lite närmare på vad som sitter i ZX10R...
Ja, vet inte vem karln är men noterade den snitsiga reklamtröjan...
.....
Om man till äventyrs skulle vilja prova ZX-innandöme i en Suzukigaffel borde det väl funka att byta innandömet rakt av mellan gaffelbenen? Att bygga om kanske tarvar lite mer arbete och då kan väl eftermarknadsprylar vara ett väl så intressant alternativ...
Jag har nu lagt ett par mil landsväg bakom mig med sukkan i gatkläder. Jag saknar faktiskt inte BMWn, jag trodde jag skulle göra det, men ju mer jag kör suzukin på gata, ju bättre känns den. Här följer en mini-jämförelse:
Bmwn kändes nog lite smidigare att göra riktningsförändringar med, men då var den även skodd med Bridgestone R10. Samma däck på sukkan och shimsningen över bakdämparen så tror jag nog den sista klumpigheten försvinner på geishan. Jag tycker nog även att sukkan känns stabilare bak än bmwn. Tysken var ganska jazzig bak, det kanske skulle gått att justera förvisso. Framänden har jag ingen större feedback om då ingen av dom stressas nämnvärt av gatåkning och jag har bara börjat pressa med Suzuki på bana.
Man sitter skönare på sukkan, men jag saknar bmwns clipons, dom var bredare isär och hade smalare grepp.
Bromsarna på bumsen va kanon, men även där är sukkan ifatt (inte förbi...) med stålomspunnet och goare belägg.
Motormässigt var bmwn vassare...på topp! Sukkan drar ju riktigt gött från botten medan bmwn behövde varv för att vakna, men då jävlar vaknade den! För gatåkning föredrar jag faktiskt japanskt.
Mina 5 cents såhär på fredagseftermiddagen! Vore kul om Suzuki uppdaterar gixxern 2015 och presenterar en rejäl utmanare med diverse elektroniska hjälpmedel för att ge övriga en match redan från fabrik
5300,- på eBay...
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-B...Parts_Accessories&hash=item4ad9ef0808&vxp=mtr
2200,- för pumpen
http://www.ebay.com/itm/RADIAL-BRAK...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item27e5902d1f
I princip samma grejer som sitter på Ducatis värstingar från något år tillbaka...
Mmm...dom där grejerna skulle jag nog behöva...
Sluta upp med att ge näring åt mitt missbruk!
Efter en skön sväng i söndags har jag rivit lite i hojen, kat + orginalpipor är avmonterade, luftfiltret är bytt till Pipercross, denna hoj är servad för knappt 100mil sedan å luftfiltret var riktigt kleggigt hmm...det var kanske anledningen till bitvis riktigt fet AF på bänken förra veckan.
Så i veckan åker Akra´t på.
Har softat av gaffel och bakstuds en aning men får nog pilla mer med chassiet nästa vår då jag kan köra mer "back to back".
Har föresten satt ut annons på min nyss hemkomna Bazzaz grejer: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=78136 bidde ändrade planer på den punkten.
Har softat av gaffel och bakstuds en aning men får nog pilla mer med chassiet nästa vår då jag kan köra mer "back to back".
Single side slip-on CF:
http://www.ebay.co.uk/itm/Escape-AK...3?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item20ce3a6e93
Blir PCV, snackade med Andersson och han har lättare att jobba med PCV (inte att den är bättre lr så utan bara har lättare att jobba med...) .å nu råkade det sig så att sonen till en kompis skall hem till Sverige å kunde ta med sig PCV hem = väldigt rätt kostnad!
Synd man inte visste det när Bazzaz grejerna beställdes...grr.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |