Härligt och skoj för Dig, än har det bara meckats med min asfaltjägare...
Jasså? Problem eller uppgraderingar?
Beställde en 19rcs igår, upp till bevis om den är så go som det sägs, på gelleråsen om två veckor
Härligt och skoj för Dig, än har det bara meckats med min asfaltjägare...
Underhåll - en tidig 1 800-milare, inget mer sensuellt Du MÅSTE berätta om Brembo-pumpen löser fading-tendenserna, lycka till !Jasså? Problem eller uppgraderingar?
Beställde en 19rcs igår, upp till bevis om den är så go som det sägs, på gelleråsen om två veckor
Njae, jag tror inte Du är på skadligt höga AFR-värden, men hojen går inte så bra som den kan, framför allt drar den inte så jämnt som den kan göra med rätt mappning. Möjligen kan Du uppleva att den är lite ryckig när Du går på gas efter motorbroms.Tänkte höra om det är nån här inne som har koll på ifall att det är dåligt att köra med slipon med de-cat utan pc + mappning? Tänkte eventuellt köpa en som gått 1000 mil, vet ej hur länge med den uppsättningen men förmodligen ett tag.
Det är en k8a det handlar om men tänkte att ni kanske har nån aning, denna tråd verkar vara mest aktiv av gixxertrådarna.
OKQ8 Racing 4T, både bra i inköpspris och funkar kalasbra.Börjar bli dags nu, vilken motorolja har ni i era hojar? Läst på diverse forum att folk har haft problem med Suzuki och Castrol.
Njae, jag tror inte Du är på skadligt höga AFR-värden, men hojen går inte så bra som den kan, framför allt drar den inte så jämnt som den kan göra med rätt mappning. Möjligen kan Du uppleva att den är lite ryckig när Du går på gas efter motorbroms.
Men skadligt magert går den inte, däremot kan en god framtida investering vara en PCIII plus mapp eller möjligen Bazzaz.
Grattis, skoj att pumpen funkar och ännu mer skoj att det går så bra för Dig att hitta fart.Nu har jag gjort Mantorp osäkert med bangeishan. Kapat 4 sekunder... Ingen bromsfading på denna bana heller med nya pumpen.
Däremot hade inte polaren lika kul... Jag kan inte se något förarfel varför det släpper. Hojen är en original gsxr 1000 k7a...
Nu har jag gjort Mantorp osäkert med bangeishan. Kapat 4 sekunder på min bästa tid från förra året, detta på första tillfället på mantorp för året = jag är nöjd med hojen Ingen bromsfading på denna bana heller med nya pumpen.
Däremot hade inte polaren lika kul, passet efter lunch krängde han på ett begagnat men fräscht bridgestone v02 och gick omkull 3 varv in i passet. Roffe och Niklas är ju ganska vassa på banåka så ja tänkte kanske ni kan ge en analys vad som går fel? Jag kan inte se något förarfel varför det släpper. Hojen är en original gsxr 1000 k7a.
https://www.youtube.com/watch?v=Xg1Mes2DPZ4
Fastnade på ett par bilder på mantorp-körningen sist, gillar denna bäst
Skulle behöva lite mer "uumph" i maskineriet om rakan var lite längre, men just med denna föraren och på mantorpsrakan var det inga problem att haka på och köra om med "farfar"
View attachment 419279
Edit: appråpå gas samtidigt som broms in i kurva; det har hänt mig också, men det problemet avhjälptes genom att vinkla ner/fram bromspumpen på cliponet så jag inte kunde ge gas med handen samtidigt som det bromsas. Handleden i sig blev ett naturligt stopp om handtaget var vinklat neråt.
Nu har jag kollat klippet ganska noggrannt och tycker mig se att varvtalet parkerar på 10' en längre stund samtidigt som han bromsar lite för att inte komma för nära framförvarande. Kan ju vara en orsak till det plötsliga släppet.
Att använda gas och broms samtidigt är ju annars en välkänd teknik när det börjar gå riktigt fort, tanken är att minimera tiden med rull där inget händer. Så fort du slår av gasen på raken så ska bromsen på, sen bromsar du med konstant tryck (varierat med hastighet såklart) ända fram till apex. Strax innan apex så går du på med gas innan du släppt bromsen. När du så släpper bromsen så har du redan effekt på bakhjulet och hojen sticker iväg. Allt för att minimera tiden mellan broms och gas... En bra övning för att göra flera saker samtidigt med känsla...
Någon här som kan rekommendera några bra no-cut craschpuckar???
Har funderat på vilken modell som är bäst. Den modellen med pucken framför ramen med ett stag som löper mellan höger och vänster puck. Kan staget månne spöa kåpa/ram på andra sidan om det trycks in?
Exempel: http://t-rex-racing.com/N59-9-LH-RH.jpg
Eller den modellen där fästet ligger mot ramdelen som är synlig i kåphålet. Min första tanke är att den kan buckla ramen då all kraft hamnar på den punkten men vet inte...
Exempel: http://www.rg-racing.com/RGProducts/productgallery.aspx?sku=cp0363&page=2
Tack på förhand!
Jag har testat Lightech som funkade utmärkt och gjorde sitt jobb. Det enda som böjdes var själva fästet. Inga skador på ram.
Sen beror ju alltid skadorna på hur det hela går till, rampuckar hjälper ju bara under vissa givna förutsättningar som en lätt lowsider till exempel. Tumlar hojen finns det ingenting som skyddar...
http://www.lightechuk.com/lightech-frame-protectionsliders-suzuki-gsxr1000-09-14-13298-p.asp
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |