Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu är Bazzazen monterad. Det var inte så svårt trots en miljard kontakter. Den enda missen var att vi monterade TPS kontakten på den övre TPS:en. Den gick "lite" fett om man så säger...:rolleyes:
Nå, efter lite tänkande så hittade vi kontakten till den nedre TPS:en (Den satt jääääävligt illa till....) och hojen gick som den skulle.

Det blev en viss skillnad. Svaret på gasen i bottenregistret blev mjukt och lite fluffigt, dvs väldigt trevligt när man går på gas i långsamma svängar. När motorn kommit "på sång" så går den som f-n på ren svenska. Den powerwheelade på 4:an i över 200 blås och gassvaret är fantastiskt.

Quickshiftern är det bästa jag har kört, mjukt, distinkt med en riktigt frän knall mellan växlarna. Otroligt roligt!!!
TC:n har jag inte testat än. Jag skall ställa den på högsta känslighet och testa på sandig asfalt så jag får lära mig ingreppet. Skall bli spännande:)

Summa summarum; Jag är väldigt nöjd, mycket roligare än en PC5:a!
Nu skall jag köra ett tag och finlira lite med map och alla inställningar för TC, sen blir det till att beställa en AFM modul så jag kan mäta egna mappar...

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Låter bra det där!
Vad sa du hela kalaset kostade?
Jag som tänkte skaffa pcv mm och bänka kanske ska tänka om.
QS är sjukt skönt att köra med.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Låter bra det där!
Vad sa du hela kalaset kostade?
Jag som tänkte skaffa pcv mm och bänka kanske ska tänka om.
QS är sjukt skönt att köra med.

Jag köpte den stora Bazzazen med QS och TC för 5800,- men ser nu att Motovationusa säljer den ännu billigare. Skulle tro att du har den inklusive autotuneboxen för 6000 spänn komplett.:)
I morgon ska jag gå ut och ladda in en nu map som jag skall testa. Man kan tydligen även ladda in mappar från PowerCommandern:tummenupp

http://www.motovationusa.com/

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, men i de fall jag känner till det är de mappar som laddas ned från hemsidan ingenting att hänga i julgranen. Då kan det vara bättre att prova någon dyno-utvecklad PC-mapp från t ex Gixxerforum. Det är bra att vara lite källkritisk när det gäller mappar som delas ut, det finns många glada nissar som klipper och klistrar på känn för att sedan dela ut som "best tune ever..."

Snart tror jag Hr NiklasiNorr har ännu ett paket på väg från det stora landet i väst. Någon som sätter emot? :)

Man kan tydligen även ladda in mappar från PowerCommandern:tummenupp...

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Snart tror jag Hr NiklasiNorr har ännu ett paket på väg från det stora landet i väst. Någon som sätter emot? :)

Mmmm, misstänker det också...:)

Tack för fikat idag Roffe, det slutade på drygt 40 mil innan vi var hemma... det känns i kroppen efter ganska många vägar med tjälskott som liknar alperna...

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Tänkte köpa ett Racefit Growler (slipon+decat), antar att där är avgasspjäll som måste kopplas ur?.
Var hakar man av wiren?.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Tänkte köpa ett Racefit Growler (slipon+decat), antar att där är avgasspjäll som måste kopplas ur?.
Var hakar man av wiren?.

Spjället sitter i kollektorn innan katboxen så du behöver inte ta bort det.
Racefit Growler låter rent satan. Jag gillar ljud men growler är rent löjligt högljutt...

Filber

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
gsx-r 1000
Nu är allt på plats... mer lär väl komma...

suzuki_k9_yoshi.JPG

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Passar på att tacka Niklasinorr för snabba svar i denna tråd, uppskattas verkligen.

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Hoj
KTM 1290 SDR
Jag blev idag erbjuden en 2009 gx-r 1000 som rullat 600mil i byte.

Vad bör man kolla? är runt 100.000:- rimligt pris?

Lite sugen på en sporthoj att busa med i sommar! :yoparty

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Kört min nu 130 mil och är helnöjd. :tummenupp
Har den varit igenom servicen på 600 mil?
Annars är det väl det vanliga man ska kolla. Bromsar, drivpaket, packboxar och så den inte varit lagd/lagad på något konstigt sätt. Provkör och köp! :tummenupp
Skick på däck och då om service är gjord gör väl lite på priset. Annars låter 100k vettigt. Köpte min helt ny för 119000k två-tre månader sedan.

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Hoj
KTM 1290 SDR
Kört min nu 130 mil och är helnöjd. :tummenupp
Har den varit igenom servicen på 600 mil?
Annars är det väl det vanliga man ska kolla. Bromsar, drivpaket, packboxar och så den inte varit lagd/lagad på något konstigt sätt. Provkör och köp! :tummenupp
Skick på däck och då om service är gjord gör väl lite på priset. Annars låter 100k vettigt. Köpte min helt ny för 119000k två-tre månader sedan.

Okej, jo detta e ju byte och inte mot min buell utan mot en bil, så 110000:- begärde han mot pris på bilen som är 165000:-

Blir att åka och testa tror jag :) har bara hört bra grejer, fast hur e den att köra om man e lång? mäter ju 195cm?

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Hittar du en ny för samma pris som min tycker jag att du skaköpa en helt ny. Fördelen med det är ju att du får gratis vagnskada första året. På det sparar jag 8000-9000. Det får du ju inte om den gått 600 mil. Tål att tänkas på. Jag är 184 och sitter mkt bra. Dessutom är fotpinnarna ställbara i tre lägen.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Blir att åka och testa tror jag :) har bara hört bra grejer, fast hur e den att köra om man e lång? mäter ju 195cm?

Jag är 189 och sitter bra, det blir ju lite snäv knävinkel men dels så kan du justera fotpinnarna lite grann (väldigt lite) och dels så är det något man får leva med på sporthojar...:)
Den hoj man sitter bäst på alla kategorier utav sporthojarna är tvelköst KTM RC8:an. Oerhört skön ergonomi:tummenupp
Japsarna kan lära utav österrikarna, helt klart!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati