Aha skoj!
Tänkte köra några kvällskörningar på falken också. Ska bara fixa kraschkåpor.
Har du ingen gopro eller något att filma varven med? Hade varit skoj att se!
Såg mest ut att vara cbr filmer ju
Filma nu med gixxern!
Kul!
Jag är riktigt nöjd med min!
Färg osv? bild?!
Går i lite tankar på att införskaffa en gixxer igen, hade en k7 innan och nu när jag kör honda inser jag hur mkt jag saknar mig gammla gixxer.
Är det någon här som tagit klivet från k7-k8 till k9-k11? Hur upplever ni skillnaderna? Jag är lite orolig för att gå miste om det råa i motorn på hojarna mella k5-k8.
Jag hoppade mellan polarens K7:a och min K9 för någon vecka sedan. Det är väldigt tydligt en gixxer man sitter på i bägge fallen. Jag upplevde K7:an som lång, bred och stor, det är långt mellan sadel och styre. Min K9:a känns mycket mindre och kortare.
Motormässigt så upplevde jag K7:an som stark men lite trög. Den känns råare i form av vibrationer och råare gång. K9:an varvar mycket lättare och vibrerar ingenting i jämförelse. K9:an går på bakhjulet mycket mer än K7:an också, 9:an har en kick i registret som 7:an saknar och den kicken lyfter gärna framhjulet.
Jag tycker att 9:an är roligare att köra, den känns mindre och smidigare, inte lika bulkig och motorn är piggare. Ett lätt val för mig
Däremot är 7:an stadigare på vägen, fördelen med att den är trögare att svänga
Tack för svar och att du berättar om dina upplevelser.
Du säger att den har ett kick i registret, innebär det att den inte har samma drag igenom hela registret? Är din mappad med pc3/pc5?
Tänkte köpa ett Racefit Growler (slipon+decat), antar att där är avgasspjäll som måste kopplas ur?.
Var hakar man av wiren?.
Spjället sitter i kollektorn innan katboxen så du behöver inte ta bort det.
Racefit Growler låter rent satan. Jag gillar ljud men growler är rent löjligt högljutt...
Jag är normalt en förespråkare av mer "seriösa" märken som Akrapovic eller Leo Vince. Jag är dock på jakt efter något som maximerar viktminskningen och som framförallt är betydligt mycket mindre än de gigantiska originalljuddämparna. Tyvärr verkar de etablerade märkena inte göra något som är så litet och lätt som till exempel en Racefit Growler och jag har därför tittat lite närmare på denna.
Är Racefit Growler så in i helvetes högljutt som alla säger...?
Och hur är byggkvaliten...? Ser ju onekligen bra ut på bild, men hur är svetsar, kolfiber och övrigt detaljarbete i verkligheten...? Och hur håller de ihop efter en eller två säsonger...?
Och finns det någon som har haft en K9-L1 i bänken med en Racefit Growler, med eller utan PC / Bazzaz...?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|